Bunyi dengkuran jelas kedengaran di dalam rumah rehat ini.Ada 2 bilik sahaja di rumah ini.Wafi dan Shazuan berada dalam bilik pertama.Nizam dan Aliff pula dalam bilik yang kedua. Manakala Ashraff,Fathi,Aniq dan Shauki tidur di ruang tamu sahaja.
Nizam kemudian mengejutkan Aliff,
"Lip,bangun ah line clear dah ni aku rasa".Rupanya Aliff dan Nizam sudah berpakat untuk rancangan pada malam ini.Rancangan mereka hanya satu,iaitu melampisakan nafsu mereka berdua ke atas Shauki.
"So apa plan kau?Nak kerjakan dia dalam bilik ke apa?", tanya Nizam kepada Aliff yang sedang mengesat matanya.
"Kita angkat je lah Shauki masuk dalam bilik ni.Semua tak sedar tu", jawab Aliff pula.
Mereka berdua kemudian keluar dalam bilik dan dengan melangkah ke arah Shauki yang sedang tidur mengiring.
Aliff mengambil tempat di tangan Shauki manakala Nizam mengambil tempat di kakinya.Baru sahaja mereka mengangkat Shauki,mereka berdua dikejutkan dengan pertanyaan Shauki yang tersedar dari lenanya."Huhh kenapa bang?", tanya Shauki yang tersedar ketika itu.
Nizam dan Aliff masing-masing tergamam.Mereka berdua tidak menyangka larutan air yang diberikan kepada mereka yang berada dalam rumah ini tidak berkesan.Lebih malang lagi apabila Aniq dan Fathi turut tersedar ketika itu.Mereka berdua masing-masing duduk ketika ini.
"Saje je nak angkat kau,letak kat luar rumah macam nak bagi hantu kacau lah", jawab Nizam mengawal keadaan.
Setelah semua keadaan terkawal,Alif dan Nizam masing-masing memasuki bilik mereka.Kelihatan ralat pada wajah mereka kerana kegagalan rancangan mereka pada malam ini.
Modal yang dikeluarkan Aliff bukanlah sikit untuk mendapatkan pil tersebut. Kerana itulah wajahnya kelihatan cukup kecewa pada malam ini.Sebenarnya apa yang dinasihatkan oleh Ashraf adalah benar.Sebentar tadi sebelum mereka menikmati hidangan yang dihidangkan,Ashraff telah meminta kawan-kawannya menukar minuman tersebut dengan air yang lain.Kata-kata Ashraff pada awalnya membangkitkan rasa hairan kepada kawan-kawannya yang lain,tetapi selepas didesak akhirnya kawan-kawan mereka mengalah dan mendengar nasihatnya.
Ashraff cukup masak dengan helah Aliff.Apatah lagi mereka pernah berada dalam satu asrama ketika itu.Cuma apa yang membuatkan Ashraff terkejut adalah Nizam juga bersekongkol dengan Aliff.Dia tidak menyangka senior yang dihormati olehnya itu rupanya meminati kaum sejenis.
--------------------------------------------------------------
Hari ini adalah hari terakhir kami semua berada di sini.Selepas ini semua akan pulang ke rumah masing-masing kecuali Aniq.Aniq akan bermalam di rumah Shazuan pada malam ini.Esok tengahari ibubapa Aniq akan menjemputnya di rumah Shazuan sebelum menghadiri majlis perkahwinan saudaranya di Nilai.Kami semua masing-masing bersalaman dan berjabat tangan.
Sebelum kami bersurai,kami mengambil gambar sebagai tanda kenang kenangan.Aku melihat wajah Aliff cukup muram ketika ini,begitu juga Nizam.Mungkin ada perkara yang tidak baik terjadi sesama mereka.Tetapi aku tidak berminat untuk masuk campur.Shazuan,Shauki dan Aniq menaiki keretaku.Ketika ini aku dalam perjalanan menuju ke Stesen KTM Seremban untuk menghantar Shauki. Jika diturutkan hati dia ingin sahaja duduk di sini,tetapi atas arahan orang tuanya dia terpaksa akur.Jika dia melawan,mungkin selepas ini dia susah lagi untuk ke sini pada musim cuti semester.
Ingatanku masih kuat ketika aku meratah tubuh Shauki beberapa malam yang lepas.Itulah saat yang aku nantikan apatah lagi ketika itu Shauki sedar.Kemantapan punggung Shauki masih diingati dengan jelas dalam fikiranku.Kulumannya cukup baik dan aku sangat menyukainya.Mungkin pada masa yang lain aku akan menikmatinya sekali lagi.
Shauki berjabat tangan dengan kami semua apabila sudah tiba di Stesen KTM Seremban.Dia melambai ketika kami mahu bergerak pulang.
Destinasiku seterusnya adalah untuk pulang ke rumah Shazuan.Meskipun aku lena pada malam tadi,tubuhku masih terasa penat.Kereta yang aku kemudi bergerak laju menuju ke Rembau ketika ini.
YOU ARE READING
REMAJA 2012
RomanceMENGISAHKAN PENGALAMAN KU BERSAMA SHAUKI DAN SHAZUAN. TURUT DISELITKAN KISAH YANG TERJADI DI ANTARA ALIFF DAN JUNIORNYA YANG BERASAL DARI SABAH. DIINSPIRASIKAN DARI KISAH BENAR.