CHAP 18 - SIBUK

252 9 0
                                    

Hampir 3 bulan sudah aku mengikuti pengajianku dalam semester yang ketiga.3 bulan juga aku tidak menemui Shazuan,kami hanya bertanya khabar melalui panggilan telefon dan Facebook sahaja.Semester ketiga ini amat sukar buatku kerana silibusnya semakin susah.Mujurlah ada beberapa kawanku di sini membantuku.

Sebenarnya agak lama juga aku tidak pulang ke Kajang.Aku banyak menghabiskan masaku di sini terutamanya pada hujung minggu.Aku agak sibuk dengan beberapa rancangan untuk membangunkan tempat rekreasi di atas tanah milik Shazuan.Uncle Adnan turut membantuku.

Segala kelengkapan dan infrastukur baharu telahpun siap sepenuhnya.
Hanya menanti masa untuk pembukaan sahaja.Tempahan juga telah dibuka dan menerima sambutan yang amat mengalakkan.Aku,Uncle Adnan dan En Firdaus sangat berpuas hati dengan mutu kerja kontraktor yang dilantik.

Jika dahulu ada sebuah sahaja rumah rehat dan sebuah garaj,kini di atas tanah tersebut sudah dibina chalet-chalet untuk dijadikan sebagai tempat sewa.Lebih kurang 5 buah chalet juga dibangunkan disitu.
Kemudahan tempat memasak dan tandas turut dibuat,begitu juga dengan mutu pengcahayaan yang ditambah baik.Sekarang tempat ini cukup terang pada waktu malam.Untuk menambahkan lagi kawalan keselamatan,ada 4 orang pengawal keselamatan yang diupah dan bekerja secara shift.

Dalam masa yang sama juga terdapat beberapa rancangan lagi yang akan dibuat disini.Tetapi perancangan itu perlu dibuat secara berperingkat. Maklumlah modal yang ada sebelum ini juga telah banyak keluar.Jadi aku perlu bersabar untuk mendapatkan pulangan hasil pelaburan di sini.

Minggu ini aku akan pulang ke Kajang untuk menemui keluargaku.Jika sebelum ini masaku amat sibuk,pada minggu ini aku mula melapangkan waktuku.Bukan itu sahaja,aku turut meluangkan waktu bersama kekasih baruku,Aida.Kami sudah berjanji yang kami akan berjumpa pada minggu hadapan di Melaka.

Sudah lama kami tidak berjumpa sebenarnya.Ketika Shazuan berada disini aku telah membawa Shazuan menemui calon kakak iparnya itu.Shazuan hanya tersenyum sahaja ketika itu dan mendoakan yang terbaik untuk aku dan Aida.Lagipun Shazuan memang mengenali Aida sejak dari MRSM dahulu.
--------------------------------------------------------------
Aliff membuka Facebooknya lalu memeriksa profil Facebook milik Shauki.Tujuannya hanya mahu melihat gambar terkini remaja yang dia idamkan.Shauki sememangnya aktif du Facebook.Setiap gambar dan statusnya pasti akan mendapat like dan komen yang banyak.

Sebenarnya Aliff tidak tahu apa yang terjadi sewaktu dia menyertai aktiviti riadah bersama Wafi 3 bulan yang lalu. Larutan yang dicampurkan ke dalam air mereka yang berada di dalam rumah itu langsung tidak berkesan.
Tetapi apabila dia sendiri mengujinya, larutan itu terus memberikan kesan. Pernah juga dia tertidur sehingga 8 jam tanpa sedar.

Aliff juga tahu yang Shauki merupakan seorang penuntut di ILP Rembau.Boleh sahaja Aliff mengajaknya melepak, tetapi dia perlu memikirkan alasan yang sesuai.Lagipun hubungan Alif dan Shauki hanyalah sekadar kenalan biasa sahaja,jika Aliff mengajak Shauki tidur dirumahnya pasti akan menghadirkan rasa kesangsian pada remaja berusia 19 tahun itu.

Lama juga dia tidak melepak dengan Wafi,tambahan pula kawan baiknya itu begitu sibuk ketika ini.Jika Aliff pulang ke Rembau pun dia tidak akan mengajak Wafi melepak,bimbang menganggu kawannya itu yang sedang sibuk menguruskan tempat rekreasi di tanah Shazuan yang bakal dibuka tidak lama lagi.

Spender Shauki yang dicurinya dahulu juga telah dibuang oleh Aliff.Alasannya kerana bau masam pada spender Shauki itu telah pun hilang.Kini dia hanya menggunakan imaginasinya sahaja untuk melancap.Hendak dia melampiaskan nafsunya pada Nizam agak mustahil ketika ini kerana Nizam menuntut pengajian di negeri Kedah.

REMAJA 2012Where stories live. Discover now