Jesper Karttunen
Seisoskelin K-marketin pihalla tupakalla ja odotin Sisua kaupasta. Selailin instagramia puhelimellani, kunnes näin varjon edessäni. Nostin katseeni puhelimestani ja ruskeatukkainen tyttö seisoi edessäni. Katsoin häntä kysyvästi ja hän hymyili punastuneena.
"Siis eikä! Ooks sä se Jeska?", hän kysyi silmät suurina.
"Joo?", vastasin hieman hämilläni.
"Iha hemosiistii nähä sut!", hän sanoi nopeasti sopertaen.
"Hei rauhotu, vedä henkee.", naurahdin ja tyttö teki työtä käskettyä.
Hän huokaisi ja sanoi: "Siis mäki oon alunperin Kontionlahdelta, ja kuuntelin sun musiikkii jo yläasteella."
"Aaa, siistii! Kiva kuulla.", sanoin hymyillen.
"Joo! Ja olin siellä sun keikalla. Oot ihan super lahjakas.", hän sanoi.
"Aww, kiitos. Oon tänää Kaukajärven kivitaskussa open micissä heittämässä freestylee, nii tuu ihmeessä kattomaa.", sanoin.
"Todellaki tuun!", hän sanoi innoissaan.
Vilkaisin kaupan ovista sisään ja näin Sisun kassalla. Tilanne fanitytön kanssa oli hieman kiusallinen ja salaa toivoin Sisun laittavan vauhtia ostostensa pakkaamiseen. Tyttö nähtävästi huomasi vilkuiluni, sillä hän sanoi: "Anteeks, mä varmaa pitelen sua tässä ihan turhaa."
"Ei, ku ootan vaa kaveria kaupasta.", sanoin.
"Ai, okei. Tota... Voitasko me ottaa yhteiskuva vielä ennen ku lähet?", tyttö kysyi ujosti.
"Tottakai, muista tägätä mut jos laitat sen jonnekki.", vastasin aurinkoisesti.
Tyttö nyökytteli ja otti puhelimensa esiin. Hymyilin, hänen räpsiessä galleriansa täyteen kuvia meistä. Hänen viimein ollessa tyytyväinen, hän kysyi vielä: "Voinks mä mitenkää halata sua vielä?"
Naurahdin ja suostuin halaukseen. Tyttö kiitti minua kasvot punaisena ja hymyillen. Hymyilin hänelle takaisin, ja hyvästelin hänet.
Sisu oli selvinnyt ulos kaupasta, ja hyvänä ystävänä tarjouduin kantamaan toisen kauppakasseista."Oliks toi joku sun fani?", Sisu kysyi ihmeissään.
"Ilmeisesti.", naurahdin.
"Hei wau!", Sisu huudahti innostuneena.
"Joo ei oo kukaa kyllä ennen tunnistanu.", vastasin epäuskoisena.
"Siitä se lähtee!", Sisu sanoi kannustavasti.
***
Seiskoskelin Sisun kanssa baarin ulkopuolella tupakalla.
"Jasmin sano et se on kohta täällä.", Sisu sanoi katsottuaan puhelintaan. Nyökkäsin.
"Tiiäks onko Wilma tulossa?", kysyin vaivihkaa.
"Kyl mä sanoin Jasminille et pyytää sen messii.", Sisu vastasi.
Kerkesin sytyttää uuden tupakan, kun näin loivaa mäkeä kävelevät kaksi tyttöä.
He kävelivät luoksemme ja tervehdimme toisiamme."Haluutko heittää tupakan?", Wilma kysyi minulta.
Katsoin kädessäni palavaa tupakkaa ja ojensin sen hänelle.
"No saat ton, kerkesin anyways polttaa jo yhen.", sanoin.
Jäimme odottamaan, että Wilma saa tupakan poltettua, ja siirryimme siitä sisälle.
Haimme tiskiltä juotavaa ja etsimme pöydän itsellemme. Vedimme shotteja ostamaltamme lautaselta, kunnes Sisun ystävä Mikko käveli luoksemme. Hän toimi juontajana tänä iltana ja tuli kertomaan illan aikatauluista ja ohjelmasta. Lava aukeaisi hetken kuluttua, ja kuka vain olisi tervetullut esiintymään. Hymyillen kiitimme häntä ja hän poistui paikalta.
YOU ARE READING
sata-nolla
Teen FictionWilman arkea pyörittää alkoholi, vilkas seksielämä, sekä syömishäiriö joka on päivä päivältä vaikeampi pitää salassa. Pakkaa sekoittaa lupaava räppärinalku Jeska, joka saa Wilman toimimaan vasten kaikkia periaatteitaan. TW/CW -bulimia -kannabiksen...