Herkese merhabalar arkadaşlar, nasılsınız?
Kısa bir bölüm yazdım bu günlük. 🥲
Hikayeme oy vermeyi ve satır aralar yorum bırakmayı unutmayın🤍
__________________________
"Kimsin sen be adam? Kimisinde bana böyle sözler ede-"
"Ferit... Ferit Salimoğlu..."
Genç kız duyduğu isimle kaşları çatıldı. Bu babasının dediyi ağaydı.
"Hah! Ferit Salimoğluymuş, sanki paşa oğlu zaar." Dedi genç kız alaylı sert sesiyle.
"Paşa oğlu demedim zati. Salimoğlu dedim, Ferit Salimoğlu. "
Nane ellerini belinine koyarak sinirle adama yaklaşdı. "Napam? Ferit Salimoğlusun diye nikahınamı girem?" Sertce söylediği sözlere, şen bir gülüşle karşılık aldı genç kız. "Ne gülürsün? Sanki maytap geçiyom seninle."
"Elbet maytap değildir. Çünki gerçekten benim nikahlı karım olacan." Adamın gözleri parıl parıldı kızın yüzüne baktığı için.
"Hahayt, gülüyümde boşa gitmesin. Sen kim benimle evlenmek kim? Git kendi denginde biriyle evlen ağa!" Elleri belinde olan kıza baktı Ferit ağa. Kızın aksıne o daha bir neşeliydi.
"Efsun gözlü, benim dengimde, yarımda, sevdiyimde sensin. E İnşallah karımda olacan."
Genç kızın sinir tepesine vurdu. Gözlerini kısdı, ağzını büzdü, kaşının biri kalktı. "Yav ağa! Bak elimde kalacan var git yoluna! Banada ikide bir efsun göz deme kötü olacak ha!"Genç kıza dahada aşık oluyordu Ferit ağa. Bu halini çok tatlı bulmuştu.
"Sinirlenirken burnun kızarıyormuş. Evlenince hep seni sinirlendirmem lazım, yoksa nasıl bu şirin halini görücem?" Sinirden göğsü inib kalkıyordu. Adamın gözü oraya takıldı. Bunu gören genç kız eğildi gibi yerden bir taş alıb atdı adamın kafasına.
"Al sana uçkuru düşük soysuz herif" Hiddetle dedi genç kız
Tak diye ses geldi adamın kafasından. İçi boşmu ne?
"AHH!" Kaşına gelmişdi, kanıyordu. "Napıyon kızım? Kaşımı yardın lan!" Şaşkınca kıza baktı.
"Ohh, yüreğime değsin. İyi yaptım." Genç kızın bu haline güldü adam. Çoçuk gibiydi haraketleri. "Yav adem sen hastamısın? Aklın gidikmi? Başını yardım hala gülüyon."
"Başı yaran canan olunca kıkım çıkmıyor işde. Al eline hançeri vur kalbime kan akmaz." Genç kız adamın sözleriyle dondu kaldı. Ne demekdi bu ya? Nerden görüb aşık olduki genç kıza?
"Git kendine, aşkına karşılık verecek birisini bul. Benden sana yar olmaz!" Deyib döndü arkasını, irerledi.
"Ama benden sana er kişi olacak Nane, unutmayasan!" Duyduğu sözle bir hışıkla döndü arkasını.
"Ölürümde seni kendime er yapmam! Sana hanım olacağıma kara toprağa yoldaş olarım daha eyi." Ferit ağa gülerek eliyle kaşındaki kanı sildi.
"Ben senin er kişin, sen benim kadınım olacan. Bunu böyle belleyesin Nane. Zati yakındır efsun gözlü." Nanenin gözlerinden alev fışkırıyordu.
"Ben seni sevmiyom, sevmiyecemde. Ne evvel ne şimdi nede gelecekte sevecem seni. Hiç bir zaman gönül gözüm kayamayacak saa." Ferit gerilmeye başladı.
Ağaydı kendisi. E yakışıklıydıda. Para desen çuval çuval. Peki niye bu kadar isteksiz ki, bu kız? Aklına gelen o lanet şeyle hemen 'olmaz öyle şey' dedi içinden.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Köy Nanesi (Tamamlandı)
RomantikNane hatun?" Hatun mu? "Sen kimsin adem? Ne işin var buralarda? En esası da adımı nerden bilirsin?" Genç kızın sert, soluksuz sorularına güldü yabancı. "Nacizane sorularınıza cevab alacaksınız elbet. Size eşlik ede bilir miyim?" Yabancı adamın ist...