Herkese merhabalar,nasılsınız? Bayramınız mübarek olsun💕
Hikayeye oy vermeyi ve satır aralarına yorum bırakmayı unutmayın🤍
İyi okumalar💞
_______________________________"Hee vallaha Gonca, almış arsız eline iki tane tapılası adamı vurduruyordu az kala." Goncanın gözleri kısıldı. Sinsice gülümsedi.
"Kancık itin arkasından çok gelen olur, Nane misali." Goncanın dediyi sözle kızlar kıkırdadılar.
"Ne yere bakan yürek yakanmış kız bu. Allah böylelerinden korusun kız adamı."
'Amin' dediler bir ağızdan.Çeşme başı olmuş size lakırtı kazanı. Köyün kızları her hadisede gelib toplanırlardı buraya. Bu günde Nanenin hadisesini duyub gelmişlerdi. Karıncanı deve yapmış konuşuyorlardı.
"Ay bu Nane'de bir şeye benzese. Vallaha yakınım diye demiyom, Gonca o kıza bin basar. Ama bu adamlarda akıl yok anam."
Gonca yanındaki kızın sözleriyle tatmin olmuşdu."Ay evet kız Lale. O ne öyle kuru muru. Kız dediğin azıcık etli butlu olur. Bak bize! Nasılda ele avuca geliyoz." Kamıra'nın lafıyla kızlar geh-gehe çektiler.
"Oo kızlar maşşalah sesiniz taa köyün o tarafından duyuluyo. Hayırdır?" Genç oğlan çeşmenin yanında duran kızları süzdü. Özellikle Goncanı.
"Lan Hamdi, ne işin var burada!?" Goncanın sesiyle kalbi tekledi.
"Geçiyordum öylesine, sizide gördüm dedim bir selam vereyim." Gonca göz devirdi adamın heyecanlı sesine. Biliyordu onu sevdiyini, ama Goncaya ağa hanımlığı yakışırdı sadece.
"Aleyküm selam! Haydi get yoluna Hamdi!"
Tersce cevabı genç oğlanı derinden yaraladı."Allaha emanet Gonca..."
♡
"Böyle işde Sema. O günden sonrada gelmedi hiç." Nane sert bir soluk verdi.
Sema gelmişdi. Oturub dertleşmişlerdi genç kızlar.
"E erkek milleti bu. Huyları kuruyasıcalar." Genç kız kıkırdadı arkadaşının gevzek konuşmasına.
"Emme Ferit ağanıda pek bir methetdiler. Pek bir yakışıklıyımış. Boylumu boylu,poslumu poslu, heybetlimi heybetli." Abarta abarta anlatdı genç kıza Sema. Ama pekde abartmamış ola bilir.
"Devedede boy var Sema! Hem bize ne adamın boyundan posundan?"
"Hiyy..." Kızın seslice iç çekişine irkildi genç kız.
"Noldu kız. Allah cezanı vermeyesice, ödüm bokuma karışdı ya anam."
"Kız sen bu Ferit ağayı gördün ya. Ay kız sendeki şansa vaılaha heç kimde yok. Üç tane ağa başına pervane. Seç beyen al." Nane gözlerini kısdı. Sertce soluk verdi.
"Allah seni ne yapmaya. Kız bana ne elin ağa adamlarından?" Sema gözlerini devirdi arkadaşına.
"Anam sen safsın saf! Ahh ahh benim karşıma çıkacak öyle biri düğüne kalmadan halvete girerim."
"Allah biliyor niye deveye kanat vermediğini işde. Kız sen eyice arsızlaşdın ha!" Genç kızlar şakkıltıyla güldüler.
"Allah seni güldürsün kız."
♡
Züleyha hanım oğlunun kavgasını duymuş başına kan sıçramışdı. Ne demek öylesine bir kız için kavga etmek?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Köy Nanesi (Tamamlandı)
RomansaNane hatun?" Hatun mu? "Sen kimsin adem? Ne işin var buralarda? En esası da adımı nerden bilirsin?" Genç kızın sert, soluksuz sorularına güldü yabancı. "Nacizane sorularınıza cevab alacaksınız elbet. Size eşlik ede bilir miyim?" Yabancı adamın ist...