Herkese merhabalar, nasılsınız?
Yeni bölümle karşınızdayım.
Emeğe karşılık olarak beğenmeyi ve yorum yapmayı unutmayın.
İyi okumalar...<3
_______________________________
"Ferit hatırlıyonmu askerden geldiğin günü? Bana aşk itirafı etmişdin..."
Nane'nin genç kızın laflarıyla kaşları çatıldı. Direk Ferite dikti kahvelerini.
Ferit karardı bozardı. Genç kızın bu ani lafını beklemiyordu. Kendi bile unutmuşdu bu muhabbeti. Ama gel bunu Naneye anlat.
Nene burundan soluyordu. Süleyhaya öldürücü bakışlar atıb duruyordu. Süleyha halinden memnundu. Rahatsız bile olmadı Nanenin bakışlarından.
Nane yanındaki kocasının koluna sert bir cimcik atdı. Sonrada senle konuşucaz bakışı atdı.
"Sülyeha bacım! Sen her yeni evlenenin evine böyle çat kapı geliyonmu? Hatda sabahın köründe. Sen geç geldin be bacım, en iyisi gerdek zamanı gelirdin. Na böyle aramızda yatardın." Ferit şaşkınca karısının laflarına kulak verdi.
Süleyha kaşlarını çatıb kıza dikdi gözlerini.
"O nasıl lakırtı Nane gelin. Ne biçim konuşuyon benlen?" Nane kalkıb ayağa esvabını çırparak kıza yaklaşdı. Kızın kolundan tutub kaldırdı. Süleyha şaşkınca Naneye baktı."Ziyaretin kısası makbüldür Süleyha bacı! Haydi yaylan burdan." Karısını ağzı açık bir şekilde izledi Ferit. El atsa araya kaynayacağı için karışmadı.
"Beni kovuyonmu gelin?" Gözlerini kısarak konuşmuşdu Süleyha.
Nane sahte bir tebessümle konuşdu. "Evet canım! Haydi!" Süleyha gözlerini Ferite dikti. Sinirle konuşdu.
"Ferit karına birşey de!" Ferit ayağa kalkıb karısın yanına geldi.
"Süleyha bacım! Karımı duydun, haydi get başımızı belaya sokma." Bacım kelimesini bastırarak söylemişdi Ferit. Nane nisbet edercesine güldü.
Süleyha dumura uğradı. Bir Ferite bir Naneye bakdı. Sinirle çıktı salondan. Sert kapı sesiyle anladılar kızın gitdiğini.
Ferit tutduğu kah kahanı saldı. Genç kızın sinirden al al olmuş yanaklarıyla daha da güldü.
"Gülme! Ne gülüyon eşşek gibi?" Genç kız kırgındı adama. Ferit genç kızın kırgınlığı hiss edib yaklaşdı karısına. Ama Nane geri gitdi.
"Nanem kaçma benden! Gel yanıma." Dedi yumuşak sesle Ferit.
"Bu kızın ne işi var sabah sabah benim evimde?" Nane dediyi şeyle yüreği ısındı. Evi benimsemişdi.
"Civelek karım. Ben nerden bileyim? Kalkmış gelmiş işde." Nane sertce soluk verdi. Arkasını dönüb sofrayı toplaya başladı. Nede heves etmişdi sofrayı hazırlarken. Genç kızın gözleri doldu.
"Küsmü kalacan benlen?" Nane adama omuz silkdi. Ferit genç kızın tiribine tebessüm etdi. Genç kız sinini kucağına alacakken Ferit koşar adım gelib aldı sinini kucağına. Nane adamın yüzüne bakmadan minderleri düzeltdi.
Ferit huzursuzca soluk verib mutafağa götürdü kucağındaki siniyi. Tekrar salona girdiğinide karısı araksı dönük minderleri koltuğa bırakıyordu. Asta adımlarla yaklaşıb arkadan sardı kollarını karısına. Nane korkarak dikeldi.
"Allah tependen baksın Ferit! Ödüm koptu be!" Nane baş parmağını dişine koyarak yukarı kaldırdı.
Ferit genç kızın boynuna yumuldu. Öptü, kokladı. Boğukca fısldadı. "Küsme bana hatunum. Haberim yoktu geleceğinden. Hem aşık olma meselesinden küstüysen vallahi çoçuk aklıydı." Kızın boynunu defalarca öpücük bırakdı. Nane adama döndü. Sardı kollarını boynuna sürtü burnunu kocasının burnuna.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Köy Nanesi (Tamamlandı)
RomanceNane hatun?" Hatun mu? "Sen kimsin adem? Ne işin var buralarda? En esası da adımı nerden bilirsin?" Genç kızın sert, soluksuz sorularına güldü yabancı. "Nacizane sorularınıza cevab alacaksınız elbet. Size eşlik ede bilir miyim?" Yabancı adamın ist...