Ang mga Agalon sang Orakulo nag-abot pabalik sa Isla sang Lusa sa pagpaandam sa mga maayo nga mga tawo nga si Imperata Lakoma kag ang iya mga puersa magaabot kag dapat sila maghalin. Madamo sang mga mangunguma kag mga negosyante ang nagpili nga magpabilin bisan paano kag magkuha sang ila tsansa.
Ang mga Agalon nagatinguha sa pag-ibakwit sa Kaya Temple sang tanan nga mga pumuluyo sini, apang ang mataas nga mga haligi nga nagbulig sa pag-amlig sini nagpabudlay man sa paghulag sang mga butang sing madasig. Nahibaluan nila nga may limitado sila nga bintana.
Si Oren nagabulig man. Nahuya sia. Daw sala niya ini tanan. Si Oren nagbiya sa Templo sa pagtinguha nga luwason ini, apang napaslawan ini sing makaluluoy.
Ang mga espiya ni Imperata Lakota nagapalapit sa Templo sadto nga tion, kag si Oren naglakat upod kay Master Anoka sa pagtinguha nga makuha ang atensyon sang Imperata palayo sa Lusa Island.
Si Oren kag Master Anoka nag-atubang lang sang problema pagkatapos sang problema, bisan pa. Pagkatapos nga ginluiban, ginsakripisyo ni Master Anoka ang iya kabuhi agud makapalagyo si Oren. Nagaguwa nga indi ini tanan para sa maayo bangod si Oren natapos sa Imperata Lakoma bisan paano.
Ginsakit kag gingamit ni Lakoma ang mga tawo lamang nga nagbulig kay Oren agod indi sia maghalin ukon gamiton ang iya mga gahom. Ining mga abyan isa ka caravan sang mga repormado nga mga kriminal nga yara gihapon sa katalagman bisan karon.
Ang mga Agalon sang Orakulo nagpakita sa pagbulig sa pagluwas kay Oren kag sa iya mga abyan, apang ang caravan nagpili sa pagpangita sang ila mga pamilya kag amligan sila gikan sa halit sa baylo nga batunon ang proteksyon ni Oran kag sang mga Agalon.
Nagalaum si Oren nga ang iya mga abyan gikan sa caravan magamadinalag-on sa pagpangita sang ila mga pamilya. Karon nga wala na si Oren sa ila, nagalaum sia nga si Imperata Lakoma indi na interesado sa ila. Ang caravan mahimo nga makapadayon liwat sa normal nga kabuhi.
Si Oren nagbalik sa Masters. Wala sia nagakabalaka sa ila kaluwasan bangod gamhanan sila kag may ihibalo nga mga hangaway kon kinahanglanon. Si Oren nabalaka para sa mga pumuluyo, bisan pa. Ang mga mangunguma kag mga negosyante sa mga minuro sa palibot sang Kaya Temple pirme maalwan sa mga Agalon. Gintanom nila ang pagkaon kag ginhimo ang mga suplay nga nagtugot sa mga Agalon kag kay Oren nga magpuyo sa isa ka malayo nga Monasteryo.
Si Oren medyo nagpalayo sa mga taga-baryo antes sia naghalin upod kay Master Anoka. Luyag ni Oren nga ibalik sa mga pumuluyo, gani gamiton niya ang iya mga gahum sa pag-ayo sang mga masakiton nga iya masarangan kag sa pagkay-o sang naguba nga mga pananom. Sang ginbanhaw ni Oren ang isa ka bata gikan sa minatay nga ang mga tagaminuro nagsugod sa paggawi sing tuhay sa iya. Nagsugod sila sa pagkahadlok sa iya. Nagpabatyag ini kay Oren nga nadismaya. Wala sa sini ang nagbag-o sang kamatuoran nga luyag niya gihapon sila buligan.
Diutay lang ang mahimo ni Oren sa pagbulig sa ila subong. Makapangamuyo lang sia nga malipatan ni Imperata Lakoma ang iya pamahog kag lagson si Oren nga nagaisahanon. Ginhimo nila ang ila ginbalikan nga himuon; ginpaandaman nila ang mga tawo. Ang pinakamaayo nga mahimo ni Oren subong amo ang pagbiya sa isla sa labing madali nga panahon.
Ang Viracocha amo ang dutang natawhan ni Oren, apang tuman ini ka makatalagam para sa iya karon. Ang bisan sin-o nga magbulig sa iya mabutang man sa katalagman. Ang pinakamaayo nga butang amo ang maghalin kag maglayag pakadto sa iban nga mga pungsod.
Ang sekreto nga Isla sa Anahiti, sa diin nakita sang mga Masters si Oren sa una nga lugar, mahimo nga isa ka maayo nga lugar nga panaguan. Si Oren wala gid makahibalo kon diin sila makakadto. Ang iya diutay nga paglakbay palayo sa Templo upod kay Master Anoka amo lamang ang tion nga nakaguwa sia sa mas daku nga kalibutan. Diutay pa lang ang nahibaluan ni Oren parte sa iban nga mga pungsod.
Ang Isla sang Heta sa Ginharian sang Eladoer amo ang pinakamahapos bangod yara ini sa sidlangan nila. Nahibaluan lang ini ni Oren bangod madamo sia sing nakita nga mga mapa sa sulod sang mga tinuig kag gintun-an ini sing mausisaon. Wala gid sia makahibalo kon ano ang mga tawo ukon mga kadutaan.
Si Master Hiawatha amo ang lider sang mga Masters of the Oracle, kag nahibaluan niya ang husto nga butang nga himuon ukon kon diin magkadto. Siya lang ang nakakita sang madamo nga bahin sang kalibutan, kalabanan sa iya pagkapamatan-on. Ang tinaga amo nga isa sia ka matig-a kag nagakahulog nga liog sang bata pa sia kag indi ang malinong nga lider nga sia karon.
Ang isa sa mga monghe nagdalagan sa pagpaandam sa mga Agalon, "Si Imperata Lakoma kag ang iya mga puersa yara sa pantalan. Ginlaglag na nila ang amon mga barko."
Si Oren nagtulok sa Nakatundan kag sa dagat kag nakita niya ang aso nga nagasaka. Ini ang magahimo sang tanan nga mas mabudlay. Kinahanglan nila karon ang bulig sa paghalin sa isla. Gintipon ni Master Hiawatha ang pila ka yabi nga mga lider.
"Ang mga agalon Wabasha kag Mankato dapat magdala sang madamo nga mga tagaminuro nga magaupod sa inyo sa Sidlangan. Ang mga Agalon nga sanday Shakopee kag Orono magadala sang mga monghe kag iban pa nga mga Agalon sa Bagatnan. Magaupod ako kay Oren, Master Nokomis, kag duha ka monghe sa Aminhan. Tinguhaan naton nga madula sila sa kabukiran. Ang mga pwersa sang Imperata mahimo magsunod sa isa ka grupo ukon sa tanan nga tatlo ka grupo. Kon makakita ka sing alagyan gikan sa isla, magkadto anay sa Ulu Island." Ginsugo ni Hiawatha.
"Sa Templo sa Linaw?" Si Master Wabasha nangayo sa katin-awan.
"Huo," siling ni Hiawatha sing patas.
Gilayon nga ginsunod sang tanan ang iya mando. Wala maghulat si Hiawatha, kag ginsunod sia ni Oren upod ang tatlo pa. Tanan sila may mga travel bag nga puno sang pila ka panguna nga mga suplay. Isa ka banig nga tulugan, pila ka mainit nga panapton, kag pila ka uga nga prutas. Si Oren kag ang iya grupo nagapakadto sa Aminhan kag sa ibabaw sang bukid agod tinguhaan nga malab-ot ang magagmay nga mga komunidad sang mga mangingisda sa baybayon.
"Ano ang Lake Temple Master?" pamangkot ni Oren samtang si Hiawatha nagalakat sing madasig sa unahan niya sa batoon nga banas.
"Isa ini ka gamay nga templo nga nagalutaw sa isa ka malayo nga linaw sa isla sang Ulu. Madamo nga mga Agalon ang nagakadto didto kon luyag nila mag-isolate. Indi ini kilala sing lapnag bangod wala sing nagapuyo sa isla sang Ulu magluwas sa pila ka mga manugbantay. Pirme nila ginahunahuna ang ila negosyo kag nagapabilin nga malayo sa linaw. Mahimo nga isa ini ka maayo nga palanaguan, bisan pa nga indi ini makasulod sa aton tanan. Amo ina ang pinakadiutay nga ginakabalak-an namon subong." Hiawatha nagpaandam.
Si Master Nokomis yara sa likod, kag ang mga monghe malapit kay Oren. Ang mga monghe amo sanday Mahtomedi, nga kilala sa alyas nga "Mead," kag Minnetonka, nga kilala sa alyas nga "Tonk."
Sa Monasteryo, ang mga monghe mga Agalon sa pagbansay. Wala pa nila marealisar sing bug-os ang ila mga gahum, ukon handa sila sa pagtudlo. Ginbanta ni Oren nga didto sanday Mead kag Tonk bangod yara sila sa maayo nga pisikal nga kahimtangan kag makasarang sa paghulag sing madasig sa mabudlay nga duta.
Kag dapat sila mangin madasig sa sini; Nagbalikid si Oren samtang nagasaka sila sa pila ka mga bungyod kag nakita niya ang puti kag bulawan nga mga soldado nga nagasunod sa ila. Maathag nga wala sila nangin mapalaron kag ginsunod sila sa isa sang iban nga mga grupo.
Si Oren wala nagakabalaka sa isa ka away, kay sila tanan nga lima may ikasarang nga mga hangaway. Nabalaka sia nga indi gid ini matapos, kag luyag niya nga gub-on ang siklo.
Nagasaka sila sa Nangier Massif, nga kilala man subong desyerto sang mga bato. Ini nga granite massif isa ka sentro nga kabukiran sa Lusa Island nga mahimo magkatuhay sing daku. Pamatuod ini sang dumaan nga hilikuton sang bulkan nga nagtuga sing madamo nga matalom nga mga pil-as kag mga pagtaas. Sa pila ka bahin, ini medyo wala sing tanom kag mahimo nga masugata sang hinali nga mga tulo. Kon may mga tanom, ini yara sa porma sang malip-ot nga hilamon, lichen, kag mga kahoykahoy. Gani wala sing madamo nga mga palanaguan.
Ang mga nalupyakan daw mga kamingawan, kag ang mahumok nga lichen nagtugot sa ila nga magsugod sa pagdalagan. Maayo ang kondisyon ni Oren, pero bata pa siya nga may mubo nga mga batiis. Gintinguhaan niya nga huptan ang kadasigon. Naglain ang iya pamatyag sa tatlo ka atletiko nga mga lalaki nga naga-utod sang iya mga tikod kay nahibaluan niya nga nagapugong sa ila.
Sang makalab-ot sila sa manubo nga bahin sang nalupyakan, nagbalikid sila sa putukputukan kag nakita ang puti kag bulawan nga hinganib nga nagapabanaag sang matigdas nga silak sang adlaw. Wala pa gani sila makapalapit sa pag-uyog sa ila.
Bungyod pagkatapos sang bungyod gintinguhaan nila nga makatigayon sing pila ka pagbulagay, apang sa tagsa ka tion nga magbalikid si Oren, nakita niya ang dugang nga mga soldado. Indi sia makasiguro kon pila ang nagasunod sa ila, apang naghunahuna lang sia nga bastante na ini agod malikawan ang kakapoy nga nagasulod.
Ang duta nangin ihalas nga duta nga may napat-od nga pagpanguma. Wala sing mga minuro, apang may mga humayan, mga talamnan sang kamote, kag kape. Ang mga uma wala sing mga mamumugon, kag ang mga balay sa uma daw ginbayaan.
Sa dimagkubos ang pulong naglapnag sa bug-os nga isla sing igo nga ang pila sang mga mangunguma mahimo nga naluwas. Indi magduhaduha si Oren nga basi sunugon sang mga soldado ining mga pananom samtang nagasunod sila.
Ang magagmay nga mga linaw kag mga linaw nagalinapta sa mga kadutaan, nga nagahatag sing mga duog para sa irigasyon sang mga tanom sa isa ka mamala nga rehiyon. Gusto gid ni Oren nga mag-untat para mag-inom, pero indi ini maayo nga laygay.
Nahunahuna ni Oren nga mahimo niya gamiton ang iya mga gahum sa pagpahinay sang nagaabante nga mga soldado nga nagapalapit sa ila. Nagdulog sia sa pila ka dalagku nga mga bato sa likod sang isa ka bungyod.
"Ngaa nagauntat ka?" pamangkot ni Master Nokomis, nga naakig.
"Lakat. Ialsa ko ang mga bato kag balabagan ang alagyan. Indi ini makapugong sa ila, apang makabakal ini sa aton sang pila ka tion. Nagalaum ako."
Ginlab-ot ni Oren ang iya kamot pakadto sa isa ka daku nga bato kag ginbayaw ini gikan sa iya duta nga ginauyatan. Ginbutang niya ini sa posisyon kag dayon ginsulit ang proseso sa ikaduha nga daku nga bato.
"Indi ang akon pinakamaayo nga trabaho, apang sa idalom sang mga sirkumstansya, nagalaum ako nga mag-obra ini," siling ni Oren.
Mahimo unta nga patyon ni Oren ang matag sundalo. May gahum sia sa paghimo sini, apang ang kabuhi indi amo sina ka barato para sa iya. Ginatinguhaan niya nga likawan ina nga bahin sang iya mga ikasarang tubtob posible. Isa ini sa mga mayor nga rason kon ngaa luyag sang Imperata si Oren.
Antes matawo si Oren, may tagna parte sa isa ka daku nga hinganiban nga makahimo sang makangilidlis nga mga butang. Husto ang tagna. Si Oren amo yadto nga hinganiban. Gindula lamang sang tagna ang bahin nga ang mga gahom sa paglaglag sang tanan yara sa isa ka tawo.
Ang mga Agalon sang orakulo wala gid nagtratar kay Oren subong isa ka hinganiban. Ginbuligan nila si Oren nga makita ang isa ka tuhay nga sahi sang palaabuton, isa sa diin gingamit ni Oren ang iya mga gahum sa pagbulig sa mga tawo. Para maluwas sila.
Si Oren ang kinahanglan nga luwason sa karon. Sang ginsaylo ni Oren ang daku nga bato, gin-destabilize niya ang duta. Ang isa ka pidaso sang duta nag-agi sa idalom ni Oren, kag ang isa ka pagtiphag sang duta natabo. Ang mga kaupod ni Oren wala sing mahimo sa pagtan-aw samtang nagahulag sila sing mas malayo pa sa banas.
Ang nagadinaguso nga mga tinumpag nagailig gikan sa bakilid pakadto sa isa sang magagmay nga mga linaw nga nagalinapta sa duta. May ginatinguhaan si Oren nga himuon apang nabatyagan niya lang ang mga pilas kag mga gasgas nga nagaporma samtang ang bato kag kahoy nagatusok sa iya panit.
Nabatyagan ni Oren nga naglikop ang mabugnaw nga tubig sa iya bug-os nga lawas, kag dayon nagdulom ang tanan.
YOU ARE READING
O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang Inaway
FantasyAng kalibutan madasig nga nagabag-o. Ang mga bayani nagalibot sa mga kamingawan, nga nagaatubang sang pagkadula. Ang isa ka bata amo ang suga sang paglaum apang dapat niya atubangon ang iya kaugalingon nga kadulom. Ang mga hinigugma ginabulag samtan...