Si Prinsipe Cyros nagasilak sa pagsalig samtang nagamartsa sia upod sa iya mga kaupod nga soldado. Ginapangita nila ang mga tinawo ni Heneral Malyyk, apang nagaagi sila sa isa ka lugar nga may madamo nga mga bungyod agod taguon ang ila mga kaaway. Indi ini dalagku nga mga bungyod, mahapos taklaron, apang nagporma sing bastante nga maskara agod tabunan ang yara sa likod nila.
Mahimo nga nagalakat sila sa isa ka siod, kag ang Heneral mahimo nga may mga tawo sa napaderan nga mga posisyon sa sining mga bungyod. Mabudlay ini nga inaway, apang ang utod ni Cyros nga si Arynout nakahibalo gid sang mga katalagman kag nagpaandam sa ila nga indi gid ini mangin mahapos nga inaway.
Nagabiyahe sila malapit sa banwa sang Gittys. Isa yadto ka gamay nga banwa nga wala sing matuod nga kahulugan. Isa lang ini ka tuldok sa mapa bangud wala ini sang mga suplay ukon manggad ukon estratehiko nga bentaha sa pagdakop sini.
Si Cryos nagtan-aw samtang ang mga mata sang iya utod nga lalaki padayon nga nagatan-aw sa mga bungyod kag nagatan-aw sang tagsa ka detalye, nagalaum nga mahimo ini magpakita sang isa ka palatandaan sa kaaway.
"Ano ini?" pamangkot ni Prinsipe Cyros sa iya utod.
"Wala. Isa lang ka balatyagon. Ang tanan ko nga buhok nagatindog, amo lang ina." Nagsabat si Arynout.
"O, daw maayo gid ina. Kon nagakaakig ka, sa banta ko dapat ako magkabalaka."
"Wala ako nahadlok ukon puno sang kahadlok. Nahibaluan ko lang nga may malain nga matabo."
"Wala ako nagsiling nga nahadlok ka, utod, pero indi ka isa nga ma-rattle. Kon sa banta mo mangin malain ini, nian ang mga butang mahimo nga mangin malain gid." Nangatarungan si Cyros.
"Madamo nga mga tawo ang malapit na mapatay; Nasimhutan ko ini," siling ni Arynout nga makahaladlok.
"Bata, nagahatag ina sing pagsalig. Dapat mo ini buksan sa imo pamulongpulong sa mga tropa." siling ni Cyros agud makakuha sang kadlaw gikan sa iya utod, apang ang nawong ni Arynout wala mag-untat sa iya tensyonado nga panulok.
"Wala sing tion para sa mga pamulongpulong. Yari na sila diri. PORMA SANG MGA LINYA SANG INAWAY!" singgit ni Arynout kag madasig nga gin-organisar ang iya mga tropa.
Yara sila sa pila ka bukas nga mga latagon sa tunga sang banwa sang Gittys kag sang magagmay nga mga bungyod.
Ang kaaway ginpahayag sa ila atubang, apang daw pareho man sila nga naglibog kag nakibot nga makita sila. Ang duha ka bahin madasig nga nagtinguha sa pagkolekta sang ila kaugalingon. Ang hangin napuno sang isa ka balatyagon sang pagkahilingagawon samtang si Arynout nag-uwang sang sugo. Ang ila mga tropa gilayon nga nagsabat, nga nagaporma sang isa ka hugot nga linya sang inaway, mga espada, kag mga taming nga handa. Si Cyros nagtindog sing mataas kag bugalon, ang iya pag-uyat sa iya armas malig-on.
"Pag-asal ang inyo kaugalingon, mga lalaki!" singgit ni Arynout, ang iya tingog nagaguwa sa tunog sang naga-shuffle nga mga lalaki. "Bisan ano ang matabo, makig-away kita nga may kadungganan kag kaisog!"
Nagabungguanay sila sa gintingob nga pwersa nanday Heneral Malyyk kag Wyllym sang Bardon. Kinahanglan nila nga pauntaton ang madasig nga pag-abante sang mga pwersa sang pagsalakay sang Heneral. Si Wyllym sang Bardon amo ang panguna nga rason sang kadalag-an sang Genreal, kay sia gihapon ang pinakamaayo nga hangaway sa tanan nga kadutaan. Si Arynout wala nagapaabot sang isa ka rematch upod kay Wyllym. Indi ini isa ka paindis-indis sa isport, kag ang isa sa ila mapatay.Si Arynout nagsinggit sa ibabaw sang gahod sang naga-inaway nga mga espada kag nagatunog nga hinganib, ang iya mga mata nagatulok sa patag-awayan sa palibot niya.
"Hupti ang linya!" nagngurob sia, ang iya tingog nagadala sang gahod sang inaway. Nagtindog sia sing masinulub-on upod kay Cyros, naga-abaga sa abaga, ang ila mga espada ginbayaw kag ang mga nawong puno sang higko samtang ginapangunahan nila ang ila kaugalingon nga mga tropa sa inaway. Ang mga pwersa ni Heneral Malyyk nagpadayon, ang ila determinasyon mabaskog kag ang ila kadamuon wala untat.
Ang manubo nga mga tagaytay sa naaminhan-nakatundan sang Gittys una nga gin-amligan ni Cyros kag sang dibisyon sang iya utod samtang ang duha ka dalagku nga hubon sang Malyyk''s nagsalakay kag nagsalakay sa ila gikan sa naaminhan-nakatundan kag Aminhan. Ginaguba sini ang dalidali nga naporma nga mga linya kag ginapilit si Cyros kag ang iya mga kaupdanan nga mag-atras sing diutay.
Ang duha ka hangaway madasig nga nadalahig sa isa ka mapintas nga inaway kag ang mga espada kag mga pana nagbayluhanay sa isa ka magamo nga malain nga damgo. Ang mga bangkay nagakahulog, kag labi na sa kilid ni Cyros. Nagatuyok ini sing subong kadasig sang nagsugod ini.
Si Arynout, ang iya mga mata nagapiyongpiyong sa madasig nga pagbag-o sang inaway kag naobserbahan ang makahalawhaw nga mga pwersa ni Malyyk nga nagatulod sang ila dibisyon pabalik. Madasig sia nga nagpaguwa sang mga mando, nga nagasinggit sa ibabaw sang nagahuni nga mga espada kag nagatapak nga mga tiil.
"Cyros, tipuna liwat ang mga lalaki, kag mag-atras!" sugo niya, ang iya tingog malig-on kag wala nagabag-o sa tunga sang kagamo sa patag-awayan.
"Magkadto sa mga bungyod, ang ila mga numero tuman kabaskog. Pagapatyon kita, kinahanglan naton ang mas depensa nga posisyon." Si Arynout nagsugo.
Si Cyros kag ang iban pa nga mga lalaki nagtuman sang mando nga wala sing pamangkot kag isa ka pag-atras sang madamo ang nagsunod.
Ang kagamo naghari samtang nagasugod ang pag-atras, ang mga soldado nagatinguha gid nga makaluwas gikan sa mapintas nga pag-inaway. Ang mga pana nagsinggit sa kahanginan, kag ang mga singgit sang mga napilasan nagsaka sa ibabaw sang pagsinggit sang nagabungguanay nga mga butkon.
Si Arynout nakig-away sa iya alagyan sa inaway, nga nagasinggit sang mga mando kag nagatipon sang iya mga tinawo, nga nagatuytoy sa ila pakadto sa mga bungyod sa malayo.
"Mag-atras ka! Mag-atras ka sa mga bungyod!" Si Arynout nagsinggit, ang iya espada nagasiga sa adlaw samtang nagapakig-away sia sa isa ka nagaabante nga soldado.
Ginahimo ni Cyros ang iya masarangan sa pagbulig sa iya mga kaupod nga soldado. Ang iban na-trap sa likod sang nagaatras nga mga linya. Agod mapahaganhagan ang pag-ipit sa ginlikupan nga mga lalaki, ginbutang ni Cyros ang iya kaugalingon sa katalagman. Si Cyros nagaatubang sang tuman kadamo nga mga kabudlayan bangud kinahanglan niya nga atubangon ang madamo nga mga kontra. Ang iya espada naghulag nga may kaakig kag kinaugali nga wala sing tion si Cyros nga pamalandungan, agud lamang mabuhi sa iya mga kaalam. Ang espada ni Cyros nagsaot kag naghablon sa halos labaw sa kinaugali nga kadasigon nga daw ginatuytuyan sang pila ka primal instinct. Ang mga soldado sang kaaway nagkurog kag nagsandad paatras sa idalom sang pagsalakay, apang ang ila kadamuon tuman kadamo.
Si Cyros nagsulod sing madalom sa iya kaugalingon kag ginpakalma ang iya hunahuna. Gintugutan niya ang koneksyon sa iya mga gahum nga magguwa nga wala sing tuyo. Nagsugod sia sa pagpadala sang mga pagbuto sang mataas nga enerhiya sa mga nagsalakay kag nagsugod sa paghawan sang alagyan para sa iya mga tropa nga makapalagyo.
Ang talan-awon sini nga pasundayag nagpakibot kay Arynout kag sa iban pa nga nagaatras nga mga soldado; isa yadto ka makahalawhaw nga pasundayag sang gahum kag pagkontrol.
Bisan pa nga si Cyros my daw pareho sang kalmado sa isa ka bagyo, may yara gihapon sia sang balatyagon sang kahadlok. Indi gid para sa iya kaugalingon kundi para sa iban nga mga lalaki. Nagahatag sia sing cover fire para sa mga lalaki, apang ang oposisyon nagapalupok sang mga pana sa nagaatras nga mga soldado, kag ang pila sang mga kaupod nga soldado ni Cyros nagakahulog. Gintinguhaan ni Cyros nga puntiryahon ang mga pana kag ang mga nagasalakay, apang sobra na ini. Si Cyros nangin amo lang ang soldado sa likod nga gwardya samtang nagabalik sila sa mga bungyod.
Sa malip-ot nga tion, may daku nga kapierdihan kag pagpamatay. Si Cyros yara sa isa ka kahimtangan nga indi makapati kon daw ano kadasig ang pagbag-o sang mga butang sa iya atubang. Bisan sa pag-atras, nahibal-an ni Cyros nga indi ini ang katapusan sini.
Mga latagon yadto sa tunga sang Cyros kag sang gamay nga bungyod nga ila gina-atrasan. Ang bungyod natabunan sang mga kahoy nga makabulig sa pag-amlig sa ila gikan sa kalayo sang pana. Si Cyros masako sa pag-atubang sa mga pag-atake nga nagahalin sa bisan diin, daw sa iya. Masako si Arynout sa putukputukan sang bungyod, nga naga-organisar sang mga lalaki sa isa ka depensa nga linya samtang nagatipon sila sa pinakamataas nga punto. Daw nagahimo sia sang tatlo ka linya nga naga-stagger para makabulig sa pagtabon sang mga kilid. Si Arynout may gamay nga linya sang mga manugpana nga nagatinguha sa pagbulig sa pagbutang sang isa ka tabon nga kalayo kag pahunahunaon ang ila kaaway sing duha ka beses nahanungod sa pagsalakay sa bungyod. Ang kombinasyon ni Cyros kag sang mga manugpana daw nagtuga sa makadali nga pag-untat sang kaaway sa ila pag-abante. Mas posible nga nagagrupo sila liwat.
Ginhimuslan ang pag-untat, ginsiguro ni Arynout nga makuha ang tanan nga mga lalaki nga iya matipon sa pinakamaayo nga mga posisyon nga ila mahimo.
Dayon nakita sia ni Cyros. Nagsakay sia sa isa ka higante nga kabayo, nga daw bag-o lang sia ginpadala gikan sa mga panganod sang mga Dios, isa ka matuod nga puwersa sang kinaugali samtang nagapalapit sia. Si Wyllym sang Bardon, nakilala sia ni Cyros gikan sa pagtan-aw sa iya utod nga nagapakig-away sa iya sa mga hampang. Lain ang iya hitsura diri sa sini nga teatro sang inaway. Ang pamatasan ni Wyllym isa ka asero nga panulok kag wala gid sing kahadlok. Indi ini isa ka partisipante lamang sa isa ka hampang kundi isa ka matuod nga hangaway sa patag-awayan. Ang pagkurog sang kahadlok nag-ilig sa taludtod ni Cyros, kag nagtulon sia sing mabaskog.
Nahibaluan ni Cyros nga may posibilidad nga mapatay kon mag-abot sia sa pagpakig-away sa sini nga inaway. Wala pa gid sia makabatyag nga mahimo ini matabo tubtob subong. Indi tubtob nga kita nagaatubang sa realidad sang isa ka butang kag indi lamang ang panghunahuna sini nga kon kaisa ini matuod nga nagasulod. Ini daw matuod kaangay sang isa ka mabugnaw, matig-a nga realidad nga ginatulod sa iya guya. Ang kahadlok, ang adrenaline, kag ang paghangop nga mahimo ini ang katapusan nag-uyat sa iya nga wala pa gid matabo sang una.
Si Cyros nagtulok sa iya utod para sa mga pasalig kag nakita ang isa ka wala nagabag-o nga panulok sa panulok ni Arynout nga nagpuno sa iya sang bugal kag hinali nga pagdagsa sang pagsalig. Ang iban nga mga lalaki daw nagasunod man, kag ang isa ka hitsura sang determinasyon naglapnag sa gamay nga bungyod. Depensahan nila ang ila kabuhi kag makig-away para sa sini nga bungyod bisan pa nga nagakahulugan ini sang katapusan nga sakripisyo. Tanan sila makabatyag sini subong.
Ang kaaway nagatipon kag makahimo sang madamo nga mga pagpanghanda sang ila kaugalingon. Ang ila kaaway daw may pagsalig kag wala nagakabalaka sa resulta sang inaway. Isa ka sobra nga pagsalig nga kinahanglan nga himuslan ni Cyros. Wala sa sini ang matabo paagi sa sakripisyo kag pagkadula sa magtimbang nga bahin. Handa na si Cyros.
DU LIEST GERADE
O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang Inaway
FantasyAng kalibutan madasig nga nagabag-o. Ang mga bayani nagalibot sa mga kamingawan, nga nagaatubang sang pagkadula. Ang isa ka bata amo ang suga sang paglaum apang dapat niya atubangon ang iya kaugalingon nga kadulom. Ang mga hinigugma ginabulag samtan...