Nagalayag pabalik halin sa Nanook upod kay Anong Khatun bilang isa ka bilanggo kag nagdaug batok kay Kittisek Khan, ang sakayan sang Naval ginbuy-an. Ang bug-os nga armada nga ginpadala sa pagbalabag sa dalagku nga mga barko de guerra sang daku nga Khan isa na karon ka flotilla sang mga selebrasyon. Wala nalipay si Atoc Baal sa kakulang sang disiplina sang mga soldado, apang ginhambalan sia ni Malum nga magrelaks. Natapos na ang inaway—sa dimagkubos para kay Malum.
Ang mga Sorors naghalin sa ila mga barko, kag nagalaum si Malum nga indi na niya sila makita liwat. Sang matapos na ang inaway, mahimo niya pakaslan si Thea kag maghalin sa Ningal. Kinahanglan niya dalhon si Anong Khatun sa Dhara kag papirmahan sia sang isa ka treatise nga nagahimo kay Nanook nga pinakaulihi nga katapo sang Republika. Pagkatapos sadto, ginasugata niya ang iya Agalon, si Sevim, sa Caro Vorare. Daw pormalidad ini.
Maayo ang pamatyag ni Malum. Ang iya mga emosyon nagapalig-on. Ang iya daku nga paghinulsol kag mga sayop yara na sa nagligad. Mangin matalunsay ang paglayag para sa iya, pareho sini nga paglayag pauli. Si Malum may yuhum pa gani sa iya guya, isa nga natawo gikan sa kaumpawan nga ang pinakamalain natapos na.
Si Lady Veneno nagpalapit kay Malum, nga daw desperado nga makighambal sa iya. Si Malum naghunahuna sa iya kaugalingon nga ayhan indi tanan nga mga butang yara na sa nagligad. Si Lady Veneno isa gihapon ka butang nga dapat niya atubangon. Isa ka panganod ang hinali nga nagpadulom sang iya panimuot.
"May pribado bala nga lugar nga mahimo naton istoryahan ang isa ka butang? Personal." pamangkot ni Veneno.
Si Malum may mga suspetsa sa kon ano ang luyag niya istoryahan. May balatyagon pa sia sa iya, apang nakadesisyon na sia nga luyag niya nga makaupod si Thea. Si Malum naglaum nga makig-away kay Kittisek Khan labaw pa sa iya paghusay sang mga butang upod kay Veneno.
Ginpamangkot ni Malum ang Kapitan sang Barko nga nagabalik sa ila pabalik sa Dhara kon mahimo niya gamiton ang iya cabin sa karon. Ang Kapitan halos wala sa lugar nga magdumili sa iya.
Pagkatapos nga ginsirado ang ganhaan kag ginpasalig sila nga yara sila sa isa ka pribado nga duog, nagbalikid si Malum kay Veneno kag isugid kuntani sa iya ang iya pagpili kay Thea, apang nagsugod sia antes niya mabuka ang iya baba.
"Nagabusong ako," siling ni Veneno nga may mabaskog nga pagtulon. Daw subong bala nga desperado na sia nga ihambal ini.
Nakibot si Malum kag nagtindog nga indi makapati.
"Maghambal sing isa ka butang." Nagdemanda sia.
"Paano ka makasiguro? Wala pa ini madugay halin sang kami.."
"Madugay na ini." Nag-utod sia. "Wala mo bala matalupangdan ang akon morning sickness?"
"Abi ko lang nakakuha ka sang malain nga bug ukon ano pa."
"Indi. Lain na ini."
"Pero paano ka makasiguro?"
"Sigurado ako."
"Ti, ano ang aton himuon halin diri?" wala sing mahimo nga pamangkot ni Malum.
"Mahimo mo tinguhaan nga mag-utwas nga malipayon ukon pahalipayan ako. Bisan ano nga bagay."
"Pasayluha ako. Medyo nakibot lang ako."
"Daw maathag sa akon nga indi ka malipay sa sini."
Wala nabatyagan ni Malum nga ini ang nagakaigo nga tion nga magbulagay kay Veneno sa kapawa sang sitwasyon. Si Thea ang iya luyag nga mag-istar kag makabata. Apang karon, ginakomplikar sini ang mga butang sa mga paagi nga indi masarangan ni Malum nga atubangon.
"Pasensya na," siling ni Malum nga bukas ang mga butkon sa pagsugyot nga magkadto sia. Nagpangalag-ag sia nga magpalapit, kag ginhakos niya sia. Nabatyagan niya ang iya paghibi sa iya mga butkon. Nasubuan gid si Malum nga wala sia sing mga balatyagon nga luyag niya nga ipakita niya. Ang iya lang ginahunahuna amo kon ano ang himuon ni Thea kon mahibaluan niya ini.
"Ano ang imo mga plano kon makabalik kita? Kinahanglan ko nga magkadto sa Chancellor." siling ni Malum sing patas.
"Wala pa ako makadesisyon. Karon nga si Nanook isa na ka bahin sang Republika, mahimo ako magbalik sa akon pamilya. Labing menos hangtod nga matawo ang bata. Wala ako kabalo kon mabalik nila ako. Ginakaugtan na nila ako sa pagpakig-away para sa Republika. Ang pagbusong sang isa ka soldado sang Republika indi makapauswag sang mga butang."
"Gikan ka sa dungganon nga panimalay. Kabalo ka, wala ko gid ikaw ginpamangkot parte sa imo pamilya. Mahimo ini magbag-o sang mga butang. Mahimo nga kinahanglan ko sila sugataon sa pila ka tion, indi bala?" pamangkot ni Malum.
"Ngaa?" pamangkot ni Veneno nga nagapalayo sa iya.
"Ano imo gina namean? May bata kita nga magkaupod. Dapat ko siguro sila makilala."
"Wala pa ako nakadesisyon."
"Kon dapat ko sila sugataon?"
"Ina, kag... iban pa nga mga butang."
"Nagasiling ka bala nga basi wala ka sing bata namon?"
"Isa ini ka posibilidad. Posible man nga indi ka mangin kabahin sang kabuhi sang amon bata."
"Ngaa masiling mo ina?"
"Nabatyagan ko nga indi mo luyag nga mag-upod sa akon. Ang akon bata wala nagakinahanglan sang imo kaluoy, indi ako. Kon ikaw mangin bahin sang kabuhi sang amon bata, ini bangod luyag mo nga yara ka didto, indi ang pila ka obligasyon."
"Pasensya na nga wala ako naghulag suno sa luyag mo; Nadakpan ako nga wala ako nagabantay. Hatagi ako sing makadali nga tugutan ini nga magsulod."
"Nakabulig ka sa akon desisyon. Makadto ako sa Nomin. Madamo sing duta ang akon amay didto. Si Lord Metzli ang akon amay, kag si Lady Eztli ang akon iloy. Makita ko ang akon dalan pabalik didto. Kung gusto mo mangin parte sang kabuhi ko kag sang kabuhi sang amon bata. Magakadto ka kag pangitaon ako didto. Kon indi, indi ka maglaum nga pangitaon ko ikaw." siling ni Veneno kag naglakat pa gwa sa cabin.
Ang iban nga bahin ni Malum naumpawan nga makalakat na lang sia palayo sa iya kag pangitaon si Thea. Pero indi man niya luyag nga masakitan si Veneno. Gusto niya nga magmalipayon sa pagmabdos. Gusto niya nga mangin amay. Makita niya ang kabuhi kag palaabuton upod kay Veneno. Pero gusto man niya nga makaupod si Thea.
BINABASA MO ANG
O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang Inaway
FantasyAng kalibutan madasig nga nagabag-o. Ang mga bayani nagalibot sa mga kamingawan, nga nagaatubang sang pagkadula. Ang isa ka bata amo ang suga sang paglaum apang dapat niya atubangon ang iya kaugalingon nga kadulom. Ang mga hinigugma ginabulag samtan...