Si Prinsipe Cyros nabilin samtang ang iya utod nga lalaki nagkadto sa inaway. Nagadabdab ang inaway sibil, kag luyag niya mag-entra sa aksyon. Si Haring Uldyn, ang iya amay, magalakat man. Mangin sia lang kag ang mga nursemaid. Nagpabuang ini sa iya.
Nahibaluan niya nga isa sia ka may ikasarang nga manugpakig-away kag makapugong sang iya kaugalingon pareho sang iya mga utod, apang ang tanan padayon nga nagasiling nga bata pa sia. Nahibaluan niya nga indi sia. Bangod pareho ang edad sang mga tawo wala nagakahulugan nga pareho ang ila panghunahuna. Si Cyros nakakilala sang madamo nga mga tigulang nga mga tawo nga mga pamatan-on sa hunahuna kag espiritu kag madamo nga mga tawo nga kaangay niya nga mga pamatan-on apang makatilingala. Naghunahuna si Cyros nga dapat sia hukman suno sa iya kaugalingon nga kabubut-on kag merito, indi paagi sa arbitraryo nga pagpahalin sa iya bangod sang iya pagkapamatan-on.
Isa yadto ka napierde nga inaway. Isa nga kinahanglan niya awayon ang iya amay. Nahibaluan ni Cyros nga si Arynout mangin Hari sa pila ka adlaw, kag si Joryn, maayo, si Joryn. Gusto lang ni Cyros nga mag-ukit sang isa ka lugar sa iya kaugalingon nga Ginharian. Ang mangin isa ka Kabalyero kag ang paggamit sang iya kinaugali nga mga ikasarang sa pagkonektar sa O nga elemento daw isa ka makatarunganon nga duog para sa iya. Nalangkag lang sia nga ipakita sa kalibutan, kag ilabi na sa iya amay nga handa sia.
Si Duke Toren kag ang Navy gikan sa Verene naglayag pakadto sa Naaminhan nga pantalan nga siudad sang Angharad. Si Minister Rhodri nagdala sang mga armada gikan sa Canbrya, Neria, kag Fleure. Nagahanda sila sa pagbalabag sa siudad sang Gilmer sang Kveta, diin nagapuyo si Grand Duke Mylen.
Sang nag-abot sila upod ang armada, nakabaton sila sing makapakibot nga balita. Nagpaabot sila nga ang mga barko halin sa Meddur, Gilmer, kag Latham magaporma sang counter, apang wala sila nagapaabot sang mga barko halin sa Heta, Ambrus, kag Cairbre. Abi nila magapabilin sila nga neutral pareho sang kinaandan, gani wala gani sila magtinguha nga mag-court sa ila. Ayhan amo ina kon ngaa nagpili sila sang isa ka bahin batok sa ila karon.
Indi ini positibo nga balita bangud yadtong mga pungsod sa isla kilala bilang mga nagapanguna nga mga marinero. Mahimo ini magbag-o kon sin-o ang may bentaha. Ang amay ni Cyros wala nagasapak sa ila mga kinahanglanon, kag nag-abot ini sa sayop nga tion.
Si Prinsipe Cyros nagsulod sa pribado nga kwarto sang iya amay.
"Ano ini? Nagahanda ako sa paghalin." Ang iya amay nagsiling nga nagasikway.
"Dal-a ako upod sa imo."
"Naistoryahan na naton ini. Indi ka pa handa."
"Pero ako. Nagapangayo lang ako sang tsansa nga pamatud-an ini."
"Indi."
"Luyag ko lang nga ipabugal ka, amay. Gusto ko nga makig-away para sa aton pungsod kag huptan ini nga magkaupod."
"Mapabugal mo ako paagi sa pagtener diri."
"Wala sing mahimo diri. Si Nanay makaatipan sang mga butang sing maayo. Wala ka lang nagasalig sa akon."
"Wala ako sing tion para sa sini. Himua ang ginapangabay sang imo amay. Himua ang ginapangabay sang imo Hari."
"Huo, Padre," siling ni Cyros nga nasubuan.
"Karon buligi ang imo amay sa sining buangbuang nga mga kurbata sa likod. Indi mahimo nga daw buangbuang ang hitsura sang Hari." Mainit nga hambal sang iya amay.
Ginhimo ni Prinsipe Cyros ang ginpangabay sang iya amay apang nadismaya sia nga nangin dismissive sia liwat.———
Sang aga pa sang masunod nga adlaw, si Prinsipe Cyros nagsuksok sang daan nga hinganib nga ginhatag sa iya sang iya utod nga si Arynout. Indi ini masilaw kag matinlo, pero magaagi gihapon ini. Mahimo nga daw medyo daku ini sa iya, apang kinahanglan niya lang nga magrisgo nga wala sing may makatalupangod.
Ginkuha niya ang iya espada kag nagkadto sa assembly area sa diin magatipon ang mga soldado para sa pagmartsa sa Aminhan. Kon ang iya amay magadumili sa iya sang kahigayunan nga magkadto sa inaway, kinahanglan niya lang ini pamatud-an. Magapanago sia sa tunga sang iban nga mga soldado kag himuon ang iya bahin. Indi malipay ang iya amay kon mahibaluan niya, pero kon mapakita niya ang iya talento sa patag-awayan, indi sia mapanghiwala. Ang limbong amo nga indi sia matukiban antes pa man sia makatigayon sing kahigayunan.
Ginsiguro niya nga pirme sia nagapungko sa isa ka butang agod matago kon paano ang hinganib indi nagakaigo. Kon may isa nga makatalupangod, kinahanglan niya lang gamiton ang iya harianon nga mga gahum kag suguon sila nga taguon ang iya sekreto. Bisan ina, ukon patay na sia sa tubig.
Ang mga soldado nagatipon gikan sa bug-os nga Canbyra. Ang manunudlo ni Prinsipe Cyros, si Coswollen Cei, nagapanguna sa isa ka dibisyon, subong man ang iya utod nga lalaki, si Prinsipe Arynout. Bangod napamatud-an niya ang iya kaugalingon sa torneo, si Arynout isa na karon ka ginatahod kag ginaidolo nga soldado.
Si Count Fede nagapanguna sa isa ka dibisyon sang mga soldado gikan sa Neria, Ang isa ka dibisyon gikan sa Verene nagbuylog, samtang si Grand Duke Cynfryg nagapanguna sa isa pa. Si Prinsipe Meilyr nagaupod sa iya utod nga babayi nga si Prinsesa Emlyn kag nagapanguna sa ikaduha nga dibisyon gikan sa Fleure. Bata pa si Emlyn pareho sa iya, pero ginsaligan sia sang iya amay nga maglakat. Nagpahid lang ini sang dugang nga asin sa pilas ni Prinsipe Cyros.
Samtang nagamartsa ang dibisyon, si Cyros nagapanago sa tunga sang mga soldado nga nagasunod kay Prinsipe Arynout. Ginabatyag ni Cyros nga kon ang iya utod amo ang makakita sa iya, indi niya sia pagpabalikon.
Ang mga dalan pakadto sa aminhan sa higad sang baybayon puno sang mga hangaway nga nagapangita sa pagpakig-away para sa ila pungsod. Sa pamahog nga ang Canberra mahimo nga matunga, nagmartsa sila agud huptan ini nga bug-os para sa masunod nga mga henerasyon. Ang ila mga katigulangan napatay sa pagtukod sining manggaranon nga pungsod, kag bisan pa mahimo nga indi ini isa ka himpit nga paghiusa, nagporma ini sing isa ka pungsudnon nga identidad. Si Prinsipe Cyros isa pa lang nga indi luyag nga makita ini nga mahulog.
Nagamartsa pataklad sa baybayon pakadto sa Angharad, si Prinsipe Cyros natingala sa talan-awon sang Bay of Avalon. Bilang isa ka Prinsipe, indi niya pirme makita ang pungsod nga ginagamhan sang iya pamilya. Ang tagsa ka banglid nga ila naagyan nagahatag sing bag-o nga talan-awon kag panan-awan, kag si Cyros nalipay sa bugana nga katahom. Malayo sila sa Fenmoor Dor, kag ini tanan isa ka ulay nga teritoryo sa iya lamharon nga mga mata.
Sang nakalab-ot sila sa siudad sang Angharad, madamo sang mga lider kag mga Heneral ang nagsaylo sa siudad para sa pagplano kag mas maayo nga mga kasulhayan. Ang nabilin nga mga soldado nagkampo sa mga bakulod sa guwa, malapit sa Suba sang Lencho.
Ang Lencho River amo ang teritoryo nga palatandaan nga nagtunga sang mga rehiyon sang Canbrya kag Gilmer. Indi malayo, sa naaminhan nga pangpang sang suba, amo ang Gilmer nga kapital sang Kveta. Si Grand Duke Mylen kag ang iya mga pwersa nagatipon kag nagahimo sang ila kaugalingon nga mga plano.
Sang aga pa, nagmartsa sila patabok sa Lencho River kag nasugata ang isa ka daku nga hangaway sa mga latagon sa sidlangan sang Kveta. Daw wala ginluwas ni Grand Duke Mylen ang kabayo ukon mga soldado sa pagpakig-away sa ila.
Nabatian ni Cyros ang mga tunog sang inaway sa dagat sa malayo. Maathag nga ang inaway mahimo magsugod kag matapos diri nga may isa ka pat-od nga kadalag-an. Nalipay si Cyros nga nangin bahin sia sining importante nga inaway. Himuon niya ang iya bahin agud masiguro ang kadalag-an.
Nakilala ni Prinsipe Cyros ang hinganib sang iya amay sang makita niya sia nga nagasakay sa iya kabayo, nga nagatipon sang mga tropa nga nagapanguna. Si Prinsipe Arynout nagtindog sa pila ka mga bato agud makahambal sia sa iya mga tropa.
"Kita ang mangin tuo nga kilid sang Hari. Magahatag kita sang isa ka pulgada kag himuon ang aton bahin sa pag-uyat sang linya. Indi naton pagtugutan ang bisan isa ka soldado nga mag-agi sa aton. Pabalikon naton ang ila nagapamatok nga mga kilid. Mga dungganon nga mga tawo, nagakabagay nga may kahadlok sa inyo mga tagipusoon. Pero indi ka nagapakig-away nga nagaisahanon sa sini nga adlaw. Mag-upod, mangin isa kita ka gamhanan nga pwersa. Nagapakig-away kita sa paghiliutod bangud kita tanan mga anak sining mga kadutaan. Wala kita nagapakig-away para laglagon ang aton mga kaaway. Nagapakig-away kami agud huptan nga bug-os ining pungsod. Magtindog sing mabakod, mag-abaga sa abaga, espada sa espada, kag makig-away upod sa akon. Samtang may ginhawa pa ako, tuytuyan ko ikaw sa kadalag-an." Singgit ni Prinsipe Arynout. Ang mga lalaki nag-alsa sang ila mga espada sing dungan kag nagsinggit sing mabaskog. Si Prinsipe Cyros nabugal sa iya utod. Handum niya nga mangin karismatiko gid sia.
Ang panawagan sa pagtipon sa tanan nga mga soldado sa magtimbang nga bahin ginhatag kag si Cyros nagdalidali sa inaway upod sa iban. Yara sia sa tunga kag makatan-aw lamang sia sa unahan nga naga-inaway sing mabug-at paagi sa ila mga espada upod sa mga lalaki sang Aminhan.
Makita niya ang iya utod nga mahapos nga nagadaug sa mga kaaway kag nagapanguna gikan sa unahan. Madamo sang iban nga mga soldado ang indi maayo, kag si Cyros nagakuha sang iya una nga pagtilaw kon ano ang matuod nga inaway. Ang baho sang duha kag ang kahigkuan madasig nga nagbitay sa kahanginan, kag nakita Niya ang mga soldado nga ginabuno sang mga espada kag ang ila mga tinai nagailig. Nakita niya ang mga ulo nga ginautod. Nakita niya ang tanan nga sahi sang mortal nga mga pilas nga naeksperiensiahan sang duha ka bahin. Narealisar niya nga indi ini mangin pareho sa mga sugilanon nga iya ginapakabahandi. Indi ini tanto ka makawiwili kag puno sang mga pagkabayani. Makahaladlok kag makangilidlis ini. Wala ini nagabatyag nga daw mga dunot nga mga kontrabida nga nagapakig-away sa mga epiko nga mga baganihan. Daw pareho lang nga ang mga pakaisa nagapatyanay kag isa ka pag-usik sang katawhan.
Nakita niya karon ang importansia sang negosasyon kag paghambalanay sa paghidait. Wala sing maayo nga tawo ang mas gusto sini. Nabatyagan niya ang kaakig nga nagtubo sa sulod niya nga si Grand Duke Mylen magadumili sa pag-atras kag piliton ini nga matuman. Ginkaugtan niya sia sa pag-usik sang madamo nga maayo nga mga tawo para sa mga ambisyon kag mga reklamo ni Mylen.
Si Prinsipe Cyros indi na makahulat sa inaway agud pangitaon sia. Kon ang pagdaug sa sini nga mga tawo karon magatudlo sang kabug-usan nga pagkadula sang kabuhi, nian himuon ni Cyros ang iya masarangan nga tapuson ini karon.
Ginhukas niya ang iya espada kag nagdalidali sa pagguwa sa posisyon agud mag-upod sa unahan nga linya. Bata pa sia, pero lantip sia—ayhan mas lantip pa sangsa iya magulang nga lalaki. Kulang sia sing kusog, apang ginbawi niya ini paagi sa iya kadasigon. May pila ka mga hitsura sang kakibot sang mga soldado nga iya gin-awayan samtang ginasaksihan nila ang iya kalantip. Wala niya ginatinguhaan nga patyon ang iya mga kasumpong kundi ginapilasan niya sila sa paagi nga magabilin sa ila nga nalutos apang indi malaglag.
Ang isa ka daku nga kontra naganyat sa iya kag nag-abot nga nagapangita sa iya para sa isa ka hangkat. Maathag kay Cyros nga ini nga tawo indi madali nga mapierde. Ang kadasigon kag kalantip ni Cyros gindula sang gahum kag depensa nga ikasarang sining higante nga tawo. Maathag nga isa sia ka eksperiensiado nga soldado.
Si Cyros kag ining higante naga-away sa atubang sang mga linya sang unahan para makita sang iban. Si Prinsipe Cyros nagasugod sa kahadlok nga indi niya mapierde ini nga tawo. Gintilawan niya ang tanan nga mga teknik nga gintudlo sa iya ni Coswollen, bisan ang iban nga iya ginhimo para sa iya kaugalingon. Wala ini nagatrabaho. Ang higante nag-uyog sang iya espada sing mabug-at, kag si Cyros indi makabalabag sini sing maayo. Ang espada sang higante nga tawo nag-utod sa iya abaga, kag nakabatyag sia gilayon sang isa ka pag-ipit kag pag-init.
Nakita niya ang tawo nga nagakadto sa isa ka death stroke, kag si Cyros indi sigurado kon mapunggan niya ini. Ang espada sang iban nga tawo nagpasilabot sa ngalan ni Cyros. Ang iya utod nga lalaki, si Prinsipe Arynout. Si Cyros natumba sa duta, kag gintan-aw niya ang iya utod nga lalaki nga nagapakig-away sa higante. Si Arynout may mas madamo nga gahum sangsa iya, kag maathag nga ang higante nalabawan halin sa umpisa. Wala sini ginbag-o ang mga taktika sang higante. Gin-utod ni Arynout ang higante nga tawo kag gintan-aw samtang ang daku nga tawo nahulog sa unahan kag naghugpa nga may mabaskog nga pag-uyog. Nagtan-aw si Cyros nga nag-awas ang dugo.
Nabatyagan ni Prinsipe Cyros ang kasubo nga nag-anod sa iya para sa higante nga tawo. Ginpamensar niya kon paano ang tawo mahimo nga may pamilya kag nagasunod lang sa mga mando. Indi ini isa ka matahum nga panghunahuna ukon talan-awon nga tan-awon.
Ginbuligan sia ni Prinsipe Arynout nga magbangon gikan sa duta kag ang isa ka ekspresyon sang pagkilala nagtupa sa nawong sang iya utod.
"Cyros! Ano ang ginahimo mo diri?" Ginlaygayan sia sang iya utod. "Wala ako sing tion sa paghibalo. Magpabilin nga malapit sa akon. Kinahanglan ko ini kuhaon sa imo panit sa ulihi."
Ang ulo ni Cyros nahulog sing diutay. Ang iya plano nga pamatud-an ang iya ikasarang sa patag-awayan napaslawan. Kon indi tungod sa iya utod, patay na sia. Ginpamatian niya ang iya utod kag nag-ipit sa iya kilid.
VOCÊ ESTÁ LENDO
O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang Inaway
FantasiaAng kalibutan madasig nga nagabag-o. Ang mga bayani nagalibot sa mga kamingawan, nga nagaatubang sang pagkadula. Ang isa ka bata amo ang suga sang paglaum apang dapat niya atubangon ang iya kaugalingon nga kadulom. Ang mga hinigugma ginabulag samtan...