Ikatatlo nga Kapitulo: Eladoer

3 0 0
                                    


Ang Eladoer amo ang pinakadaku nga pungsod sa tanan nga kadutaan. Bisan pa kon ang iban pa nga anom ka pungsod magtingob, ang Eladoer mangin mas daku gihapon sa duta, manggad, manggad, kag halos tanan nga iban pa nga patag.
Nagpabilin sila sa guwa sang mga inaway nga nagautwas sa Nakatundan bangod ang Eladoer may kaugalingon nga madamo nga mga problema. Ang nasulod nga kagamo kag pag-ilinaway indi gid malayo sa palibot kon tuman kadamo nga manggad kag gahom ang yara sa katalagman.
Ang ngalan naghalin sa dumaan nga dila, Ellah nga nagakahulugan sang duta kag Doere nga nagakahulugan sang bugana. Sugod sang naglagaw ang tawo sa iya kadutaan, nangin tuburan ini sang kabuganaan. Nagatuga ini sang kailigbon sa gahum sang mga tawo nga luyag nga sila ang nagakontrol sini.
Ang pagpaagay sing dugo kag mga inaway sibil nagtanda sa sunodsunod nga kaliwatan. Ang tanan nga mga tawo sang Eladoer naghalin sa orihinal nga mga pumuluyo apang nagtunga sang ila kaugalingon sa sulod sang mga tinuig sa mga subgrupo sang lenguahe kag kultura.
Ang tabok sang dagat gikan sa iban nga mga pungsod nagtuga sang isa ka isolationist nga panimuot. Ang Eladoer may bastante nga mga manggad para sa iya kaugalingon nga wala ini nagadepende sa negosyo sa luwas. Nagapabilin sila sa guwa sang mga hilikuton sang iban nga bahin sang kalibutan, kag nagapabilin sila sa guwa sang ila.
Sa tagsa ka tion, ang isa ka upstart gikan sa isa sang mga dumuluong nga pungsod nagakuha sang mga ambisyon kag nagakuha sang kusog ni Eladoer, agud lamang mapierde. Ang inaway batok sa mga kaaway sa luwas amo lamang ang butang nga nagatipon sang tanan nga mga tawo.
Ang Eladoer ginsakop kag gingamhan sang Panimalay ni Hanyryn sa sulod sang isa ka gatos ka tuig. Amo ini ang direkta nga mga kaliwat ni Haring Hanyryn I. Nagagahom sila gikan sa Palasyo sa Rehiyon sang Canbrya. Ang Harian nga siudad sang Fenmoor Dur amo ang pulungkuan sang gahom.
Ang House of Lords, House of Commons, kag ang Balaan nga mga Templo nahamtang halin sa Fenmoor Dur. Si Haring Uldyn I amo ang Mataas nga Hari kag direkta nga manunubli ni Hanyryn I. Sa karon, nagapungko sia sa trono, kay madamo ang luyag nga matapos ang iya linya.
Ang inaway sibil nagapadayon sugod sang gintingob ni Hanyryn ang tanan nga kadutaan. Ang mga inaway sang pagbulos nagpabilin nga kalabanan mga inaway nga ginaaway sa patag sang politika, apang kon kaisa, ang dugo nagaula.
Ang kalabanan sang kagamo naghalin sa politika sang gin-areglo nga pag-asawahay. Ginkuha ni Haring Uldyn I si Heilyn sang Fleure nga mangin iya Reyna. Ginpromisa sia anay sa Grand Duke sang Gilmer, si Mylen. Si Haring Wytko, ang amay ni Uldyn, nagpasilabot kag nag-areglo sang politikal nga kasal para sa iya anak.
Wala ini malipatan ni Mylen. Ginpangasawa ni Mylen si Vyra sang Latham bilang isa ka paagi sa paghimo sang isa ka kaalyado sa politika. Gintingob ni Mylen ang mga rehiyon sang Naaminhan nga Ginharian sang Gilmer, Latham, kag Meddur batok kay Haring Uldyn. Sa subong, wala sila nagapangita sang kahilwayan kundi nagatrabaho sa mga landong agud magbulos sa Hari.
Ang Canbrya kag Verene amo ang duha ka pinakamanggaranon nga rehiyon kag may malawig nga maragtas sang paghiusa. Si Haring Uldyn kag si Grand Duke Toren may pag-abyanay nga nagsugod sang bata pa sila.
Si Queen Heilyn kon kaisa nagabatyag nga daw isa ka tagaguwa sa iya kaugalingon nga siudad bangod ang iya puluy-an nga Rehiyon sang Fleure masami nga nagapamatok sa mga polisa sang iya bana. Ang iya kasal kay Uldyn I isa mismo ka paagi sa pagtinguha nga punggan ang nagadamo nga pagdumot sa tunga sang iya amay kag ni Haring Witko. Sugod sang ang iya bana, si Haring Uldyn I, nagkuha sang gahum, yadtong mga pagdumot sa Fleure wala mag-untat subong sang ginalauman sang isa, kag masami nga ginabutang sini si Rayna Heilyn sa tunga.
Si Grand Duke Cynfryg kag Grand Duchess Taleisyn masami nga ginakabig nga mga nagapaindis-indis sa trono. Si Taleisyn utod nga babayi ni Heilyn, nga nagapabudlay pa gid sang mga butang. Ang Grand Duke Cynfryg may mas maayo nga kaangtanan sa iya kaupod nga kaingod sang Southern Kingdom nga si Neria sangsa kay Haring Uldyn I. Si Count Fede kag si Countess Lorea sang Neria hayag nga nagsuporta kay Cynfryg sa madamo nga okasyon, sa kaakig sang Hari.
Madamo ang nakakita sang pagbungkag sang mga Rehiyon nga nagapakita kay Haring Uldyn I nga maluya. Ini nga paghangop naghimo sa Hari nga maghulag sing labi pa nga may kusog batok sa di-paghangpanay.
Sa pagtinguha nga makig-angot kag mapauntat ang nagadamo nga kagamo, si Haring Uldyn I kag si Grand Duke Cynfryg naga-negosyar sang kasal sa tunga sang ila mga manunubli. Ang kasal sa tunga ni Prinsipe Arynout sang Canbrya kag ni Prinsesa Emlyn sang Fleure yara na sa mga buluhaton halos halin sang ila pagkatawo. Ang kamatuoran nga sila direkta nga mga pakaisa kag ang nagabag-o nga pagkamainunungon sa tunga sang mga rehiyon amo ang mga balagbag.
Ang kalabanan nga mga kasal sang Hari indi bangod sang gugma; sila mga kasal sa politika agod pauntaton ang mga inaway kag ang pagkadula sang manggad sa duta. Ang mga kasal sa tunga sang direkta nga mga pakaisa ukon malayo nga mga paryente kinaandan. Ang mga kabataan sang harianon nga mga panimalay nakahibalo nga wala sila sing kontrol sa ila mga kapalaran. Ang paghupot sang gahum may bili, kag ginakabig ini nga pagsakripisyo para sa mas daku nga kaayuhan sang pungsod.
Ang mga rehiyon lamang nga nagatinguha nga indi mag-entra sa tanan nga inaway amo ang tatlo ka mga rehiyon sang isla sa Bagatnan: Heta, Cairbre, kag Ambrus. Ining magagmay nga mga rehiyon may diutay nga gahum, gani ang mga alyansa sa politika wala sing kahulugan. Nagtugot ini sa sini nga mga rehiyon nga magpabilin nga neutral kag indi maapektuhan sang mga hampang sa politika. Bangod sini nga neutralidad, ang mga isla nangin dalangpan para sa mga luyag lamang magpalayo sa bakasyon ukon magpanago sa kalibutan.
Ang mga isla nangin puluy-an sang madamo nga espirituhanon kag makatawo nga mga grupo nga nagapangita sing pila ka pag-isahanon gikan sa mga gamhanan. Ang Order of the Medicine Wheel nagatawag sa rehiyon sang Heta nga puluy-an kon wala sila nagatinguha nga ayuhon ang kalibutan.
Madamo pa nga iban nga mga Orden nga gindedikar sa mga makakonektar sa O nga elemento ang nagdangop sa mga rehiyon sang isla. Ang Order of the Heron nagporma sang sentro sang mga arte sa Ambrus. Ang Order of the Infinite Circle makita nga nagapamalandong sa bug-os nga adlaw sa mataas nga Fetra Mountains sang Heta. Ang Orden sang Wala sing Unod nga Hunahuna nagpatindog sing daku nga librarya sa naligwin nga isla sang Cairbre.
Balik sa patyo sang Royal Palace sa Fenmoor Dur, nga kilala bilang Apawi Palace, ang tatlo ka mga Prinsipe nagapraktis sang ila away sa espada. Si Coswollyn Cei amo ang pangulo sang Royal Guards kag amo ang manunudlo sa inaway sang Prinsipe. Ginatan-aw niya samtang ang pinakatigulang kag manunubli sang trono, si Prinsipe Arynout, nagapakig-away sa iya utod nga si Prinsipe Joryn.
Si Prinsipe Arynout kilala nga ginapaboran sang iya iloy, si Reyna Heilyn, kag si Prinsipe Joryn mas malapit sa iya amay, si Haring Uldyn I. Si Haring Uldyn I may nabali nga kaangtanan sa iya kamagulangan, samtang si Arynout nagatigulang kag luyag niya nga hatagan sing duta agod indi na kinahanglan magsalig sa iya amay.
Si Arynout ang bugal ni Haring Uldyn I, pero siya man ang pinakadako nga pamahog. Madamo ang nagahunahuna nga ang pagdula kay Uldyn I kag ang pagbulos sa iya sang iya anak nga lalaki mahimo nga makatuga sing kalig-unan. Si Prinsipe Arynout wala sing ginpakita nga mga senyales nga ginasuportahan niya ang amo nga tikang, apang ini yara sa likod sang hunahuna sang Hari kag nagahimo sang emosyonal nga distansya sa tunga sang iya anak kag sa iya.
Si Prinsipe Joryn mainunungon sa iya amay nga wala sing pamangkot. Sa diutay nga makuha paagi sa pagbulos, si Joryn amo ang isa nga ginapaboran sang Hari nga mag-upod sa mga ekspedisyon sa pagpangayam, ukon maglagaw sa hardin.
Ining pag-ilinaway kag kahisa sang mga utod masami nga nagalapta sa ila paghanas. Si Joryn kag Arynout masami nga naga-init kag mabaskog nga mga duelo upod ang ila mga espada sa paghanas. Si Coswollyn Cei masami nga nagapugong sang mga butang nga maglala sa isa ka matuod nga away.
Ang kamanghuran sa mga Prinsipe, si Cyros, amo ang neutral nga anak nga lalaki. Kinahanglan niya nga mangin manugpakighidait sa tunga sang iya mga utod kag bisan kon kaisa sang iya mga ginikanan.
Si Prinsipe Arynout napulo kag siyam kag mataas. May malapad sia nga mga abaga, masilaw nga brown nga mga mata, kag maitom nga seda nga buhok nga nagalab-ot sa iya pusod. Masami niya nga ginabugkos ang iya buhok sa isa ka tirintas kon nagapakig-away. Ang isa ka tirintas nagarepresentar nga wala sia sing bana kag kinaandan sa mga pamatan-on nga lalaki. Ang duha ka tirintas para sa mga minyo nga lalaki ukon mga balo.
Si Prinsipe Joryn naga-edad sing disi-syete kag mas mabakod pa kon ipaanggid sa iya magulang nga lalaki. Indi sia subong ka bantog kay Arynout bangod sang iya hitsura, kag natun-an niya nga mangin depensibo sa iya kakulang sing katahom. Mabakod sia sa pisikal kag may mapintas nga personalidad. Pila lang ka tawo ang nanamian sa pag-upod ni Joryn.
Si Prinsipe Cyros kinse anyos kag wala pa makalab-ot sa iya nagadaku nga pag-uswag. Si Cyros isa ka atletiko apang may huyog sia nga mangin isa ka bookworm sa kaakig sang iya amay. Si Joryn masami nga nagapili sang iya manghod nga lalaki, kag si Arynout masami nga nagadepensa sa iya. Maniwang sia kag ang iya madamol nga itom nga buhok tuman ka malip-ot nga indi na ma-braid.
Ang gahum sa pagkonektar sa O nga elemento nagaagi sa Royal genetic line, kag ang tatlo ka mga Prinsipe indi eksepsiyon. Isa ini ka bahin kon ngaa ang House of Hanyryn naghupot sang gahum sa tanan nga mga tinuig. Si Coswollyn Cei amo man ang ila manunudlo sa pag-navigate sang ila mga gahum.
"Siling ni Tatay, mahimo kami nga duha makasulod sa torneo," siling ni Joryn.
"Abi ko ang torneo para lang sa pinakamaisog nga mga hangaway sa Eladoer. Sigurado ka bala nga kwalipikado ka?" Ginyaguta ni Arynout ang iya manghod.
"Indi ka magkadlaw kon magdaug ako sa torneo." Naghambog si Joryn.
"Wala na bala sing iban pa nga nagasulod?"
"Gusto ko magsulod sa torneo." siling ni Prinsipe Cyros.
"Maghipos ka, bata ka pa." Si Cyros ginyaguta sang iya duha ka magulang nga lalaki sa amo man nga tion.
"Nahibaluan naton tanan nga magadaug si Coswollyn kon tugutan sia nga magsulod," siling ni Cyros.
"Pero indi niya mahimo. Amo ina kon ngaa magadaug ako." ni Joryn nga matinaastaason.
Madamo nga mga torneo ang ginhiwat sa bug-os nga tuig apang isa lang ang makakita sang pagsulod sang mga harianon nga panimalay. Ang mga ugsaran sang torneo sa guwa sang Fenmoor Dur amo ang pinakadaku kag pinakaprestihiyoso. Amo lang ini ang pagatambungan sang Hari. Amo lang ini ang torneo nga takus magdaug bangud ang pagkabantog kag kabantugan magaabot upod ang madinalag-on nga pagpakita.
Kinahanglan mo magdaug sa di-magkubos isa ka torneo sa tuig sang kalendaryo, ukon ma-nominate sang isa ka Royal house bilang ila kampeon. Ang isa ka Halangdon mahimo magsulod sa isa ka kampeon kag sa ila kaugalingon bangod wala sing mga limitasyon sa pagkahalangdon. Gani si Prinsipe Joryn kag si Arynout pareho nga ginpasugtan nga makasulod.
Ang pagkanapulo'g anum ka tuig ukon kapin pa isa sa mga matuod nga mabudlay nga mga pagsulundan. Bukas ini sa bisan sin-o nga sekso, apang ang gahum sa pagkonektar sa O nga elemento hugot nga ginadumilian. Ang bisan ano nga pagduda sa paggamit sang amo nga mga gahum indi lamang makadiskwalipikar sa imo; mahimo ka matapos sa mga stockyard para sa amo nga pagpangdaya.
Ang mga torneo isa ka serye sang lima ka mga hangkat, kag ang kampeon may pinakamaayo nga gintingob nga puntos. Ang lima ka mga hitabo amo ang hilway nga away, jousting, pagpana gikan sa kabayo, pag-eskrima, kag isa ka triathlon. Ang mga paindis-indis sang mga strongmen sa paghaboy kag pag-alsa separado nga mga hitabo kag wala ginaisip sa mga puntos. Ang Strongmen popular gihapon nga mga hitabo bisan pa nga mas eksibit.
"Igo na ang paghambalanay. Tion na nga magkonsentrar." Ginbalabagan ni Coswolleyn ang pag-ilinaway sang mga Prinsipe.
Si Arynout kag Joryn nag-uyat sing malig-on sa ila mga tindog kag ang ila mga espada sa pag-ensayo yara sa posisyon sa pagsugod. Si Cyros nagtan-aw nga may kakulba nga kabalaka. Nahibaluan niya nga kon sin-o ang mapierde, kinahanglan niya nga lugpayan.
Si Joryn ang naghimo sang una nga tikang, apang ginbalabagan ni Arynout ang iya pag-igo. Ang butang amo ang una nga nag-igo sa padding sa pag-ensayo nga ginasuksok sang duha sa ibabaw sang ila midsection nga nagdaug. Ang mga espada human sa kahoy apang mahimo gihapon nga masakit kon ginatabyog sing mabaskog.
Si Joryn halos pirme ang agresibo kon nagapakig-away sia, kag natun-an ni Arynout nga mangin mapailubon kag tugutan sia nga maghimo sing sayop. Si Joryn naghimo sang makatilingala nga feint kag thrust nga halos nadakpan si Arynout, apang maabtik sia nga malikawan ini.
Naglibot sila nga duha sa tuo kag mapailubon nga naghulat. Ginbalabagan ni Arynout ang isa pa ka pagtinguha ni Joryn apang nag-atras kag nagbag-o sang tindog halin sa tuo nga kamot nga dominante pakadto sa wala nga tindog. Daw naglibog si Joryn sa lihok.
Ang pag-uyog ni Arynout halin sa ibabaw sang iya abaga apang bangod naghalin ini sa wala, kinahanglan gamiton ni Joryn ang iya mas maluya nga backhand agud punggan ang strike. Nagtugot ini kay Arynout nga magpadayon sa paghulag sa isa ka pagduso kag magdaug sang punto.
"San-o mo nahunahuna ina nga taktika?" pamangkot ni Coswollyn.
"Isa ka butang nga akon ginapraktis sa akon kaugalingon. Ginatinguhaan ko nga magbakod paagi sa akon maluya nga kamot. Indi ko mapahibalo sa akon utod ang tanan ko nga mga limbong." siling ni Arynout.
"Daw nagatrabaho ini."
"Nagasiling ako nga pagpangdaya ini. Wala ako makahibalo nga mahimo namon ini, kay kon indi, amo man sini ang akon himuon." siling ni Joryn, nga sia ang malain nga napierde.
"Isa yadto ka makatarunganon nga tikang, apang halos nakuha mo sia sa imo feint. May apat pa ka mga kompetisyon nga dapat binagbinagon, indi tanan parte sa mga espada. Naghanas ka na bala para sa triathlon?" pamangkot ni Cyros kay Joryn.
"Indi. Indi gid ako interesado sa sina nga hitabo. Ibilin ko ina sa mga engkanto pareho sa imo, Cyros." siling ni Joryn nga gina-bully ang iya manghod.
"Igo na ina nga paghanas para sa karon nga adlaw," siling ni Coswollyn.
Wala magpangalag-ag si Joryn nga maghalin sa pagkadisgusto. Si Arynout naghatag sang isa ka pagkindat kag mainabyanon nga pagtapik kay Cyros, kag naglakat man.
"Gusto ko nga mag-obra ka sa imo mga teknik sa imo kaugalingon. Magpraktis sa paghugot sang imo porma." Si Coswollyn Cei nagsugid kay Cyros.
May halos duha ka semana antes ang torneo, kag bisan pa nga indi makapaindis-indis si Cyros, ginapaabot nga magakari sia kag magtuon paagi sa pagtan-aw. Ang tanan nga mga katapo sang Royal ginapaabot nga mangin may ikasarang nga mga manug-away. Isa ini sa madamo nga ginapaabot nga mga katungdanan nga ginbutang sa ila plato, bisan pa kon ang isa may interes.
Si Cyros nag-agi sa iya mga praktis kag dayon malangkagon nga nagbalik sa iya kuwarto sa pagbasa. Kon indi tungod sa katungdanan, mahimo nga indi gid maghalin si Cyros sa iya kuwarto.

O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang InawayTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon