Ang tubig sa gamay nga linaw tuman ka malinong kag matin-aw nga makita ni Oren ang tagsa ka detalye sang idalom sang linaw. Yara sia sa isa sang madamo nga nagalutaw nga mga balsa nga nagaanod sa mahinay nga sulog. Ang mga estraktura sa mga balsa indi tuman kadaku, nga halos wala sing lugar para sa duha ka tawo, apang madamo ang mapilian.
Apat na lang ka tawo ang ila grupo subong samtang nagahulat sila sa iban nga grupo sang mga monghe nga magbuylog sa ila. Naghalin sila tanan sa Kaya Temple sa Lusa Island, apang gintabog sila sang mga tinawo ni Imperata Lakota. Nagtunga sila sa tatlo ka grupo, pero tubtob subong, ang grupo lang ni Oren ang nag-abot sa rendezvous.
Sila nga apat yara sa separado nga mga balsa nga nagahimo sang ila kaugalingon nga mga butang. Si Oren nagahatag sang tion sa pagpamalandong kag makakuha sang maathag nga panan-awan. Ginatinguhaan niya nga tinluan ang tanan nga bagahe sang mga kahadlok kag mga kabalaka nga nag-antos sa iya samtang sila nagapalagyo.
Naghunahuna si Oren nga paagi sa pagbalik sa Monasteryo, ang kabuhi kuntani nagbalik sa normal. Wala ini. Ginbutang ni Oren ang mga butang sa paghulag nga indi na mabawi.
Karon, nagapungko sia nga nagakrus ang mga batiis sa isa ka balsa nga wala nagakadto bisan diin sing madasig. Ang balsa dose ka tapak lang ang kalabaon, kag ang katunga sini natabunan sang atop. Ang isa ka gamay nga altar kag kataason nagahigda sa likod, sa tupad ni Oren, nga nagapungko nga nagaatubang palayo sa sini. Ginatulok niya ang linaw kag ang kinaugali nga kalibutan. Si Oren nakakita sing mas madamo nga inspirasyon sa kinaugali sangsa bisan ano nga buangbuang nga estatwa ukon idolo nga nagarepresentar kuno sang isa ka diosdios.
Si Oren nagapahayahay kag nagasulod sa iya mga panghunahuna. Antes niya ini mahibaluan, ginausisa niya ang mga laragway sang iya wala sing hinalung-ong nga hunahuna. Ang iya mga mata karon nakapiyong, apang sa iya hunahuna, ang kalibutan isa ka pag-uyog. Nahibaluan ni Oren nga ining mga laragway ginhimo sang iya masako nga hunahuna kag wala sing dapat tan-awon.
Samtang nagalugdang si Oren sa mas madalom nga lebel sang kaalam, ang mga laragway sang mas madalom kag katin-awan nagtuhaw. Nahibaluan niya nga ini mga butang nga dapat hatagan sing maayo nga igtalupangod. Si Oren pirme makakita sa palaabuton. Karon nga tigulang na sia kag naanad na sa iya mga palanan-awon, mas maayo na sia sa paghangop sang mga mapuslanon gikan sa mga tublag.
Nakita ni Oren ang mga butang sa malapit nga palaabuton kag ang mga butang nga nahibaluan niya nga malayo pa. Ang mga palanan-awon nga iya sang malayo nga palaabuton, nakita niya ang mga butang nga kaangay sini sang una. Ang inaway kag trahedya kinaandan sa mga hitabo sa sina nga palaabuton. Ini nga mga butang matabo bisan ano pa ang himuon ni Oren; mabatyagan niya ina.
Ang mga palanan-awon nga iya nakita nga matabo sa indi madugay bag-o. Mahanabo sila sa masunod nga mga inadlaw. Kon maalam sia, mahimo niya sila bag-uhon ukon maimpluwensiahan. Gintinguhaan niya nga hatagan sing maayo nga igtalupangod ang mga detalye.
Natun-an ni Oren ang mabudlay nga paagi sang bata pa sia parte sa pagtinguha nga kontrolon sing tuman ang mga resulta. Ginpaandaman sia ni Master Hiawatha nahanungod sa mga butang subong sang mga proyekto nga wala sing pulos.
Ang pagtinguha nga kontrolon ang mga butang nagahalin sa kahadlok. Ginsilingan sia ni Master Hiawatha nga magkonsentrar sa pagdaug sang kahadlok, kag mas mabungahon ini sangsa pagtinguha nga kontrolon ang tion kag ang palaabuton.
Ang bisan ano nga ginakahadlukan ni Oren nga matabo gintuyo nga matabo, kag siling ni Hiawatha nga mahimo nga kinahanglanon ini. Ginsilingan niya si Oren nga nakita niya ang palaabuton, indi agod kontrolon ini kundi agod tinguhaan kag hangpon ini kag makighidait sa sini.
Kon may nakita si Oren nga mahimo niya bag-uhon, ini bangod ginapaandaman sia. Husto si Hiawatha sa pagsiling nga isa ini ka makatalagam nga hampang nga nagahampang sa sini nga mga palanan-awon. Si Oren magasugid kay Master Hiawatha sang mga palanan-awon nga mangin mapuslanon, apang indi niya pagsambiton ang mga palanan-awon sa malayo nga palaabuton. Indi kinahanglan nga kabalak-an ang mga tawo nahanungod sa ila karon.
Si Oren may gamay nga sakayan nga nahigot sa iya balsa kag naglumpat sa sini. Nagbugsay sia pakadto sa diin nagapamalandong si Master Hiawatha. Sa dalan, nalabayan niya ang balsa ni Master Nokomis kag nakita niya sia nga nagapraktis sang iya teknik sa espada, nga nagatuga sang mga balod sa tubig sa tagsa ka tion nga magtapak ang Master. Nalabayan man niya ang balsa ni Laurin, apang nagahatag sia sing tion sa pagtulog.
Ginhigot ni Oren ang iya sakayan sa balsa ni Hiawatha kag gintapak ini, nga naghimo sini nga mag-uyog sing diutay. Si Hiawatha nakapiyong kag nakatutok gid. Mahimo nga nagakatulog man sia, apang ang isa ka agalon nga pareho sa iya wala magpakunokuno. Ang balod nga gintuga ni Oren daw wala matalupangdan, gani si Oren nagsaylo sa Agalon sing mahipos tubtob sa iya masarangan. Si Oren nagpungko malapit sa iya sa isa ka pose sa pagpamalandong kag magabuylog kuntani sa iya sang namangkot si Hiawatha, "Ano ang luyag mo?" Ang Agalon wala magmuklat sang iya mga mata, nagpadayon lang sa iya pokus.
"Gusto ko nga istoryahon ka parte sa pila ka butang," tuad ni Oren.
"Ihambal lang sila, wala sing may makabati kundi ang mga sapat."
"Kinahanglan naton magsaylo liwat," siling ni Oren sing patas.
"Ano ang nagapahunahuna sa imo sina?" siling ni Hiawatha, nga sa katapusan nagmuklat sang iya mga mata.
"May mga palanan-awon ako."
"Ginsugiran ko na ikaw sang una nga indi ka magsalig sing tuman sa ila. Mahimo ini magpahayag sing subong kadali sang pagpatalang sini."
"Sa sini nga tion, nagapakita ini."
"Ngaa pat-od gid? Paano mo mahibaluan?"
"Nahibaluan ko lang."
"Nahibaluan mo lang?"
"Huo."
"Indi nga wala ako nagapati sa imo. Amo nga wala ako makahibalo kon ginpakita sa imo ang bug-os nga butang. Kon kaisa may makita kita, kag wala naton makita ang bug-os nga konteksto, ginahunahuna naton ang pinakamalain."
"Indi sini nga tion."
"Oren, nahibaluan mo, sa banta ko ginapunggan ko ikaw sa kalabanan nga tion. Kag mahimo nga makapasubo ina. Isa lang ako ka tigulang nga buangbuang nga indi gid mangin katunga sang imo kaayo kag kaimportante. Pero dapat ko bantayan ang iban. Makaya mo ang bisan ano. Kinahanglan ko ikaw hangkaton, pero ini para lang mahatagan ako sang tion—sa paghunahuna." Nangatarungan si Hiawatha.
"Luyag mo bala mabatian ang parte sa mga palanan-awon ukon indi?" pamangkot ni Oren, nga medyo nadismaya.
"Ti, dang it, ginahimo ko," siling ni Hiawatha, nga nagakadlaw sa iya kaugalingon.
"Ang mga tinawo ni Imperative Lakoma makakita sa amon diri. Kinahanglan naton nga makighambal sa mga Manugbantay nga nagapuyo diri."
"Ang mga manugbantay? Ngaa?" pamangkot ni Hiawatha, nga nakibot sa makatilingala nga pangabay.
"May plano ako nga dayaon ang mga soldado, apang kinahanglan ang bulig sang mga karnero," paathag ni Oren.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang Inaway
FantastikAng kalibutan madasig nga nagabag-o. Ang mga bayani nagalibot sa mga kamingawan, nga nagaatubang sang pagkadula. Ang isa ka bata amo ang suga sang paglaum apang dapat niya atubangon ang iya kaugalingon nga kadulom. Ang mga hinigugma ginabulag samtan...