Pagkatapos nga madinalag-on nga mabawi ang siudad sang Yiago, si Prinsipe Arynout nakabaton sing bag-o nga paniktik. Ginbasa niya sing matunog ang mensahe para sa tanan niya nga tuyo nga mabatian.
"Si Heneral Malyyk kag ang iya mga pwersa ginreporma kag karon nahiusa kay Wyllym sang Bardon. Ginabawi nila ang mga siudad sa Gilmer sa makaalarma nga kadasigon. Prinsipe Arynout, ikaw ang gintugyanan sa pagpangita sa ila kag sa pagdaug sa ila antes sila mag-angkon sang dugang nga mga kadutaan suno sa mando sang Hari."
Ang mga lalaki daw medyo nakibot sa balita nga si Wyllym sang Bardon nag-upod sa inaway. Nahibaluan sang tanan nga sia ang pinakamaalam nga hangaway sa kadutaan. Para kay Arynout, magakahulugan ini sang isa ka rematch sang paindis-indis gikan sa torneo. Wala sing istorya parte sa pagpangdaya ukon mga pabor. Wala man sing bisan ano nga bahin nga ginhatag sa tunga sang duha ka lalaki. Indi ini mangin isa ka gentlemanly nga paindis-indis, ini mangin inaway. Nagapakig-away ako tubtob sa kamatayon. Isa yadto ka bug-os nga bag-o nga kahimtangan.
Ginbutong ni Tryout ang iya utod sa kilid. "Indi ini mangin pareho sang nagligad nga inaway. Mahimo nga kinahanglan mo gamiton ang imo gahum sa pagkonektar kon luyag naton magmadinalag-on. Indi ako sigurado kon mapierde ko si Wyllym sa matuod nga inaway. Kon matumba ako, ikaw na lang ang mabilin sa pagluwas sa mga lalaki. Indi ka pa handa nga dalhon sia kag ang Heneral. Kinahanglan namon nga ipaguwa ang imo mga gahum sa pinakamaayo nga masarangan namon."
"Kon magsiling ka, pero mahimo mo nga mapierde si Wyllym. May ara ka na sang una. Indi ka maghambal nga daw mapatay ka. Sia ang mangin isa." Nangatarungan si Cyros.
"Indi ka gid magpat-od. Kinahanglan naton magplano para sa mga alternatibo."
"Sige, wala gid ini nagasakit. Himuon ko ang tanan nga ginapangayo mo."
"Maayo." siling ni Arynout kag gintuytuyan si Cyros sa isa ka lugar sa diin makahimo sang pila ka mga leksyon. Ang nabilin nga mga lalaki ginsugo nga magrelaks kag magtipig sang ila kusog para sa malawig nga pagmartsa. Madamo nga karne kag pagkaon ang ginahanda kay basi indi na sila makatigayon sang tsansa nga himuon ini sa ulihi.
"Nahibaluan ko nga si Coswollyn amo ang dapat magtudlo sa imo gamay nga utod kay wala gid ako sing nahibaluan nga mas madamo pa sangsa imo kon parte sa gahum sa pagkonektar. Mahimo nga isa ako ka maayo nga manugpakig-away ukon soldado, apang ang akon mga talento sa pagkonektar indi pareho sa imo. Ang imo edad lang ang nagapugong sa imo nga mangin pinakadaku nga hangaway sa amon mga kadutaan, kag wala ko lang ina ginasiling bangod utod mo ako." siling ni Arynout.
"Salamat." siling ni Cyros nga medyo nabug-atan sa pagdayaw sang iya utod. Si Arynout amo ang iya baganihan kag indi gid niya mahunahuna ang iya kaugalingon nga labaw sa iya ukon isa ka mas maayo nga hangaway.
"Wala sing manunudlo nga makahatag sa imo sing dugang nga gahum kag dugang nga ikasarang sa pagkonektar. Kita tanan natawo nga may ara sini, ang tanan nga buhi nga mga butang may ara sini. Bisan ang mga butang nga indi buhi. Ano man ang puwersa sa likod sang gahum, ang manunuga, yara ini sa tanan nga butang sa uniberso. Amo ina ang imo ginakonektar, indi ang pila ka mineral nga elemento nga naangot sa isa ka armas. Isa lang ina ka butang nga makapadaku sang imo gahum."
"Nahibaluan ko ang tanan sina nga utod."
"Huo, pero ang ginatinguhaan ko nga ihambal amo, ang lamang nga butang nga nagapugong sa imo sa paglab-ot sang imo potensyal amo ikaw. Indi pagbutangi sang mga limitasyon ang imo kaugalingon. Lab-uta ang mga kataason, amo lang ini ang paagi agud malab-ot ini. Indi pagtinguhai nga mangin wala sing limitasyon, mangin wala sing limitasyon lang."
"O, karon daw Coswollyn ka na." Nag-joke si Cyros.
"Wala kami sing madamo nga tion sa paghanda. Ginhanas ka sa pisikal nga mga aspeto sang inaway. Ang eksperyensya makabulig sa imo sa imo estratehiya sa tion. Ang imo hunahuna amo ang kinahanglan nga mabuksan, indi ang imo ikasarang. Kinahanglan nga tan-awon nimo ang dako nga gamay. Ang lisud sama sayon. Indi ka dapat magtinguha nga malab-ot ang dalagku nga mga butang, himua lang ang dalagku nga mga butang."
"Oh bata, indi ako paghatagi sang mga leksyon nga may dahon sang tsa, utod." Nagpanghupaw si Cyros.
"Mahimo nga daw buangbuang sila, kag may ihambal ang isa ka charlatan para makakuha sang kuwarta sa imo, pero ang punto amo nga ang imo panghunahuna importante. Mag-eksperimento kita. Gusto ko nga gub-on mo ina nga kahoy didto." siling ni Arynout nga nagatudlo. Ang kahoy nga ginasenyas ni Arynout isa ka mataas nga oak. Ang madamol nga mga sanga sini nagabalabag sa kalangitan kag nagahatag sing madamo nga landong sa mga kahoy sa palibot.
"Sige, pero paano ka...."
"Indi kon paano ukon ngaa luyag ko nga himuon mo ini. Ubraha lang ah. Dapat ini maghalin sa imo. Kinahanglan mo ini ma-access. Batok sa isa ka tawo nga pareho kay Wyllym, wala ka sing tion sa paghunahuna. Kinahanglan nga mahimo mo ini sing kinaugali."
"Pero kabalo ako maggamit sang gahum." pakitluoy ni Cyros.
"Indi, nahibaluan mo lang kon paano ini ipaguwa, kag wala gani sing matuod nga pagkontrol. Indi ka makakuha sang madamo nga ikaduha nga tsansa nga mapaslawan batok kay Wyllym."
"Pero indi ko kinahanglan nga awayon sia nga nagaisahanon. Didto ko ikaw sa pagtuytoy sa akon."
"Wala ka makahibalo sina. Indi ka makahulat sa akon mga instruksyon. Dapat yara ka sa imo pinakamatalom kag pinakamakatutok."
"Nagahambal ka nga daw isa ka kapat-uran nga atubangon ko sia. Mahimo nga indi na gani sia makaupod si Malyyk. Kaya ko si Heneral Malyyk."
"Ang pag-utod sa imo tutunlan nagasiling sing tuhay. Swerte ka nga wala niya ginkuha ang imo ulo."
"Nagpalaron sia."
"Ako ang nagdala sa imo sa mga patag-awayan. Ako ang mangin responsable sa mga kapaslawan. Husto lang nga ihanda ko kamo sa pinakamaayo nga mga paagi. Ginabatyag ko nga wala mo ini ginaseryoso sing igo. Kinahanglan nga may pinakaseryoso ka nga hunahuna."
"Maayo, maayo, himuon naton ini."
"Indi. Una magapamalandong ka. Indi tubtob nga handa ang imo hunahuna nga magapadayon kami." siling ni Arnout nga nagatindog sing malig-on. Si Cyros nag-ugdaw, nagkibit-kibit sang iya mga abaga kag dayon nagpungko sa isa ka lugar nga iya makapamalandong. Natublag gid sia sa mga gahod kag sa iya enerhiya sang nerbiyos. Mahimo nga nabatyagan ini ni Arynout, kag nagpalapit kag ginsumbag sia sa iya abaga.
"Ouch. Hoy, ngaa ginsumbag mo ako?" nagsaway si Cyros.
"Wala ka nakatutok. Padayon ko ikaw nga hampakon, mas mabaskog pa gid ayhan tubtob nga magrelaks ka kag magkonsentrar."
"Sige, sige, mahapos lang sa kasingki."
Ginsumbag sia liwat ni Arynout sa abaga.
"Ano ang...? Ngaa ginsumbag mo ako liwat, ginahimo ko ang imo ginsiling?"
"Sa banta mo si Wyllym ukon ang iban pa magahatag sa imo sing tion nga mag-mood? Pamatii ang hangin, ang mga dahon sang mga kahoy, ang mga huni sang mga pispis. Batyaga ang pagtandog sang imo mga panapton samtang ang imo mga kamot kag mga tudlo nagapahuway sa ila. Panimaho ang pahumot sang hangin nga nagalutaw sa imo. Tilawi ang nagadugay nga mga sabor sa imo baba. Isentro ang imo hunahuna sa paghanduraw sang kalibutan sa palibot mo, batyaga ang tagsa ka bato kag dahon sang hilamon. Ipinta ang laragway sa imo hunahuna sing maathag tubtob sa imo masarangan. Dayon, kon ang imo hunahuna wala nagahulag, buksi ang koneksyon sa uniberso, sa walay latid nga gahum sang manunuga. Ipanaug ini gikan sa langit kag pasulod sa imo mismo kalag. Magginhawa kag magkonsentrar. Sulitsulita ini tanan sing sulitsulit tubtob mabuksan sing bug-os ang imo mga igbalatyag." Ginsugo ni Arynout.
Wala madugay, indi na mabatian ni Cyros ang iya utod nga nagahambal. Nadula sia sa mga panghunahuna kag mga emosyon, wala sa bisan ano nga tion ukon lugar. Nabatyagan niya nga nalampasan sia nga daw naglakbay sia sing malawig.
"Cyros." Nabatian niya ang tingog sang iya utod nga nagatawag sa iya pabalik gikan sa iya tren sang panghunahuna. "Tindog ka kag gub-a ang kahoy." Siling ni Arynout.
Si Cyros nagtindog kag ginbunot ang iya espada sa tuman kadasig. Nagpadala sia sang isa ka paglupok sang enerhiya nga nagguba sang nagaisahanon nga kahoy. Isa lang ini ka bolt sang enerhiya, apang may bastante ini nga makahalalit nga puwersa sa pagtunga sang bug-os nga kahoy. Ang kahoy natumba nga may mabaskog nga pag-uyog, nga nabali ang mga sanga kag nagpadala sang mga squirrel nga nagadinaguso.
"Nagadayaw." Si Arynout nagsiling "Kag indi gani ina ang imo bug-os nga potensyal."
"Mabatyagan ko ang kinalain. Mabudlay ipaathag ang akon nabatyagan. Daw pareho lang nga nagaangot ako sa isa ka butang nga pamilyar. Daw pareho lang ini sa pagdumdom sa baylo nga magtuon." siling ni Cyros.
"Insakto gid. Kag wala gani ako kabalo kon ano ang imo ginahambal. Subong sang ginsiling ko, ikaw ang may matuod nga talento. Kinahanglan ko magsalig sa mga talento sa tawo. May gahum ka sang mga Dios sa imo. Sang una nga panahon, ginahambalan nila ang mga tawo nga pareho sa imo nga katunga nga Dios kag katunga nga tawo. Nga sa gamhanan nga mga Dios nagpanaug gikan sa langit kag may anak sa isa ka mortal. Isa ka demi-dios. Ambot kon may isugid sa amon ang amon iloy parte sa imo?" Nag-joke si Arynout.
Gintulok ni Cyros ang iya utod nga may seryoso nga hitsura sa iya guya nga daw may ginbuyagyag nga kamatuoran sa iya si Arynout. "Isa lang ini ka joke, indi bala?"
"Syempre. Oh Dios ko, abi mo gid bala ikaw katunga nga Dios katunga nga mortal sa isa ka segundo?" Halos matumba si Arnyount nga nagkatawa. "Oh Dios ko, oh Dios ko, makahalam-ot ina.
"Huo, makahalam-ot gid." mayubiton nga hambal ni Cyros.
"Indi, indi ka Dios, utod."
"Ti, isa ina ka paumpaw." Ginyaguta ni Cyros ang iya kaugalingon.
"Importante ka. Indi pagkalimti ina. Bisan bilang isa ka mortal, may mga gahum ka nga wala sa iban kag mangin makatalagam ini para sa imo."
"Paano?"
"Ang iban mahimo nga magsulay sa imo, kag magtinguha sa paggamit sina nga gahum para sa ila kaugalingon nga mga paagi. Ukon mahimo nga luyag nila nga patay ka. Mahimo nga may daku ka nga gahum utod, apang indi ikaw ang pinakagamhanan. Dumduma ina."
"Himuon ko."
"Indi, indi pag-i-play off ina. Kinahanglan nga mangin mapainubuson ka kag gamiton ina nga gahum sa pagbulig sa iban—ang aton mga tawo."
"Sige, himuon ko."
"Sige. Karon, padayon nga mag-ensayo samtang ginahanda ko ang mga lalaki sa pagmartsa."
"Bisan ano nga ihambal mo. Ikaw ang akon magulang nga lalaki, pagkatapos sang tanan. Patyon ako ni Tatay kon indi ako mamati."
"Patyon niya ikaw kag ako sa tanan nga ginahimo naton diri. Luwas kon magdaug kita."
"Siyempre himuon naton," siling ni Cyros nga may pagsalig.
Si Arynout nagtulok palayo nga may makatilingala nga panulok, nga daw may nahibaluan sia nga wala mahibaluan ni Cyros. Antes sia mapamangkot ni Cyros, nakalakat na ang iya utod. Nagbalik si Cyros sa iya mga buhat kag nakatutok sa pagpabugal sa iya utod. Gusto niya nga mangin ang hangaway nga nakita sang iya utod sa iya.
KAMU SEDANG MEMBACA
O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang Inaway
FantasiAng kalibutan madasig nga nagabag-o. Ang mga bayani nagalibot sa mga kamingawan, nga nagaatubang sang pagkadula. Ang isa ka bata amo ang suga sang paglaum apang dapat niya atubangon ang iya kaugalingon nga kadulom. Ang mga hinigugma ginabulag samtan...