Kapitulo Onse: Konsiensia

2 0 0
                                    

Ginakaugtan gid ni Malaika ang pagkadto sa siudad, apang indi sia makatulok gikan sa malayo kag makita ang kalibutan nga nagadabadaba. Ang mga huringhuring nga ang mga Senador napatay kag nga si Chancellor Flaero nagatawag karon sang iya kaugalingon nga Emperador Sevim nakalab-ot sa iya sa kabukiran. Kinahanglan niya magkadto sa Dhara agud mahibaluan ang kamatuoran. Ang iya Agalon, si Chaska, naghunahuna nga ini isa ka malain nga ideya, apang nag-abot sia bisan paano.
Samtang nagalakat sila sa mga dalan nga bato sa Dhara, ang mga tawo daw yara sa punta sang kutsilyo. Wala sila ginabasol ni Malaika. Kon magtulog ka nga nagahunahuna nga ang kalibutan husto subong sang ulan kag magbugtaw sa paghibalo nga ang tanan nga Senado kag mga lider wala na, ang walay kapat-uran sang palaabuton nagahimo sang isa ka kahimtangan sang kahadlok.
Si Malaika nagapangita sang mga medikal nga tolda sang Order of the Medicine Wheel. Nagalaum sia nga makakita sing isa ka lokal nga abyan nga mahimo nakahibalo sing dugang pa tuhoy sa kahimtangan. Wala sila nagatinguha nga magdugay sing mas malawig sangsa kinahanglanon.
Si Chaska ang nagapanguna kag nagahulag kaangay sang tigre nga ginapalibutan sang biktima. Mahimo sia mag-atake sa isa ka tion. Ginbalibaran nila si Sevim kag ang tsansa nga mag-upod sa iya Ningal. Ang klima sa karon sa Republika naghimo sa ila nga indi sigurado kon sila pagaabiabihon. Ang mga soldado sang Black Legion ukon si Ningal mahimo nga nagapangita sa ila. Wala sila makahibalo kag indi sila magkuha sang bisan ano nga mga tsansa.
Nakita nila ang mga medical tents kag nakita nila nga naga-empake sila sang mga butang. Ginpamangkot ni Chaska ang isa sa mga trabahador kon ano ang nagakatabo.
"Magahalin kami sa Dhara. Ang inaway nagasaylo sa Viracocha, kag ginasunod namon ini." Ang trabahador nagsiling.
"Ano ang yara sa Viracocha? Nagsalakay bala sila?" pamangkot ni Chaska.
"Wala ako kabalo. Ginaatipan namon ang mga masakiton kag mga pilason. Ginasunod namon ang mga nagakinahanglan, indi ang politika." Naglaygay ang trabahador.
"Nahibaluan mo bala kon diin ko makita si Thea?"
"Indi ako isa ka direktoryo. Pasensya na, may obra ako."
Nagbalikid si Chaska kay Malaika kag ginhatagan sia sang makahalam-ot nga nawong nga nagayaguta sa kaaslom sang trabahador. Gusto ni Malaika magkadlaw pero bisan paano indi niya mahimo.
"Malaika? Chaska?" May tingog nga nagtawag.
Nagtulok si Malaika sa iya likod agud makita si Thea. Nagsuksok sia sing uniporme sa medisina.
"Maayo, nakita namon ikaw," siling ni Malaika nga naumpawan.
"Nakita mo ako? Makadto ako kuntani sa kabukiran kag pangitaon ka." Ginbuyagyag ni Thea.
"Dali lang? Ano?" Nag-uwang si Malaika.
"Indi ako makasulod sa mga detalye sing tuman diri, apang kinahanglan ko maghalin. Palayo kamo sa mga mata sang gahum." siling ni Thea.
"Mahimo ko bala mamangkot kon ngaa?"
"May kaangtanan ini kay Malum kag Sevim. Wala ako makahibalo sang tanan nga detalye sa akon kaugalingon, sa pagkamatuod." Gin-ako ni Thea. "Ngaa ginpangita mo ako?"
"Nabatian namon ang nagakatabo sa Senado kag Sevim. Luyag namon mahibal-an para sa amon kaugalingon ang kamatuoran. Nahibaluan mo kon paano ginasala ang mga huringhuring kag kabutigan samtang nagalapta ini? Nahibaluan namon nga yari ka diri upod sa OMW. Luyag namon mahibaluan ang kamatuoran." siling ni Malaika kay Thea.
"Nakita ko. Dapat kita mangita sing malinong nga duog agod hambalan ina nga mga butang. Sin-o ang nakahibalo kon ano nga mga mata kag mga dulunggan ang magaluib sa palibot diri."
Si Malaika, Chaska kag Thea nakakita sang isa ka ilimnan malapit sa ila. Nagpungko sila sa isa ka lamesa sa likod nga indi mabatian sang iban nga nagtambong.
"Nagabusong ako," pahibalo sa ila ni Thea.
"Malum's?" pamangkot ni Malaika nga nagapamalandong.
"Syempre."
"Panginbulahan. Pero ngaa makatalagam ina?"
"Wala gid nagsiling si Malum. Ginsugo niya ako nga pangitaon ka kag magpanago sa kabukiran tubtob matawo ang lapsag. Makadto sia sa pagpangita sa amon didto."
"Daw luyag niya ini taguon kay Sevim sa pila ka rason," siling ni Chaska.
"Huo, makalilibog gid ini tanan subong." Nagpanghupaw si Malaika.
"Masako ako sa mga pasyente sang Pula nga Oktubre."
"Pula nga Oktubre?"
"Amo ina ang ginatawag sang iban. Gin-akusahan ni Sevim ang madamo nga mga Senador nga nagaplano sang rebolusyon. Sa pagkamatuod, sa banta ko madamo sa ila ang amo."
"Si Anahiti kag si Nanook nagapakig-away lang sa amon. Indi katingalahan nga ang ila liderato nagahunahuna sang pagrebelde." siling ni Chaska.
"Huo, kag sa banta ko indi kinahanglan ang madamo nga butang agud makumbinsi ang mga tawo sang Qamata nga mag-upod. Ginabatyag nila nga gingamit nila ang pag-access sa mga resources." dugang ni Malaika.
"Wala pa lang madugay nga si Flaero, pasensya na, Emperador Sevim, nagabulig sa amon batok sa mapiguson nga mga pwersa sang Shadow Coven kag Tsar Miro. Karon nag-alyansa na sia sa Coven kag nagasugod na nga mabudlay mahibaluan ang kinatuhayan sa tunga ni Sevim kag sang ginatinguhaan ni Miro."
"Gawas nga si Sevim daw nagmadinalag-on. Daku gid." Gintadlong ni Chaska.
"Si Malum dapat maghunahuna nga ang mga butang magalala kag luyag niya magpalayo sa pagpamatay." Nagbanabana si Malaika.
"Sa banta ko amo lang ina ang bahin kon ngaa luyag niya nga maghalin ako. Nabatyagan ko nga may ara si Sevim kay Malum. Butang nga nagapabilin sa iya sa linya. Si Malum nagsiling nga nahadlok sia nga basi gamiton ako ni Sevim batok sa iya." siling ni Thea.
"Bisan ano man, dapat naton sundon ang iya laygay. Padulong sa kabukiran." Nangatarungan si Chaska.
"Diin na si Ichante kag ang iya utod nga lalaki?" pamangkot ni Thea.
"Yara sila sa Hanwi sa subong. Ginatinguhaan nila nga makabulig sa pag-ayo. Ngaa?" pamangkot ni Malaika.
"Kon si Sevim nagsunod sa Senado kag iban pa nga mga lider, indi magdugay antes niya puntiryahon ang mga katapo sang pamilya sang Hari. Madali na sila karon mangin mga simbolo sang pagrebelde. Ang akon mga igbalatyag nagasugid sa akon nga sila yara sa katalagman nga madula." Alegasyon ni Thea.
Antes makasabat si Malaika ukon si Chaska, nabatian na ang pila ka mga tigulang sa ilimnan nga nagadayaw kay Sevim. Ang kalabanan nga mga tawo sa Republika wala naakig sa iya sa pagdula sang Senado. Ang kalabanan nga mga tawo sa Republika nalipay sa pag-uswag sang ekonomiya nga natabo sugod sang nagpungko si Sevim bilang Chancellor. Karon nga isa na sia ka Emperador, wala pa ini makaapektar sa kalabanan nga kabuhi sang mga tawo.
Sang nag-untat liwat ang pag-istoryahanay, nagduko si Chaska.
"Nagakahulugan ina nga ang kaanggid nga kapalaran yara sa iban nga mga pamilya. Si Rayna Yamila kag ang iya anak nga babayi mga bilanggo diri. Makahimo sila sing mabakod nga mga kaalyado. Mahimo nga luyag naton hunahunaon ang paghilway sa ila."
"Magakomplikar ina sang mga butang. Wala kami sang mga numero." Nagduso si Malaika pabalik.
"Kami nga tatlo mahapos lang makahilway sa ila. Ang problema amo ang pagguwa kay Ishvara. Pagaayamon sang mga tropa." Nangatarungan si Chaska.
"Ano ang parte kay Anong Khatun?" Nagsumiter si Thea.
"Ginalubong pa ni Ichante ang mga patay gikan sa ginhimo sang iya bana." Naglaway si Malaika.
"Huo, ang iya bana. Indi sia. Maluwas namon ang tatlo. Magpanago sa kabukiran tubtob nga makaorganisar kita." Nag-isol si Thea.
"Organisado sa paghimo sang ano?" pamangkot ni Chaska.
"Rebelde," simple nga hambal ni Thea.
"Nagabusong ka kag indi sa kondisyon nga makig-away." Nangatarungan si Malaika.
"Subong. Pero kinahanglan ang tion para mahimo ini." Nangatarungan si Thea.
"Kag kon makita nila kita sa kabukiran? Madasig gid ang amon paghulag." si Chaska nag-awhag.
"Dapat mo mabatyagan nga husto ini. Madasig kami nga nagahulag karon sa pagbulig sa mga harianon. Nakita namon si Ichante kag ang iya utod nga lalaki. Si Malaika anak nga babayi sang isa ka Hepe. Amo ina ang apat ka dungganon nga mga linya sang dugo nga nagatingob. Maayo gid ina nga pagsugod." panugyan ni Thea.
"Ang lohika maayo. Indi ako sigurado kon ang realidad makatumbas sini. Bisan sa mga Royals, wala kita sing mga hangaway. Si Sevim magabaskog lang samtang nagaplano kita. Kon magpanago kita tanan sing tingob, mangin mahapos para sa ila nga makita kita kag dulaon kita." Nangatarungan si Chaska.
"Ang atensyon ni Sevim yara sa Viracocha. Naglayag sia sa indi madugay pakadto sa inaway. Mahimo nga indi na kita makaangkon sang tsansa nga pareho sini liwat. Ang mga hangaway kag si Ningal indi sa Dhara."
"Sa banta ko husto sia, Agalon," siling ni Malaika.
Nag-untat sila tanan sa paghambal sang may mga magahod nga mga tawo nga nagsulod sa pub. Ang tatlo mga manugkunsabo na karon. Nagpungko sila tanan sa pagpamalandong sa kon ano ang ginapanugda.
"Nahibaluan bala naton kon diin sanday Rovan kag Olafur? Mahimo naton gamiton ang ila barko, ang Elysium." Gibungkag ni Chaska ang kahilom.
"Indi. Sang ulihi ko nga nabatian, nagakaakig na si Rovan. Nadula na sia kag si Olafur. Wala ako kabalo parte sa barko." siling ni Thea.
"May mga barko si Ichante, pero wala sila sing maayo nga ginahimo sa amon diri," siling ni Malaika.
"Mahimo nga may kilala ako nga makabulig sa aton," siling ni Thea, nga nagapamalandong.
Ang gahod sa pub nagabaskog, kag nasapwan ini ni Malaika nga makaulugot.
"Ginoo Makapo," siling ni Thea.
"Sin-o ina?" pamangkot ni Malaika.
"Nakalampuwas sia sa Red October blood fest. Naghalin sia sa Senado sang nagligad nga tion. Wala gid sia nagsiling kon ngaa, apang isa sia sa pila nga nagaduhaduha sa pag-uswag ni Chancellor Flaero." siling ni Thea.
"Ang buot mo silingon si Emperador Sevim." Gintadlong ni Chaska.
"Huo. Mahimo nga isa sia ka tawo nga handa sa pagbulig sa aton. Mahimo nga makakuha sia sa aton sing barko." siling ni Thea.
"Ukon basi itugyan niya kita nga mga traidor, mga manugkunsabo, kag mga rebelde. Dayon patyon nila kita." Nagsabat si Chaska.
"Isa ini ka risgo, pero sa banta ko indi ina posible."
"Gani diin naton sia makita?" Natingala si Malaika.
Magsabat na kuntani si Thea sang ginbalabagan sila.
"Kilala ko ikaw." Siling sang isa ka makatilingala nga tingog gikan sa pihak nga kwarto. Isa ka mataas nga tawo ang nagtindog kag nag-uyog-uyog sa tabok sang kwarto. Nakita ni Malaika si Chaska nga handa na sa pagkuha sang iya armas. Ang pigura nagsulod sa mas maayo nga suga, kag narealisar ni Malaika nga si Gaia ini.
"Ano ang ginahimo mo diri?" pamangkot ni Malaika nga may kadasig.
"Indi bala maathag? Nagahubog na ako. Indi kamo daw hubog sa akon. Daw makaduluda." Nag-joke si Gaia, pero ang katapusan nga bahin nagpatulok sa ila nga tatlo sa isa kag isa.
"Nagkadto kami para makita si Thea. Naga-apas lang sa mga daan nga abyan. Diin si Elisapie?" siling ni Malaika.
"Yari na sia." Nagbalikid si Gaia, kag ang iya kamot nagpangita sa kwarto para sa isa ka butang nga itudlo, apang hubog gid sia nga indi niya sia makita. "Sigurado nga nagapanago sia."
"Indi bala nga sia ang nagapungko sa ilimnan?" Gintudlo ni Thea.
"Kon magsiling ka." Nag-ako si Gaia. "Sa banta ko dapat mo sia dalhon, kag samtang yara ka didto, dapat mo ako hatagan sing ilimnon. Ang bartender indi na luyag maghatag sa akon. Asshole."
Gindala ni Malaika si Elisapie, nga pareho ka hubog kay Gaia. Ginhatag nanday Malaika kag Chaska ang ila mga pulungkuan agud magpungko ang ila nagakurog nga mga abyan.
"Kon indi ka magsapak nga mamangkot ako, pero paano nga wala ka naghalin upod sa nabilin nga mga Ningal pakadto sa Viracocha?" Gin-usisa ni Thea.
"Malawig ukon malip-ot nga istorya, indi ko madumduman." Nagsugod si Gaia.
"Nag-untat kami," sabat ni Elisapie.
"Mag untat? Ginatugutan ka bala nga himuon ina?" pamangkot ni Thea.
"Wala ako makahibalo kag wala nagaulikid," siling ni Elisapie.
"Amo ina kon ngaa nagasaulog kami. Hilway na kita liwat." dugang ni Gaia.
"Ina kag indi gid kami magsalig sa bisan ano nga grupo nga luyag namon nga mga katapo." Nagkumod si Elisapie.
"Nahangpan ko, kag ano ang nagpauntat sa imo?" pamangkot ni Chaska.
"Nagapahanumdom ini sa amon kon ngaa ginbayaan namon ang Ijani Knights. Madamo nga kabuangan." siling ni Elisapie. "Nagsugod kami sa isa ka maayo nga kawsa. Nagapakig-away sa Hanwi agod buligan yadtong mga tawo. Karon luyag nila patyon ang aton kaugalingon. Ang mga butang nagakabuang." siling ni Gaia.
"Gusto nila nga magsumpa kami sang bag-o nga sumpa kay Serv-um. Nagaguwa nga isa sia ka sahi sang titi." siling ni Elisapie nga wala sing duhaduha kon sin-o ang nakabati sa iya nga nagsiling sini.
"Ano nga sahi sang panumpa ang luyag ni Sevim nga himuon mo?" Chaska nga sinugba.
"Indi ka magdumdom. Ang mga butang nagadulom na sa Caro Vorare. Kag wala ko ginatumod ang kalangitan." siling ni Elisapie.
"Ano ang inyo mabatyagan sa pag-upod sa amon, sa pagbulig sa amon sa isa ka butang?" tanyag ni Malaika.
Gintulok nanday Thea kag Chaska si Malaika sing mabinantayon.
"Masako gid kami sa subong. Indi na ako mag-upod." siling ni Gaia.
"Huo, mangin aton kaugalingon nga mga agalon." Nag-upod si Elisapie.
"Kon matuod ang imo ginasiling. Sa kada pagbalik ni Sevim, yara ka sa katalagman. Patyon ka niya tungod sa pag-untat." siling ni Chaska.
"Wala kami nahadlok," siling ni Elisapie.
"Mahimo mo kami buligan sa isa ka butang nga makapaakig pa gid sa iya." Nag-ulog-ulog si Thea.
"Sevim. May himuon ka batok sa iya?" pamangkot ni Gaia.
"Shhhh! Pahinayon ang imo tingog. Sa madamo nga mga tinaga, huo." siling ni Thea.
"Nasulod na ako. Kinahanglan mo lang ako pahanumdumon sini tanan kon mag-inom na ako, bisan pa." siling ni Gaia.
"Isap ako," dugang ni Elisapie.

O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang InawayTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang