Si Heneral Ishtar Malyyk sang Gilmer nag-agaw sang naaminhan nga bukid nga siudad sang Yiago. Si Prinsipe Arynout kag si Cyros ginpadala upod sa ila yunit sa pagbawi sini.
Si Arynout kag Cyros nag-abot sa Yiago pila ka adlaw sa ila paglakbay kag gilayon nga nagsugod sa pagtukod sang kampo malapit sa mayor nga gawang sang Siyudad. Ang gawang ginabantayan sing maayo, kag daw madamo sing hilikuton.
Yara sila sa guwa sang siudad, nga ginatabunan gihapon sang kagab-ihon. Makita nila ang mga pader sang siudad gikan sa ila ginatindugan, nagasindi nga mga sulo kag kalayo nga nagahatag sing kapawa sa kadulom.
Gab-i na sadto. Ang kalangitan nangin isa ka madalom nga landong sang asul, nga may pila ka mga bituon nga nagguwa sa higad sang kalangitan. Si Arynout kag si Cyros naghulat, kag ang pila ka mga kuliglig mabatian nga nagahuni sa malapit.
"Mabatyagan mo nga handa ka sa isa ka hangkat, utod ko?" pamangkot ni Arynout.
"Pirme," sabat ni Cyros, nga nalipay nga malakip sa makaisa.
"Kinahanglan ko nga mag-una ka kag mag-untat sa tion."
"Ano ang imo himuon?"
"Ginadala ko ang kalabanan sang amon mga pwersa sa mga alagyan sa bukid sa ibabaw sang siudad samtang madulom pa."
"Isa ka likom nga pag-atake?"
"Mas madamo pa nga pagliso."
"Kag paano mo ako ginapaabot nga mag-untat?"
"Gusto mo nga mangin isa ka baganihan sa militar. Maghunahuna sing isa ka butang."
"Pero...."
"Pero wala. Gusto mo sang tsansa; amo na ini. Karon, makasalig bala ako sa imo?" Gin-usisa ni Arynout.
"Huo, mahimo ko ina," siling ni Cryos, nga medyo napung-awan.
"Mas maayo ka. Mas labaw pa ini sa amon amay sa akon asno kon mapaslawan ka. Yara sa aton mga kamot ang kabuhi sang mga tawo, utod; dumduma ina. Gani, himua ang mas maayo sangsa maglaum nga matuman ina. Himua ini." siling ni Arynout nga ginatapik ang abaga sang iya utod.
Si Arynout kag ang isa ka daku nga grupo sang mga soldado naglupad sa batoon nga banas sa bukid, nga nagapangita sa pag-outflank sa mga nasulod nga tropa ni Heneral Malik. Ang matapan nga mga pangpang kag mga bato naghatag sing nagakaigo nga tabon samtang nagahatag gihapon sa ila sing maathag nga talan-awon sang mga tropa sa idalom.
Ginpangunahan ni Cyros ang Vanguard kag naghimo sang daku nga pasundayag sang iya kaugalingon, nga daw subong bala nga si Arynout nagapalapit sa likod. Nagalaum sila nga si Heneral Malyyk, nga matublag ni Cyros, indi makatalupangod sang tago nga pagpalapit ni Arynout.
Si Cryros kag ang iya vanguard nagpalapit sa idalom sang bandera sang negosasyon. Si Heneral Malyyk, nagtugot kay Cyros sa sulod sang dulunggan.
Si Cyros nagpalapit sa pader sang siudad sa diin nagatindog si Heneral Ishtar Malyyk. Gintinguhaan niya nga huptan ang isa ka estrikto nga nawong, apang ang iya ekspresyon nagapakita sang iya kabalaka.
"Heneral Malyyk." Nagsinggit sia, nga nagapataas sang bandera sang negosasyon. "Nagkari ako sa pag-negosyar sang mga kondisyon."
Si Heneral Malyyk naghimo sang isa ka pagyaguta kag isa ka pagkadlaw. "Buot mo silingon nga magsungka sa akon? Ginabaton ko."
"Indi, ako ang nagkari sa paghatag sa imo sing kahigayunan nga magsungka. Sa indi madugay ang nabilin ko nga mga puersa yari diri, kag laglagon namon ang imo hangaway. Indi ko luyag nga magpaagay sing dugo kon indi ini kinahanglanon."
Sa liwat, ang Heneral nagyaguta kag daw subong bala nga magakadlaw sia sa guya ni Cyros. "Nag-abot ka nga wala sing hangaway kag nagapaabot nga magpati ako sa imo wala sing pulos nga mga pamahog? Isa ka lang ka bata nga lalaki, kag isa ka imol nga butigon sa sina. Paano mo ginapaabot nga makuha ining siudad nga may subong ka maluya kag makaluluoy nga pasundayag?" Ang Heneral nagpilo sang iya mga butkon sa iya dughan, nga nagahulat sang paathag gikan kay Cyros.
"Matuod gid ini. Mahimo nga bata ako sa imo panulok apang nagkari ako nga may awtoridad kag gahom sa paglaglag sa imo. Mangin maalamon ka kon mamati ka sa akon. Dapat bala importante ang ginhalinan kon ang mga tinaga matuod?"
Si Malyyk padayon nga nagalantaw sa direksyon nga ginhalinan ni Cyros kag sang iya vanguard, kag daw wala sia nalingaw sa sini nga hampang.
"May problema bala? Ang iban mo bala nga mga pwersa nagpalagyo nga nahadlok? Ginasugiran mo ako sang imo kusog kag wala sing nagautwas. Abi mo ginauyog mo ang isa ka kahoy sa akon guya apang ginabatyag ko kon tan-awon mo, isa gid ini ka sanga."
Si Prinsipe Cyros nagpabilin nga masaligon. "Matuod nga ang akon hangaway ulihi na sa pag-abot. Indi bangod sa kahadlok ang nagapadugay sa ila. Nakita mo, may gahum ako sa pagkonektar sa O nga elemento." siling ni Cyros nga may baho sang pamahog. Matuod nga ginhimo niya ini, apang indi kinahanglan nga mahibaluan sang Heneral nga wala pa sia malapit sa pag-master sini. "Gingamit ko ang akon gamhanan nga gahom sa paglimbong sa imo."
"Limbonga ako, paano? Sa banta ko nagahambal ka sing wala sing pulos, nga nagahunahuna nga buangbuang ako." Nagkadlaw si Malyyk. "Sa banta mo ang imo peke nga mga gahum sa madyik makalimbong sa isa ka heneral nga pareho sa akon kalibre? Mas daku pa nga mga pamahog ang akon naatubang sangsa imo, bata." Ang Heneral daw nalingaw sa ikaduha, nga nasapwan ang bug-os nga sitwasyon nga makahalam-ot.
"Ang lamang nga binuang nga butang nga imo ginahimo amo ang indi pagsurender."
"Nakapoy na ako sa sini. Magsurender ka sa akon subong ukon patyon ko ang tanan mo nga mga soldado, bisan ikaw nga gamay nga Prinsipe."
"Gani nahibaluan mo kon sin-o ako?" Gintinguhaan ni Cyros nga padayunon ang pag-istoryahanay.
"Gusto ko. Ang imo Prinsipe.....Kyrost." Ang Heneral nagsiling nga nagayaguta. "Mahimo nga may titulo ka, apang ang mga titulo nagakahulugan sing diutay sa patag-awayan. Ang pagpatay sa imo magapataas sang akon kahimtangan."
Ginpunggan ni Cyros ang iya emosyon. "Matuod, ang kalabanan sang nahibaluan sang mga tawo sa akon amo ang akon titulo, apang wala ina nagakahulugan nga wala ako sing paghanas ukon ikasarang. Naghanas ako sa idalom ni Coswollyn Cei sa madamo nga mga tinuig."
Nagalaum si Cyros nga ang pagdula sang isa ka kilala nga ngalan pareho ni Cei magasugod sa pagkabalaka sa Heneral. Ang pamatasan ni Malyyk nagbalhin sing diutay sang ginsambit ni Cyros si Cei, isa ka kilala nga tawo sa ila ginharian. Daw may kabug-aton ang ngalan, nga nagtuga sang pagkidlap sang pagkadismaya sa nawong sang heneral.
"Wala ini nagabag-o sang kamatuoran nga wala ka sing hangaway. Luwas kon ikaw mismo ang magapakig-away sa akon gamay nga Prinsipe."
Sa sulod, si Cyros nagasugod sa pagduhaduha kon bala mapadayon niya ang limbong sing mas malawig pa. Nagalaum sia nga magauntat si Malyyk sa indi madugay, kay ang iya mga nerbiyos nagasugod na sa pagdaug sa iya.
Si Malyyk mahimo nga natak-an na sa hitabo samtang nagamando sia sang isa ka volley sang mga pana nga tiruhon kay Cyros kag sa iya mga tinawo, isa ka paandam nga pagtiro. Nalikawan sila ni Cyros kag sang isa pa.
Si Cyros nagtan-aw samtang ang mga kabalyero kag mga tropa sang kaaway nag-awas gikan sa mga gawang sang siudad kag ang paghangop nag-abot sa iya nga sia mas madamo kag mas madamo. Ginkumos niya ang iya mga kumo, ang iya tagipusuon nagapitik samtang ginatinguhaan niya nga magpabilin nga kalmado.
Si Cyros, kag ang iya mga tinawo maisog nga nakig-away batok sa una nga balod sang mga kaaway, apang ang ila kadamuon nagadiutay samtang nagadamo ang mga tropa nga nagadinaguso pakadto sa ila. Padayon sila nga naghulag pakadto sa suba, nagalaum sang pila ka sahi sang pahuway.
Sang daw subong bala nga si Cyros kag ang iya mga tinawo pagasalakayon, ang isa ka sungay sa inaway nagtunog, kag si Prinsipe Arynout kag ang iya mga tinawo nag-abot nga nagangurob gikan sa kabukiran kag sa pagbulig kay Cyros.
Si Arynout kag ang nabilin nga mga soldado nagdalidali panaog gikan sa kabukiran, ang ila hitsura daw isa ka pagbuto sang kapawa sa kadulom. Nagbungguanay sila sa kalbaryo sang kaaway nga may mabaskog nga pag-igo, kag ang huyop sang inaway nagsugod sa pagliso.
Si Heneral Malyyk napilitan nga mag-deploy sang tanan niya nga pwersa, bisan ang iya kaugalingon. Temporaryo lang ini nga nagbalik sa pabor sang Heneral. Ang duha ka Prinsipe naghimo sang tanan nga kinalain, kag gintuytuyan nila didto ang mga tropa sa isa ka banglid.
Ang masiot nga banglid nagpilit sa mga kabalyero ni Malyyk nga maghalin sa ila mga kabayo kag sa malapit nga inaway. Ginpangunahan sang mga prinsipe ang ila mga tinawo nga may kalantip kag grasya, nga nagamaniobra sa limitado nga espasyo kag ginagamit ini sa ila bentaha. Ang inaway nangin isa ka magamo, mabaskog nga pag-inaway sang mga espada kag mga taming samtang ang mga soldado nag-inaway sa makitid nga alagyan.
Ang Heneral may espada kag puno sang kalantip sia mismo. Napilitan si Cyros nga mag-uyat sang flank batok sa sumbong sang Heneral. Nalab-ot sang Heneral ang lamharon nga Prinsipe kag natigayon pa gani nga utdon ang tutunlan ni Cyros. May dugo nga nagailig pero nagpadayon sa pagpakig-away si Cyros. Ang tanan nga paghanas nga ginhatag ni Coswollyn kay Cyros nangin mapuslanon samtang nagasugod sia sa pagkuha sang bentaha sa Heneral.
Nangin maathag nga may isa ka resulta, kag amo ina ang kadalag-an para sa mga lamharon nga mga Prinsipe. Si Heneral Malyyk naghatag sang mando nga mag-atras apang indi tanan sang iya mga tinawo ang nagtuman. Yadtong mga lalaki daw determinado nga makig-away tubtob sa katapusan nga ginhawa. Si Cyros kag ang iya utod wala sing mahimo kundi utdon sila. Ang Heneral kag ang isa pa yara sa bug-os nga pag-atras.
"Ano ang himuon ko utod?" pamangkot ni Cyros.
"Kuhaa sila, utod!" Si Prinsipe Ayrnout nagmando, kag si Cyros nagpanguna sa isa ka pagsalakay pagkatapos sang nagaatras nga kaaway. Nagadugo pa si Cyros apang yara sia sa kainit sang inaway kag wala nagakabalaka.
Ang Heneral kag ang iban pa nga mga pwersa nakapalagyo apang ang siudad sang Yiago nabawi.
"Dapat mo nga atipanon ina nga pilas." siling ni Arynout kay Cyros.
"Ok lang ako."
"Indi ina isa ka pamangkot. Himua ini subong. Daw isa ini ka badge of honor apang ang mga pilas nagabag-o sing makamamatay diri kon indi pagtambungan."
Si Cyros nakabatyag sang isa ka balatyagon sang bugal samtang nahibal-an niya nga gintubos niya ang iya kaugalingon sa sini nga inaway. Makita niya ang hitsura sang bugal sa nawong sang iya utod. Samtang nagalakat si Cyros pakadto sa medical tent, nabatyagan man niya ang isa ka bag-o nga repost gikan sa mga lalaki. Nakuha niya ang iya lugar kag kinamatarong nga didto na gid man.
YOU ARE READING
O Saga: Ikatatlo nga Bahin: Libro sang Inaway
FantasyAng kalibutan madasig nga nagabag-o. Ang mga bayani nagalibot sa mga kamingawan, nga nagaatubang sang pagkadula. Ang isa ka bata amo ang suga sang paglaum apang dapat niya atubangon ang iya kaugalingon nga kadulom. Ang mga hinigugma ginabulag samtan...