Üniversiteye doğru yürüdüm herkes gülüşü yor şakalaşıyordu. sanırım hepsi zengin ailelerin çocuklarıydı altlarında sıfır araba üzerlerinde pahalı kıyafetler
yanlarında yalaka kızlar vardı. ben hiç kimseyi umursamadan üniversitenin içine girdim. yürüdüm panolara baktım sınıfım üçüncü kataydı sınafa doğru yürüdüm. merdivenlerden yukarı doğru çıkıyordum telefonu mu çıkardım. telefona bakarak merdivenlerden çıkıyordum. biriyle çarpıştım çarptığım kişi düşüyordu kolundan tutum. başımı kaldırdığım da karşımdaki bir kız dı sarı saçlı, mavi gözlü, beyaz tenli, uzun bir kızdı.
Kız önüne baksana körmüsün dedi.Pardon telefona dalmıştım seni görmedim.
Kız göremesin tabi çünkü telefona bakıyordun merdivenlerden çıkarken önüne bak senin yüzünden düşüyordüm.
Diyerek giti kız şımarık birine benziyordu beni dinlemeden giti. ben yürümeye devam etim üçüncü kata gelmiştim sınıfa girdim. sınıfta bi otuz kadar öğrenci vardı yirmi daka sonra ders başlayacaktı. pencerenin yanındaki sırada oturdum dışarıyı izlemeye başladım. sınıfta gürültü çoktu her biri bir ağızdan konuşuyordu. tanışıyorlardı herhalde.
O kız da sınıfa girdi oda bu sınıftaydı herhalde bir kaç defa bana baktığını gördüm. sonra sınıfa hoca girdi kimse farkında bile değilde sanki ilk günleri değilde yılardır buradalardı.
Hoca hadi gençler yerlerinize geçin.
herkes bir sıraya oturdu çarpıştığım kız bir ön sıramda oturdu
hoca bu ders birbirimizi tanıyalım.
sınıfta bi eli kişi kadar.vardık herkes ismini, nerden geldiğini falan anlatı sıra önümdeki sarı saçlı kıza geldi kız ayağa kalktı.
hocam zaten herkes beni tanıyor liseyi birlikte bitirdik arkadaşlarla diyerek oturdu.
hoca hayır kızım aramızda yeni örenciler var kendini tanıt dedi.
Kız peki hocam tanıtıyım.
Benim ismim Nil aksu İstanbuluyum burda doğup büyüdüm liseyi babamın özel kolejinden bitirdim bildiğiniz kadarıyla. üniversitede babamın burda bitirecem üniversitemi zaten. tıp okuyorum bunu biliyorsunuz bu kadar.
Diyerek oturdu sıra bana geldi ayağa kalktım.
Ben Fırat yıldırım Bursa'dan geldim Bursa'da doğup büyüdüm, liseyi Bursa'da bitirdim yüzde yüz bursluluk la bu üniversiteyi kazandım.
arkadan bir ses geldi ooo aramızda bir burslu var bu sene çok eylenecez. dedi herkes gülmeye başladı.
hoca çocuğa sen buraya babanı parasıyla geldin. çocuk aklını kullanarak geldi .herkes daha'da gülmeye başladı hoca kesin şu gürültüyü saygısızlık etmeyin.
ben oturdum arkadakiler de kendini tanıtı.
hoca şimdi sıra bende ben Burak dört yıldır burdayım. burası özel üniversite olabilir. ben şımarık öğrencileri sevmem baba parasıyla hava atanı değil kendi emeğiyle gelen öğrencileri severim. dedi ve bana bakarak gülümsedi zil çaldı ilk dersimiz tanışmakla geçti...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YANLIZ GÜVERCİN
Short StoryBasının ölümünden sora kendisi ve ailesi için çabalayan çocuğun hikayesi...