Ben tekrar salona geçtim annem salonda oturuyordu geçtim karşısına oturdum bende.
Anne biliyorum. çok korkuyorsun bizim için endişeleniyor Sun onu da biliyorum.
Ama yapma bunu bak bende böyle olsun istemezdim.Biliyorum oğlum ama korkmamak elde değil. Ya kardeşinin başına birşey gelseydi hı ne yaparım ben ölürdüm o zaman.
anne böyle kötü kötü konuşma lütfen. Bak birşey olmadı Aslıya iyi.
Ya olsaydı bende bundan bahsediyorum. yok yok Aslı artık okula falan devam etmesin istemiyorum. Busefer kurtuldu ya yine başına böyle birşey gelirse bu sefer kızımı öldürürler..!
Dediği an ben müdahale ettim. ikimizin de gözlerinden akan yaşların toplam bir sayısı yoktu
Anne ben ne işe yarıyor um burda hı bak bi bana ben kız kardeşimin başına böyle bir şeyin gelmesine izin verir miyim.
Diyorsun Ki Aslı okumasın sırf böyle
p!çler yüzünden. ya Aslının babama verdiği söz ne olacak hı ne.
Aslı okuyacak anne tamamı ne olursa olsun okuyacak.
Şimdi lütfen biraz sakin ol anne ve Aslının üzerindeki korkuları birazda olsa dindir.Ya benim korkularım sizi kaybetme korkusu ne olacak oğlum?
Bizi kaybetmiceksin anne merak etme.
Diyip biraz dışarı çıktım. Ama evden uzaklaşmadım bir banka oturdum uzun uzun düşündüm.
Ne yapıcam. bundan sonra ne olacak.
Aklımdan bile geçirmek istemiyorum ama ya Aslıya bir şey olursa. Derin bir nefes aldım.
Uzun bir süre oturdum orda hava biraz karardı. Artık eve dönmem gerekiyordu. Eve gitmek için kalktım. yolda giderken pamuk şeker satan bir adam vardı. bitane pamuk şeker aldımsonra bir markete girdim bir kaçtane balon aldım onları şişirdim uçlarınada renkli ipler bağladım. Bunları Aslı için alıyorum birazda olsa bu yaşadıklarını unuturmak zorundayım.
Onları alıp eve gitim.kapıyı caldım balonlar yüzümü saklasın diye önüme koydum.
Kapıyı annem açtı önce şaşırdı ama ben Aslıya süpriz yapıcam diyince gülümsedi.
Ben Aslının odasına doğru gitim içeriye baktım Aslı uyuyordu odaya girdim baş ucunda durdum onu dürttüm ilk gözünü açtığında biraz garpsedi şaşkın birşekilde bana bakıyordu."Abi bunlarne yani bu balonlar ne. Dedi ve güllümsedi
Onun yüzü gülünce benim yüzüm kendiliğinden güldü.
Beğendin mi balonları Aslı."Abi çok güzel rengarenk çok beğendim biliyorsun ben balonları seviyorum beni balonlar Mutu eder.
Bide sana pamuk şeker aldım ama o yemekten sonra hadi kalk yemek yemeğe.
Abi otursana biraz konuşalım.
Oturdum hemen yanına.
Abicim bir sorununmu var hı söyle ne oldu.
Endişeli birşekilde sorum"Yok abi yok bir sorunum yok korkma.
Hatırlıyor musun ben eskiden sana küstüğümde veya bir yerimi yaraladığımda sen bana balon alırdın bende seni af ederdim sonra seni öpmek isterdim ama sen izin vermez din ve ola bildiğince kimsenin seni öpmesinede izin vermezdin. Peki şimdi ben seni öpüp sarıla bilirmiyim.
Gözünden bir iki damla yaş aktı sanki ağlamak istemiyor ama göz yaşları akıyoru.
Başımı olumluyormuşcasına iki defa saladım.
Boynuma atladı yanağımda öptü.
Ben o an göz yaşlarıma hakim olamadım hemen göz yaşlarımı sildim Aslı fark etmesi diye.
Hadi Aslı annem bizi sofrada bekliyor elini yüzünü ya ve gel diyip kalkıp odadan çıktım.
Ben mutfağa gittim sofraya oturdum annem mantı yapmıştı.
Aslıda geldi oturdu sofraya.Bak kızım bugünde senin en sevdiğin yemek var.
Eline sağlık annecim.dedi ve yemeği yavaş yavaş yemeye başladı.
Aslı şimdi sana birşey söylicem.
Söyle abi.
İlk önce kim tabağında kini bitirirse diğerinin tabağını da o yiyicek.
Diyip kendi tabağımı hızlı bir şekilde yemeye başladımAnne ya! abimi görmiyormusun nediyor abi vala kabul etmiyorum.
Vala sen bilirsi Aslı senin tabağınıda yediğimde ozaman ne ndersen de.
Oğlum daha var siz yiyin ben yine sizin tabaklarınıza koyarım.
Hayır anne ben bitirirsem kendi tabağımı Aslınınkini yiyicem.
Abi ozaman bende hızlı hızlı yerim.
Kimizde bitirdik tabaklarımızdakini.
"Abi hadi ver pamuk şekerimi.Odana bıraktım.
Tamam o zaman ben pamukşekerimi yiyip uyucam. yarın okul var abi sen bırakıcaksın yine beni dimi.
Suratı düştü bünarı dediğinde.Evet abicim bundan sonra ben götürüp getiricem. gerekirse derzin ortasında çıkarım ama yinede ben senini tek başına birdaha bırakmam.
Gülümsedi ve sonra odasına gitti.Anne bende kendi odama gidiyorum ozaman sanada iyi geceler.
İyi geceler oğlum.
Bende kendi odama gittim üstümü değiştirdim. yatağıma uzandım yine aklım karma karışık. gözlerimi kapattım göz kapaklarım ağırlaştı ve o derin uykuya daldım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YANLIZ GÜVERCİN
Short StoryBasının ölümünden sora kendisi ve ailesi için çabalayan çocuğun hikayesi...