BÖLÜM 4 ¦

1K 59 17
                                    


🍷

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

🍷

Kimse katil olarak doğmaz. Yönlendirilir, öldürmeye...ölmeye!

BÖLÜM 4 

DAMLA DAMLA ÖZGÜRLÜK 

🕸️🍷🕸️

Özgürlük neydi?

Kimindi?

Kimeydi?

Özgürlük bir kavram mıydı? Bir felsefe? Bir dogma? Bir düşünce? 

Özgürlük; siyasette bağlılık, hükümette bağımsızlık mıydı? Yoksa aile içinde özgür, dışarıda hapis miydi? Kimler özgürdü? İçeri de yatanlar mı? Dışarı da kalanlar mı? Ailesinden kaçan genç kızlar özgürlük içinde yaşama umuduyla daha beter hapis hayatına koşarken, sebepsiz yere hayatları ellerinden alınırken onların da hakkı değil miydi? Özgürlük.

Özgürlük kavramını öğrendiğimde 5 yaşındaydım. İfade özgürlüğüm vardı. Hayır demek gibi, tabi işe yaramadı orası ayrı. Ben özgürlüğün ne olduğunu öğrendiğim gün, özgürlük kelimesinden ihraç edildim. 

Men edildim.

Özgür değilmişim zaten. 

Özgür değilken, özgürlükten nasıl men edilirdi. 

Yaşam kimin mısrasıydı?

Ben kimin yazgısıydım? 

Biz neden bu hayatlara sürgün edildik?

Hiçbir sorumun cevabı yoktu? Nereden bulacağımı dahi bilmiyordum. Çok küçük yaşta sorgulamamam gerektiği öğretildi. 

Sus ve söyleneni yap.

Yapmazsan...yapmazsan. Nefes aldım, titreyen ellerimi kağıdın üstünde tutmaya devam ettim. Her hafta yaşanan o gün gelmişti. Rahatlama günü. Yıllardır her hafta bir sayfa dolusu yazardım. Yazdıkça sanki azalıyordu yüküm. Kalemi tutan parmaklarımı sıktım, "devam et Saye, devam et." kendi kendime mırıldanarak tekrar yazdığım satıra bıraktım parmaklarımı. 

Yapmazsan... yapmazsan

Cehennemi hiç görmedim. Ama gittiğimde yabancılayacağımı sanmıyorum.

ATEŞİN KIRIK GÖLGESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin