21┆Şahperver

102 10 6
                                    

Medya: ŞahPerver Hatun

Yeni padişahın tahta çıkışına son 3 bölüm...

...

Geçen süre içinde haremde kargaşa
çıkmış, kalfalar telaş içinde halvete gidecek olan Ladin Hatun'u aramışlardı. Habersizce terziden dönen Ladin Hatun'un hadiseyi anlatması ile hakikat ortaya çıkmış, haberin Raziye Sultan'a verilmesi ile Raziye Sultan Ayla Hatun'a halvete gitmeme yasağı koymuştu. Elbette ki Ayla halvete gidemeyecekti lakin sebebi yasak değildi. Ayla Hatun gebeydi.

Gebe olduğu haberini alması ile tekrardan haremdeki nüfuzunu geri kazanmış, eski günleri gibi haremde etkisini göstermeye başlamıştı. Bu durum Baş Haseki'nin Şehzadeye karşı tavırlı davranmasına sebep olsa da hadise ona birazcık bile dokunmamıştı. Zira bundan sonra onu ilgilendirecek konu Mustafa'nın akıbetiydi. Askerler arasında kaynayan dedikodu ve Padişahın ölme ihtimali yüzünden artık Şehzadeyi olası bir savaş için hazırlamaya başlama kararını vermişti. İbrahim Paşa'nın dediği plana sadık kalacak, Şehzadeyi fikirleri ile zehirleyecekti.

...

Oğuz ve Mihriban'ın doğumdan 40 gün sonra

Şehzadenin evlatlarının kırkının çıkmasıyla Raziye Sultan'ın emriyle şerbetler ve tatlılar yapılmış, altınlar dökülmüş, haremde yapılacak eğlence için hazırlıklara başlanmıştı.

Kerimesinin kırkının çıkmasıyla haremde rahatça dolanan Hatice dairesine doğru ilerlerken cariyeler taşlığının önünden göz atarak içeriye girmişti.
"Bahar Kalfa, hareme ne için bu kumaşları getirmişsiniz? Terzi kadın mı getirdi?"

Bahar kalfa Hatice'ye doğru eğilmişti.
"Raziye Sultan'ımızın emiri. Tertiplenecek eğlence de giymeleri için terzi kadından cariyelere kumaşlar getirttirildi. Dilerseniz sizde bakabilirsiniz."

Hatice içi dolu sandığa doğru eğilerek farklı renkteki kumaşları incelemeye başlamıştı. Eline gelen her kumaşı pervasızca bir tarafa savuruyor, memnuniyetsiz tavırlar sergiliyordu.
"Beğenmedim, pek yalınlar. Başka kumaş yok mu kalfa?"

"Destuur, Sezin Haseki Sultan Hazretleri!"

Yanında oğluyla erken saatte Şehzadenin dairesinden dönen Baş Haseki'nin gelişi ile Hatice Haseki dışında herkes selama durmuştu. Yunan hasekinin kendisine hürmet etmediğini gören Sezin nispeten Hatice'ye doğru yaklaşarak konuştu.
"Bahar kalfa, ne diye kumaşlar serilmiştir hareme?"

"Raziye Sultan'ımızın emri ile cariyeler için kumaş getirildi Sultanım." diyen Bahar kalfa lafına devam etmek isterken Hatice Hasekinin söz almasıyla durmak zorunda kalmıştı.

Hatice Karşısında duran Sezin'in tamda suretine bakarak konuşmaya başlamıştı.
"Bana başka kumaş getir Kalfa. Bir HanımSultan anası bunları mı giyecek?" diyerek sandıktan rastgele bir kumaşı Baş Haseki'nin önüne uzunlamasına sermişti.
"Bu kumaşları ben giymem, layık değiller." Hatice'nin sözünün bitmesiyle Bahar Kalfa Yunan Hasekinin kolundan tutup dizginlemeye çalışmıştı.

CİHÂNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin