"Hello?" Ucap Ivy. Mata dikerling sekilas pada rakan-rakannya yang sedang seronok berborak. Tali baju yang sedikit melorot ditarik ke atas.
"Dekat mana?" Soal Ian keras.
"Kan Ivy dah cakap, Ivy pergi rumah kawan. Ada parti." Ucap Ivy keras. Abang Ian ni, tadi kan dia dah cakap dia nak keluar jumpa kawan. Tak akan tak ingat kot. Baru beberapa jam yang lalu dia beritahu. Dia bukan pergi mana pun, pergi rumah kawan dia je. Kawannya adakan parti hari lahir di rumah. Ramai juga yang datang. Tak ada buat apa pun, makan-makan, borak-borak. Berhibur kejap. Bukan buat benda yang pelik-pelik pun.
"Tak reti nak balik? Tengok jam pukul berapa sekarang." Sambung Ian lagi. Terus jam ditangan dilihat. Nak dekat pukul 12 tengah malam. Alah, awal lagi. Selalu pukul 12 baru dia balik rumah.
"Awal lagi—"
"Balik." Ucap Ian sepatah.
Terus muncung mulut Ivy. Tak suka. "Hesy, parti tak habis lagi. Nanti dah habis, Ivy baliklah—"
"Balik. Abang Ian cakap balik, balik."
Diam. Bila abang Ian cakap macam ni maknanya abang Ian tengah marah. Tapi abang Ian tengah tahan sabar. Balik nanti mesti berbakul ceramah dia kena dengar. Aduh! Bernanah juga telinga nya nanti. Itu belum Mommy dan Daddy tahu lagi. Daddy boleh tahan lagi, Mommy, fuh! Boleh pekak telinganya nanti. Ini pun dia berani keluar sampai lewat malam sebab Mommy dan Daddy dia tiada di rumah sebab pergi luar negara atas urusan kerja. Kalau tidak sebelum pukul 10 dia dah balik rumah. Biasa, dia bukan pergi mana pun, keluar dengan Danish je. Lepak-lepak. Pergi karaoke. Apa ingat dia perempuan liar ke? Dia tak sejahil itu lagi. Dia pun tahu erti bahaya.
"Lagi sejam boleh? Ivy janji nanti Ivy balik—"
"Pilih, Ivy nak balik sendiri atau abang Ian datang sana angkut Ivy balik. Choose. Mana satu Ivy nak?" Soal Ian keras. Terus terdiam Ivy. Abang Ian pernah angkut dia balik. Pernah ya, bukan tak pernah. Masa itu, ingat lagi, dia balik lewat rumah sebab pergi parti, abang Ian datang ke sana dan tanpa banyak cakap terus angkut dia balik rumah. Dalam perjalanan balik, berbakul juga ceramah dia kena dengar. Balik rumah sambung lagi kena ceramah mommy daddy.
"Okey, Ivy balik sendiri." Jawab Ivy tak rela.
"Good. Abang Ian nak sebelum pukul 12 tengah malam, Ivy dah sampai rumah. Faham?"
"Faham." Ucap Ivy nak tak nak.
Tut! Talian diletak.
Tangan disilang ke dada. Muka cemberut tahan geram. Hesy, spoil lah abang Ian ni. Abang Ian bila masuk mood garang, dia pun surrender.
Makin masam mencuka muka Ivy.
"Whats wrong baby?" Soal Danish. Danish yang sedang tersengih di sebelahnya dijeling tajam. Baby, baby, tampar kan baru tahu. Dasar jantan mulut manis, dengan dia panggil baby, dengan orang lain sayang lah, sweetheart lah, darling lah. Dasar buaya darat! Menyampah dia!
"Kenapa baby I muka masam-masam ni?"
"Abang Ian suruh balik."
"What? Balik?!"
"Hmm..." Jawab Ivy malas.
Jam tangan dilihat. "Seriously? Awal lagi ni. Alah, aku baru nak spend time dengan kau."
"Spend time your foot! Hari-hari kau tengok muka aku. Tak puas? Dasar sweet talker!"
Terkekeh Danish ketawa. "Aw, janganlah marah baby, tak cantik lah kau marah-marah macam ni." Dagu Ivy cuba dicuit namun cepat ditepis oleh Ivy. Jelingan tajam bak belati Ivy beri padanya.
"Kau nak rasa penumbuk aku ke? Ada juga yang muka berbiul kejap lagi," dia paling tak suka orang sentuh dia. Tambah-tambah lagi lelaki. Tak kisah lah Danish ke apa ke. Dia tak suka!