Sejak kejadian itu, aku cuba sedaya upaya untuk tidak bertembung dengan Tuan Luth lagi. Kalau ikutkan hati, aku nak hantar surat resign, tapi betullah kata Hajar susah nak cari kerja sekarang ni. Aku batalkan saja niat nak resign.
Masa di pejabat pun aku buat tak nampak je Tuan Luth. Aku tak peduli sama ada dia perasan atau tak. Yang penting aku dah tanam semangat baru, aku tak nak jadi lemah lagi.
****
Dari jauh aku nampak Sasya jalan berlenggang lengguk ke arahku.
"Huh....apa lagi minah ni nak agaknya."
Aku buat-buat tak nampak dia menuju kepadaku. Tanganku laju menaip di komputer."Mana fail yang aku suruh siapkan hari tu?"
Sasya berdiri sambil bercekak pinggang depanku."Tu ada dalam kotak kat belakang."
Aku jawab acuh tak acuh."Ambilkan."
Sasya mengarah lagi."Cik Sasya ambillah sendiri, saya tengah buat kerja ni."
Kali ni aku dah nekad, aku takkan biarkan dia buli aku lagi.Mata Sasya mencerlung padaku.
Aku buat tak tahu, teruskan kerja. Dia nak berdiri sampai esok pun, lantaklah.
Lama dia berdiri di situ, tunggu aku hulurkan kotak fail tu agaknya.
Sorry lah, kau bukan boss aku pun."Kau nak melawan ye?"
Sasya ambil satu fail nak hempuk kepalaku tapi tak sempat.
"Kau nak buat apa tu Sasya?"
Sergah Haris."I nak ajar dia ni cara nak hormat senior, supaya tak kurang ajar."
"Kalau kau nak orang hormat kau, kau patut hormat orang lain juga. Jangan sebab kita ni dah senior, kita boleh buli orang sesuka hati."
Tajam pandangan Haris pada Sasya.Sasya merengus dan melangkah pergi.
"Aish...."
"Ermm? Ada apa?"
Mataku masih tertumpu pada skrin komputer."Tengah hari nanti, kita keluar sama-sama ye."
Haris juga pergi sambung kerjanya.Dari tadi mengadap komputer, mata dah pedih. Aku gerakkan badan ke kiri dan ke kanan.
Aku ke pantry nak bancuh Nescafé.
"One black coffee, no sugar."
Aku paling belakang, Si air batu rupanya. Suka hati dia je nak order minuman.
Mukanya langsung tidak ada reaksi apa-apa. Dibuatnya macam tengah order minuman di cafe.
"Ingat aku ni tea lady agaknya."
Aku berbisik sambil tangan kacau kopi.'Tak payah bisik, saya dengar."
Katanya.Aku hela nafas, cawan kopi bertukar tangan. Aku bawa cawanku ke meja.
"Thanks." Dia pula masuk ke biliknya.
******
"Aish..saya suka awak."
Kali ni lancar saja ucapan Haris."Uhuk....uhuk..."
Aku capai gelas air.Aku pandang Haris tak berkelip.
"Betul Aish, saya sukakan awak."
"Habis tu Sasya?"
Aku menduga Haris, manalah tahu dia cuma nak main-mainkan aku."Kenapa dengan Sasya?"
Haris pula aju soalan padaku."Awak dengan dia...."
"Isk...saya dengan Sasya tak apa apa-apa pun."
"Ooo...."
Aku tak tahu nak cakap apa sebab aku tak rasa apa-apa pun. Aku pandang muka Haris macam biasa je.
YOU ARE READING
MILIK TUAN LUTH ISKANDAR
FanfictionBLURB : MILIK TUAN LUTH ISKANDAR PENULIS : KENSHIN SUGAWA Ditinggalkan si kekasih hati yang berjanji untuk berkahwin dan mencipta bahagia bersama-sama. "Sampai hati awak Haris, awak janji nak kahwin dengan saya. Tapi.....apa semua ni Haris??" "Maa...