BAB 18

542 9 0
                                    

"Aku akan buat sesuatu sampai Luth kahwin dengan aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Aku akan buat sesuatu sampai Luth kahwin dengan aku. Tak ada sesiapa pun yang boleh rampas dia dari aku."

"Aku akan buat apa saja untuk dapatkan Luth, aku hanya mahukan Luth."

Lisa sedang merancang sesuatu.

"Hai...apa anak papa buat kat sini?"
Dato' Hisham menegur anak gadisnya di balkoni rumah.

"Tak ada apa-apa papa. Papa... semalam Lisa dengar papa ada bercakap dengan Luth. Papa ada projek baru ke dengan dia?"

"Oh, tak adalah. Papa cuma nak ajak dia dinner dengan client papa malam esok. Kenapa?"

"Tak ada papa, tanya je."
"Papa, Lisa nak keluar sekejap nak jumpa kawan."

"Kamu ni suka sangat keluar lepas tu balik lewat malam. Kamu ke mana Lisa?"

"Lisa jumpa kawan je, bosan duduk kat rumah."

"Ingat Lisa, papa benarkan kamu berkawan tapi jangan sampai kamu buat perkara yang boleh jatuhkan nama baik keluarga kita."

"Ala papa ni, Lisa takkan buat benda-benda tak elok la. Lisa keluar makan-makan dengan kawan Lisa je."

********

"Mama dah tak sabar nak tunggu majlis kamu berdua. Tak sabar nak tengok anak mama bersanding atas pelamin."
Jelas terpancar kegembiraan di wajah Puan Salmah untuk merealisasikan hajatnya.

Semakin hampir dengan majlis tu semakin berdebar-debar pula hati aku ni. Aahh begini ke perasaan bakal pengantin agaknya.

"Aish... kenapa diam je ni?"

"Tak ada apa mama."

"Mama tahu apa yang Aish sedang fikirkan. Aish takut pasal malam pertama kan?"
Katanya separuh berbisik.

Bulat mata aku, terkejut dengan gurauan Puan Salmah.

"Mama ni!"
Terasa berbahang muka aku.

"Nak malu apanya, semua orang akan laluinya nanti."
Puan Salmah masih mengusik aku.

"Mama, tak naklah cakap pasal tu."

"Ehem..."

Ada suara berdehem pula, mesti dia dengar apa yang Puan Salmah berbisik tadi. Bukan jauh pun jarak dia dengan kami.

"Yang kat sana tu tak payahlah nak berdehem sangat. Sabar dulu ye."

Puan Salmah cuit pinggang aku.

"Tak apalah mama, Aish nak masuk bilik kejap."
Usikan Puan Salmah makin menjadi-jadi pula kali ni. Aku dah tak boleh tahan, makin panas muka aku ni.

"Malu ke tu."
Kata Puan Salmah sambil tersengih-sengih. Aku dah hilangkan diri ke dalam bilik.

"Kamu dah bagitau Dhani ke pasal majlis kamu ni, Luth?"

MILIK TUAN LUTH ISKANDAR Where stories live. Discover now