"Abang...."
"Ermmm..."
"Dah subuh ni...saya nak ke bilik air."
"Kejap la sayang."
Tangannya semakin erat merangkul tubuhku."Abang....nanti terlewat subuh, jangan nak mengada-ada sangat boleh tak."
Aku cubit perutnya."Amboi garang betul sejak bawa baby ni. Jangan garang sangat sayang, nanti turun ke anak dalam perut tu."
"Dah pukul berapa ni, nak solat subuh. Abang period ke?'
Aku dah geram tengok perangai encik suami.Dia boleh tergelak pula, aku tak buat lawak pun.
"Lepas la abang, saya nak ke bilik air ni. Jangan la main-main."
"Kiss abang dulu."
"Tak nak. Cepatlah abang."
"Yelah...yelah..."
Dia buat muka merajuk pulak dah. Malas nak melayan, nanti makin menjadi-jadi pulak. Aku capai tuala terus ke bilik air. Bila aku keluar dari bilik air, dia tak ada dalam bilik.Mana pula dia pergi, dah solat ke? Aku tengok jam, dah lewat nak solat subuh jadi aku solat je sendiri.
Selesai solat, aku tengok encik suami tegak berdiri bercekak pinggang.
"Kenapa tak tunggu abang dulu?'
Dah pula, dia yang hilang aku pula yang disalahkannya.
"Saya ingatkan abang dah solat. Saya minta maaf."
Aku pandang dia dengan riak bersalah."Hermm...tak apalah, abang solat kejap."
Selesai dia solat, bila dibacakan doa aku turut tadahkan tangan di belakangnya. Aku perhatikan sekujur tubuh di depanku, hanya dia yang aku ada di dunia ni. Tapi dia kini bukan milikku sorang. Entah kenapa, murah pula airmataku bila terkenangkan aku sedang bermadu dengan Lisa.
Habis baca doa, Luth toleh ke belakang nampak aku lap airmata."Sayang....kenapa ni?"
Kedua tangannya aku salam dan cium lalu aku tekapkan ke mukaku."Dah, abang tak nak tengok sayang menangis. Abang tahu apa yang sayang fikirkan. Bagi abang sikit je masa lagi untuk selesaikan masalah ni."
"Saya kena percayakan abang, itu je yang abang nak. Boleh?""Abang...kalau jadi apa-apa pada saya, abang jaga anak kita baik-baik ye."
"Sayang!"
"Abang....saya lapar lah. Teringin nak makan nasi beriani."
"Hah?"
Ternganga mulut encik suami dengar permintaan aku."Mana nak cari nasi beriani pagi-pagi ni sayang."
Mungkin dia nampak riak wajahku berubah.
"Tak apa, jom kita cari mana-mana kedai kalau ada rezeki, InsyaAllah dapatlah."
Barulah terukir sedikit senyuman di bibirku.
YOU ARE READING
MILIK TUAN LUTH ISKANDAR
FanfictionBLURB : MILIK TUAN LUTH ISKANDAR PENULIS : KENSHIN SUGAWA Ditinggalkan si kekasih hati yang berjanji untuk berkahwin dan mencipta bahagia bersama-sama. "Sampai hati awak Haris, awak janji nak kahwin dengan saya. Tapi.....apa semua ni Haris??" "Maa...