Elara sedela v knižnici a pokojne sa ponárala do svojej obľúbenej knihy. Ruka jej hladila okraj teplej šálky čaju, ktorý voňal po bylinkách a korení. Knižnica bola v túto hodinu tichá, svetlo sviečok vrhalo jemné tiene na regály a na steny, vytvárajúc atmosféru pokoja a sústredenia. Elara sa cítila uvoľnene, nielen kvôli knihe, ktorú čítala, ale aj kvôli myšlienke, že jej rana na bruchu už konečne úplne zahojila. Zdalo sa, že aspoň na chvíľu, všetko je v poriadku.
Náhle, bez varovania, si všimla, že sa niekto usadil vedľa nej. Pohliadla hore a zistila, že to bol Mattheo. Snažila sa na jeho prítomnosť nereagovať, ale v tom sa z jeho strany ozval hlas. „Ahoj, Elara. Môžem sa pridať?" jeho tón bol priateľský, ale niečo v ňom vzbudzovalo jej podozrenie.
„Samozrejme," povedala len s náznakom únavy v hlase, keď opäť ponorila svoju pozornosť do knihy. Mattheo si prisadol a začal sa snažiť zapojiť do konverzácie, ale Elara odpovedala len stručne a vágne, bez väčšieho záujmu o rozhovor. Jej myseľ bola zamestnaná knihou a vôňou čaju.
Mattheo sa však len usmieval. „Čo čítaš?" spýtal sa, snažiac sa nadviazať na konverzáciu.
„Niečo zaujímavé," odpovedala Elara s minimálnym nadšením.
Než si to Elara uvedomila, Mattheo jemne posunul ruku a do jej šálky čaju nalial trochu tekutiny. Následne sa usmial a pokračoval v snahe ju zapojiť do konverzácie. „Vieš, je tu už takmer mesiac, ako sa všetci snažia zistiť, čo plánuješ."
Elara na to reagovala len zamyslením. Nedala najavo, že si všimla, čo urobil, a pokračovala v pití čaju. Kúsok po kúsku sa jej myseľ stala roztrhnutou, ako keby sa zahmlievala. Zrazu začala cítiť, že niečo nie je v poriadku. Mattheo sa opýtal na niečo, čo pre ňu bolo zvláštne.
„Čo si myslíš o všetkých tých fámach, ktoré sa o tebe šíria?" spýtal sa Mattheo s nevinne pôsobiacim úškrnom.
Elara sa napila z čaju a pocítila v hlave nával tepla. Snažila sa rozpoznať, čo sa deje, ale elixír pravdy začal konať svoju prácu. Zrazu sa jej jazyk uvoľnil, aj keď v hlave mala chaos. „Ublížili mi," povedala, keď si všimla Mattheov záujem.
Mattheo zamračil obočie, zmätený. „Kto ti ublížil?" opýtal sa.
„Vy," povedala Elara so zúfalým výrazom. Odpovedala mu s presnosťou, ktorú si ani neuvedomovala. Bola pod vplyvom elixíru, ale jeho slová vyšli von ako pravda.
Mattheo zostal ticho. Jeho myseľ začala prechádzať všetkými možnosťami. „A čo plánuješ?" spýtal sa s jemným chvením v hlase.
Elara sa postavila a svoj pohľad upriamila na Matthea. „A to ti môžem povedať aj bez elixíru pravdy. Zničím vás, každého z vás. Budem sa pozerať na to, ako trpíte. Urobím vám zo života peklo."
Jej slová boli jasné, nepríjemne presné. Po tom, čo to povedala, sa otočila a rýchlo odišla. Mattheo zostal stáť na mieste, jeho myseľ prechádzala nad jej slovami. Slová, ktoré Elara povedala, mu uviazli v hlave ako klincami. Rýchlo sa rozhodol, že to povie Tomovi.
Netrvalo dlho, a Tom sa dozvedel, čo Elara povedala. Bol zaskočený, zmätený a veľmi znepokojený. Ako mohla vedieť, že majú s ňou nejaké plány? Čo všetko o nich vie? Tom sa rozhodol, že sa musí dozvedieť pravdu.
S Mattheom si vymenil znepokojené pohľady a okamžite sa rozhodli vyhľadať Regulus. Museli zistiť, čo Elara presne vie o smrti Anety, a čo plánuje robiť ďalej.
„Elara vie, čo sme urobili Anete?" spýtal sa Tom s dôrazom. Jeho oči sa zúžili, keď čakal na odpoveď.
Mattheo prikývol. „Áno. Vypadlo to tak, že vedela aj o našich plánoch. Musíme byť veľmi opatrní."
Tom mlčal, premýšľal nad všetkým, čo sa stalo. Mal pocit, že sa situácia vymkla spod kontroly. Všetko sa stáčalo k niečomu, čo si nemohol predstaviť, a Elara, alebo Aneta, bola v strede toho všetkého. Čo ďalšie skrýva a čo ďalšie plánuje?
„Musíme zistiť, čo vie a čo plánuje," povedal Tom rozhodne. „A musíme byť pripravení na čokoľvek, čo môže prísť."
Tom, Mattheo a Regulus sa začali pripravovať na to, čo príde. S každým ďalším krokom si uvedomovali, že sa ocitli na tenkom ľade, a musia byť veľmi opatrní, aby sa nestali obeťami vlastných plánov. Elara, alebo Aneta, bola už teraz niečo viac než len problém. Stala sa nebezpečnou hráčkou v hre, ktorú si všetci mysleli, že ovládajú. Ale pravda bola iná, a to, čo plánovala, mohlo zmeniť všetko.
YOU ARE READING
Dievča z knihy (osud vo vlastných rukách)
RomanceČASŤ 2!!! (Pokračovanie prvej časti Dievča z knihy) Varovanie!!! V knihe sa nachádzajú vulgárne, násilné a sexuálne scény, čítanie na vlastné riziko! Prežila som zradu, klamstvá, utrpenie aj znásilnenie. Ale všetko raz skončí. Zobrala som osud do v...