Kapitola 72: Tajomné vyznanie

2 1 0
                                    

Rokfort bol obalený podivným napätím. Študenti si už dlhší čas všimli, že Elara je akoby v inom svete, stratená vo vlastných myšlienkach. Jej zvyčajná záhadná a sebavedomá aura bola narušená. Tento neobvyklý stav vzbudzoval zvedavosť a obavy medzi jej obdivovateľmi a spolužiakmi.

Tom Riddle, ktorý doteraz neprestával sledovať Elaru, pozoroval každý jej pohyb s ešte väčšou intenzitou. Jeden deň, keď si všimol, že jeden zo študentov rýchlo kráča smerom k Elare s nápojom v ruke, okamžite ho zastavil.

„Čo je to s Elarou?" spýtal sa Tom ostro, jeho oči prenikali študentom.

„Vraj sa zamilovala do niekoho," odpovedal študent nervózne. „Tvrdí, že je to jej tajný ctiteľ."

Tom sa uškrnul, jeho myseľ prebiehala rôznymi myšlienkami. „Takže moje tajné listy majú očividne na ňu nejaký vplyv," pomyslel si s uspokojením.

Elara, ktorá sa počas obednej prestávky vybrala do svojej izby, našla na stole malý odkaz a krabičku červenej farby. Zastavila sa, trochu zaváhala, no nakoniec krabičku otvorila. Vnútri ležal krásny prsteň, jeho lesk ju okamžite očaril. Vzala do rúk odkaz a prečítala si ho:

„Môj drahý tajný obdivovateľ," šeptala si pre seba.

Tvoj tajný obdivovateľ.

Elara si prsteň nasadila na prst a sledovala, ako sa jej odrazí svetlo v drahokame. Bol krásny, presne taký, aký by si niekto od tajného ctiteľa predstavoval. Na chvíľu sa pousmiala, ale jej myseľ bola zaneprázdnená plánovaním a myšlienkami na pomstu. Tento prsteň a tajné listy jej len dodávali ďalšiu motiváciu a zvedavosť.

„Kto to len môže byť?" premýšľala, jej myseľ sa však rýchlo vrátila k jej cieľom.

Medzitým Theodore, ktorý už dávno poznal Elarino tajomstvo, sledoval jej reakcie a videl, ako sa nevedomky chytá do pasce. Vedel, že Tom za tým všetkým stojí, ale nemohol riskovať, že by sa jeho tajomstvo odhalilo. Bol to pre neho vnútorný boj, ale vedel, že musí chrániť Elaru, aj keď nevedela, že to robí. Keď bol pod jej vplyvom, všetko vnímal, videl, ako je odhodlaná ho zničiť a podrobiť si ho, preto nerozumel, prečo ich pustila, keď bola na dosah ruky k víťazstvu. Ale keď zistil, čo je v skutočnosti jej plán, bol zhrozený, ani vo sne by mu to nenapadlo. 

Tom sa však cítil víťazne. Jeho plán sa zdal byť úspešný. Bol presvedčený, že Elaru má pod kontrolou, že ju manipuluje a ona tomu podlieha. Ale Elara, v skutočnosti Aneta, bola ďaleko chytrejšia. Vedela, že musí hrať túto hru opatrne. Vždy bola o krok pred nimi, aj keď to tak nevyzeralo.

Ten večer, keď sa Elara prechádzala po Rokforte, zamýšľala sa nad tým, ako sa veci vyvíjajú. Tajný obdivovateľ, ktorý jej posiela darčeky a listy, bol iba ďalší kus v jej komplexnej hre. Rozhodla sa, že bude hrať túto rolu, aby získala čo najviac informácií a aby sa dostala bližšie k svojim nepriateľom.

Tom zatiaľ premýšľal nad ďalším krokom. Vedel, že musí byť opatrný. Elara bola nevyspytateľná, ale jeho túžba po odpovediach bola silnejšia. Bol pripravený ísť akoukoľvek cestou, aby odhalil pravdu. Jeho posadnutosť Elarou rástla, no zároveň ho pohlcovala tma jeho vlastných ambícií a plánov.

Nasledujúce dni boli pre Elaru ako prechádzka po ostrí noža. Študenti sa na ňu pozerali so zvedavosťou, niektorí s obdivom, iní s obavami. Vedela, že jej maska musí zostať neporušená, že jej tajomstvo nesmie vyjsť najavo. V jej vnútri však horela túžba po pomste a spravodlivosti. Bola pripravená na čokoľvek, čo ju čakalo, a vedela, že musí byť silná, aby dosiahla svoj cieľ.

Tom medzitým sledoval každý jej krok, každý jej pohyb. Vedel, že odpovede sú blízko, a bol pripravený ísť až na hranicu svojich možností, aby ich získal. Elara, alebo Aneta, bola pre neho dôležitý kus skladačky, jej tajomstvá ho fascinovali.

Dievča z knihy (osud vo vlastných rukách)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora