Kapitola 33: Duel na hodinách proti čiernej mágii

3 2 0
                                    

Hodiny proti čiernej mágii na Rokforte mali zvyčajne veľmi prísny režim, ale dnešná lekcia bola iná. Profesor Larkin, známy pre svoje prísne normy a dôraz na precíznosť, sa rozhodol pre iný prístup. Rozhodol sa usporiadať duel medzi študentmi, aby ich preskúšal v praxi. Elara a Tom sa ocitli ako hlavní účastníci, čo prinieslo do miestnosti napätie a očakávanie.

„Žiadam vás, aby ste dodržiavali pravidlá," začal profesor Larkin, pričom jeho hlas mal v sebe náznak autority. „Nezabúdajte, že cieľom je ukázať svoje schopnosti a nie zranenie súpera. Elara, Tom, ste pripravení?"

Tom sa na Elaru pozrel s ľahkým úsmevom, ktorý sa len zriedka objavoval na jeho tvári. Elara, s jej zvyčajnou bezstarostnosťou a gráciou, sa postavila s prútikom pripraveným na akciu. Jej zmysly sa sústredili, keď sa postavila oproti Tomovi na vyznačené miesto.

Profesor Larkin kývol hlavou a súťažiaci sa rozbehli. Tom, so svojou zručnosťou a skúsenosťami, sa nezdržal a vykonal prudký pohyb prútikom. Vzduch sa pretrhol zábleskom svetla, a pred Elarou sa zjavil obrovský had, ktorého oči žiarili zlým úmyslom.

Očakávania v miestnosti stúpli. Všetci si boli vedomí Tomovej schopnosti a verili, že had môže byť pre Elaru vážnou hrozbou. Avšak, keď sa had začal krútiť a vydávať hrozivé zvuky, Elara nezakolísala. Namiesto paniky, sklonila prútik a otvorila ústa.

S jemnou, hypnotickou intonáciou začala hovoriť parselsky, jazyk, ktorý bol známy iba najväčším mágom. Jej slová, znejúce ako šepoty z hlbín, sa šírili do vzduchu a had sa okamžite zastavil. Všetky oči v miestnosti sa zaostrovali na Elaru, ktorá s neochvejnou sebadôverou prechádzala svojím tajomným jazykom.

Tom, ktorý bol zvyknutý na tento jazyk, sa začal cítiť nesvoj. Vedel, že Elara má niečo, čoho sa nemôže len tak zbaviť. Had, ktorý bol predtým úplne pod jeho kontrolou, sa teraz obrátil na neho, ako keby prijal Elarinu vôľu. Jeho oči žiarili hnevom, a Tom sa musel pripraviť na obranu.

Avšak, Elara neostala len pri slovách. Bez varovania zmenila prútik v ruke a svojou mágiou vytvorila prúd silného ohňa. Plameň preletel miestnosťou, zahŕňajúc hada, ktorý bol rýchlo zničený plameňom. Dym a horúci vzduch sa rozlial po miestnosti, zatiaľ čo had sa zmenil na popol.

Profesor Larkin a všetci ostatní študenti zostali v tichu, prekvapení a ohromení jej výkonom. Elara, s jej pokojnou dôverou, sa otočila k profesorovi a povedala, „Nikto nie je tak skúsený, aby ma porazil hlúpym kúzlom."

Tom, ktorý stál trochu strnulo, pozeral na Elaru s očividným prekvapením. Hlavou mu prebehla myšlienka, že Elara je nielen talentovaná, ale aj nebezpečne mocná. Jeho pohľad na ňu sa zmenil zo zvedavosti na hlboký obdiv a strach. Tento duel ukázal, že Elara nie je len ďalší študent, ale niekto, kto môže naozaj ovplyvniť rovnováhu síl na Rokforte.

Profesor Larkin s prekvapením hovoril, „Skvelá práca, Elara. Tvoj výkon je ohromujúci. Tom, mal si pravdu, keď si si vybral Elaru ako protivníka. Ale pamätajte, že aj keď sú vaše schopnosti vynikajúce, vždy je potrebné zachovať rozvahu a rešpekt."

Tom, stále zaskočený Elarinými schopnosťami, sa pokúsil prebrať kontrolu nad svojimi emóciami. „Ďakujem, profesor. Elara, tvoje kúzla sú neobyčajné," povedal, pokúšajúc sa o úprimnosť. „Nie som si istý, ako si to zvládla, ale musím uznať tvoju silu."

Elara len pokrčila plecami, jej výraz sa nezmenil. „Každý má svoje silné stránky, Tom. Dúfam, že som vám ukázala, že sa dá zvíťaziť aj iným spôsobom."

Duel sa skončil, ale napätie v miestnosti zostalo. Elara si bola istá, že sa jej plán začína realizovať, že jej skryté schopnosti a moc začínajú vplývať na tých, ktorí ju chceli zdiskreditovať. Ako si prítomní študenti odchádzali z miestnosti, hovorili si o jej neobyčajných schopnostiach a o tom, čo všetko môže v budúcnosti priniesť.

Elara, s úsmevom na tvári, vedela, že tento deň bol iba začiatkom jej veľkých plánov a zmien, ktoré sa chystali na Rokforte.

Dievča z knihy (osud vo vlastných rukách)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora