Kapitola 43: Pešiak v jej hre

2 2 0
                                    

V temnom a chladnom večere sa Tom Riddle prechádzal po chodbách Rokfortu, zamyslený a ponorený do svojich myšlienok. Nemohol prestať myslieť na to, čo sa posledné mesiace dialo. Elara Blackwood, alebo Aneta, ako ju teraz poznal, bola záhadou, ktorú nedokázal rozlúštiť. Jej prítomnosť ho fascinovala a zároveň znepokojovala. Prečo sa jej nepodarilo zlomiť? Prečo sa zdalo, že ona má všetku moc, zatiaľ čo on bol len pešiak v jej hre?

Tom mal pocit, že niečo mu uniká. Theodore Nott, jeho najbližší priateľ, sa správal čudne. Zdalo sa, že má s Elarou bližší vzťah, než by mal. Prečo jemu išlo tak hladko sa s ňou zblížiť, zatiaľ čo ostatní zlyhali? V hlave sa mu rodili otázky, ktoré potrebovali odpovede.

Keď sa Tom blížil k jedálni, zazrel Theodora kráčajúceho smerom k parapetu okna, kde sedela Elara. Zastavil sa v tieni steny a sledoval ich. Theodore nevyzeral, že by bol duchom prítomný, ale aj tak odpovedal na to, čo Elara sa pýtala. Tom nemohol počuť celý ich rozhovor, no posledné jej slová zachytil veľmi dobre. Elara k nemu natiahla ruku a pohladila ho po líci, potom povedala: "Dobrý pešiačik."

Tom sa zamračil. Čo tým myslela? Videl, ako Theodore odchádza od nej, tváril sa neprítomne, akoby bol pod jej kúzlom. Tom musel zistiť, čo sa skrýva za týmto jeho správaním. Bola Elara natoľko mocná, že dokázala ovládnuť jeho najbližšieho priateľa?

V nasledujúcich dňoch Tom podozrieval Theodora stále viac. Sledoval ho, analyzoval jeho pohyby a správanie. Theodore sa zdalo byť nevinne, no Tom vedel, že pod povrchom sa niečo skrýva. Zaznamenal, že Theodore sa často zdržiava s Elarou, no nikdy o tom nehovoril. Tom sa rozhodol konať.

Jedného večera, keď sa Theodore vracal z knižnice, Tom ho zastavil. „Theodore, potrebujem s tebou hovoriť," začal.

Theodore sa na neho pozrel, jeho oči boli chladné a neprítomné. „Čo chceš, Tom?"

„Chcem vedieť, čo sa deje medzi tebou a Elarou," povedal Tom priamo.

Theodore sa zamračil. „Nemám tušenia, o čom hovoríš."

Tom ho chytil za rameno. „Neklam mi, Theodore. Vidím, že niečo tajíš. Prečo sa ti darí s ňou zblížiť, keď ostatní zlyhávajú?"

Theodore sa vymanil z jeho zovretia. „Nie je to tvoj problém, Tom."

Tom sa zamračil. „Je to môj problém, keď to ovplyvňuje náš plán."

Theodore sa na neho pozrel s pohŕdaním. „Možno by si mal prehodnotiť, čo vlastne chceš dosiahnuť. Elara je silná a nezávislá. Možno je čas, aby si sa s tým zmieril."

Tom bol nahnevaný, ale vedel, že s Theodorom sa teraz nedostane ďalej. „Toto neskončilo, Theodore," varoval ho.

Theodore len pokrčil plecami a odkráčal preč. Tom sledoval jeho odchod a v hlave sa mu rodil nový plán. Musel zistiť pravdu o Elarinom vplyve na Theodora a nájsť spôsob, ako ju zlomiť.

V nasledujúcich týždňoch Tom ešte viac sledoval Theodora a Elaru. Zaznamenal každý ich pohyb, každé slovo, každé gesto. Vedel, že musí byť opatrný, pretože Elara bola nepredvídateľná a mocná. Ale Tom Riddle nikdy nebol mužom, ktorý by sa vzdal ľahko.

Jedného večera, keď Theodora videl opäť smerovať k Elarinej izbe, rozhodol sa konať. Počkal, kým Theodore vošiel dovnútra, a potom sa priblížil k dverám. Jemne ich pootvoril a načúval ich rozhovoru.

„Theodore, musíš byť opatrný," počul Elaru hovoriť. „Tom je nebezpečný a nemôžeš mu veriť."

Theodore sa zamračil. „Viem, ale nemôžem ho nechať zistiť pravdu."

Elara ho pohladila po líci. „Nemusíš sa báť. Spoločne to zvládneme."

Tomovi sa v hlave rozozvučali poplašné zvony. Musel konať, a to rýchlo. Vedel, že Theodora nemôže konfrontovať priamo, pretože by to mohlo byť príliš riskantné. Potreboval iný prístup.

Rozhodol sa, že sa bude snažiť získať Theodorovu dôveru späť. V nasledujúcich dňoch sa snažil byť priateľskejší, otvorenejší a menej podozrievavý. Theodore sa zdalo byť uvoľnenejší, no Tom vedel, že musí byť opatrný.

Jedného dňa, keď boli sami v knižnici, Tom začal nenápadný rozhovor. „Theodore, chcel som sa ospravedlniť za to, ako som sa správal. Viem, že som bol príliš podozrievavý."

Theodore sa na neho pozrel s prekvapením. „To je v poriadku, Tom. Rozumiem, že si sa len snažil chrániť nás."

Tom sa usmial. „Chcem, aby sme boli opäť tím. Môžeme to zvládnuť spoločne."

Theodore prikývol. „Dobre. Ale musíš mi veriť, Tom."

Tom prikývol. „Verím ti, Theodore."

V nasledujúcich týždňoch sa zdalo, že sa všetko vracia do normálu. Ale Tom vedel, že to bolo len klamstvo. Musel byť trpezlivý a čakať na správny okamih. Vedel, že pravda vždy vyjde na povrch, a keď sa to stane, bude pripravený.

Dievča z knihy (osud vo vlastných rukách)Where stories live. Discover now