Kapitola 24: Vieš moje meno?

4 2 0
                                    

Elara prechádzala tichými chodbami Rokfortu, jej kroky nepočuteľné na kamennej podlahe. Vedela, kam smeruje, a vedela, prečo tam ide. Theodora našla v jednej z bočných chodieb, kde sa zriedka vyskytovali iní študenti. Bol sám, a to jej vyhovovalo. V tieni, ktorý sa na stenu vrhal z jednej z mála zapálených pochodní, Elara ticho pristúpila k Theodorovi, ktorý sa skláňal nad starou pergamenovou mapou.

„Theodore," oslovila ho tichým, ale rozhodným hlasom. Theodor sa prudko otočil a v očiach mu prebleskol prekvapený výraz. Chvíľu sa na ňu pozeral, akoby sa snažil rozpoznať, čo presne od neho chce. Elara sa mierne usmiala, no v jej očiach bola znateľná vážnosť.

„Vieš moje meno?" spýtala sa, pričom jej pohľad bol upretý priamo na neho. Theodor zaváhal, jeho oči rýchlo prebehli po jej tvári, hľadajúc náznak emócií, ktoré by ho mohli zradiť. Vedel, čo sa ho pýta. Vedel, že to nie je otázka o jej súčasnom mene, ale o tom pravom.

„Áno," odpovedal po chvíli, jeho hlas tichý, ale pevný. Elara sa mierne naklonila dopredu, ako keby očakávala viac. „Ale nepoviem to nahlas," dodal.

Elara ho chvíľu sledovala, akoby premýšľala nad ďalším krokom. Potom sa opýtala: „Môžem ti veriť?"

Theodorove oči sa stretli s jej a tentokrát v nich nebolo ani zrnko pochybnosti. „Áno," odpovedal okamžite, bez zaváhania.

Elara prikývla, akoby čakala presne túto odpoveď. „Chcem ho zničiť," povedala ticho, ale s nepopierateľnou rozhodnosťou v hlase.

Theodor sa mierne usmial. „Viem," povedal jednoducho.

Elara na chvíľu zostala ticho, akoby premýšľala nad tým, čo povedala. Potom prikývla a bez ďalších slov sa otočila a odišla. Vedela, že Theodor sa stane dôležitým hráčom v jej pláne. Vedela, že ho môže použiť proti Tomovi, aj keď ho to môže stáť veľa. Dôverovať Theodorovi bolo riskantné, ale ona nemala inú možnosť. Potrebovala spojenca, niekoho, kto pozná situáciu, niekoho, kto vie, aké to je byť pod Tomovým vplyvom.

Theodor sledoval, ako Elara zmizla v tme chodby. Jeho myseľ bola plná myšlienok a otázok. Vedel, že to, čo práve prisľúbil, ho môže stáť všetko. Ale vedel tiež, že nemôže stáť bokom a nechať Toma pokračovať v jeho šialenstve. Elara - Aneta - bola jeho jedinou šancou na to, aby zvrátil to, čo sa stalo. Vedel, že jej musí pomôcť, aj keď to znamená zradiť Toma.

Nasledujúce dni prebiehali ako obvykle, ale v pozadí bolo cítiť napätie. Elara vedela, že musí byť opatrná. Theodor vedel, že každý jeho krok je sledovaný. Obaja však mali jedno spoločné - túžbu po spravodlivosti, túžbu po pomste.

Elara sa rozhodla využiť situáciu na maximum. Každý krok, ktorý podnikla, bol premyslený. Vedela, že Tom je chytrý, ale ona bola chytrejšia. S pomocou Theodora mala v rukách moc, ktorú potrebovala na to, aby dosiahla svoj cieľ.

Jedného dňa, keď bola v knižnici, si Elara všimla Theodora, ako sa nenápadne blíži. Jemne kývla hlavou a pokračovala v čítaní knihy. Vedela, že Theodor príde s plánom. A ona bola pripravená počúvať.

„Elara," oslovil ju ticho, keď prišiel k nej. „Musíme hovoriť."

„Som pripravená," odpovedala, nezodvihnúc zrak od knihy.

„Tom plánuje niečo veľké," povedal Theodor tichým hlasom. „Musíme byť pripravení."

Elara zavrela knihu a pozrela na Theodora. „Viem," povedala jednoducho. „A my budeme pripravení. Spoločne."

Theodor prikývol. Vedel, že spoločne môžu dosiahnuť všetko. Vedel, že Elara je silná a odhodlaná. A vedel, že spolu môžu zvrátiť všetko, čo sa stalo.

Nasledujúce dni a týždne boli plné plánovania a príprav. Elara a Theodor pracovali ticho a nenápadne, ale ich úsilie bolo nezastaviteľné. Elara vedela, že musí byť opatrná, ale tiež vedela, že každý krok, ktorý podnikne, ju priblíži k jej cieľu.

Tom sa medzitým snažil získať viac informácií o Elare. Vedel, že niečo nie je v poriadku, ale nevedel presne čo. Jeho podozrenia rástli, ale nemal žiadne dôkazy. A to ho frustrovalo viac než čokoľvek iné.

Jedného dňa, keď bol Tom sám v jednej z tmavých chodieb Rokfortu, zrazu pocítil, ako ho niekto sleduje. Otočil sa a zbadal Theodora, ktorý sa k nemu blížil.

„Čo chceš?" spýtal sa Tom podráždene.

„Musíme hovoriť," povedal Theodor ticho, ale rozhodne. „O Elare."

Tom sa zamračil, ale prikývol. Vedel, že musí zistiť pravdu. A vedel, že Theodor môže mať odpovede, ktoré hľadá.

Elara vedela, že čas sa kráti. Vedela, že musí byť opatrná, ale tiež vedela, že každý krok, ktorý podnikne, ju priblíži k jej cieľu. S pomocou Theodora mala v rukách moc, ktorú potrebovala na to, aby dosiahla spravodlivosť.

A vedela, že spolu môžu zvrátiť všetko, čo sa stalo.

Dievča z knihy (osud vo vlastných rukách)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin