Kapitola 78: Paranoja

2 1 0
                                    

Elara sa pomaly prebúdzala. Počasie za oknami nemocničného krídla Rokfortu bolo pochmúrne, ťažké oblaky zahaľovali oblohu, čo ešte viac umocňovalo jej náladu. Madam Pomfreyová stála pri jej posteli a kontrolovala jej stav. Po niekoľkých dňoch naliehania sa Elara konečne presvedčila o tom, že je schopná opustiť nemocničné krídlo.

„Dávaj si pozor, Elara," povedala madam Pomfreyová s vážnym pohľadom. „Nemocničné krídlo je vždy otvorené, ak by si potrebovala pomoc."

Elara prikývla a sľúbila, že bude opatrná. Opatrne sa obliekla, pričom si dávala pozor na svoje nedávne zranenia. Už keď prekročila prah nemocničného krídla, vnímala zmenu. Rokfort bol rovnaký ako vždy, ale pre ňu to bolo iné. Každý tieň, každé ševelenie vetra, všetko jej pripomínalo nebezpečenstvo.

Tmavé tiene sa jej zjavovali na periférii zorného poľa, len aby zmizli, keď sa na ne priamo pozrela. Nebola si istá, či je to následok kúzla, ktoré na ňu použili, alebo či ju naozaj niekto sleduje. Elara sa snažila ignorovať tie desivé predstavy, ale v podvedomí vedela, že niečo nie je v poriadku.

Jedného večera, keď už mala pocit, že ju dusia steny jej izby, rozhodla sa prejsť po hrade. Obliekla si tmavý habit, ktorý jej zakrýval aj tvár, a vyšla von. Nemala konkrétny cieľ, chcela len chvíľu byť sama, preč od všetkých.

Cítila, že ju niečo alebo niekto sleduje. Kroky za ňou zneli tlmene, akoby sa jej prenasledovateľ snažil byť neviditeľný. Zastavila sa na chvíľu a nechala tiene, aby ju dohnali. Keď sa otočila, aby sa im pozrela do očí, nevidela nič. Pustila to z hlavy a pokračovala v ceste.

Nakoniec zamierila do knižnice. Bola to jej útočisko, miesto, kde vždy našla pokoj. Tentokrát však neprišla len kvôli knihám. Mala konkrétny cieľ. Hľadala dávno stratenú knihu, ktorá by jej mohla pomôcť pochopiť jej situáciu a možno aj nájsť spôsob, ako sa brániť. Vedela, že niečo podobné musí existovať, len ešte nenašla správne vodítko.

V knižnici bolo ticho. Opatrne prechádzala medzi regálmi, jemne sa dotýkajúc starých zväzkov. Hľadala niečo, čo jej unikalo. Tieň z regálov na ňu dopadal ako ťažký závoj, ale Elara sa nevzdávala. Vedela, že musí nájsť odpovede.

Po niekoľkých hodinách neúspešného hľadania sa rozhodla vrátiť sa do svojej izby. Bola unavená, ale aspoň mala pocit, že sa snaží. V izbe si sadla k stolu a vyložila zoznam kníh, ktoré by mohli obsahovať informácie, ktoré potrebovala. Jej myseľ sa neustále vracala k tomu, čo sa stalo a čo ešte môže prísť. Nemohla si dovoliť oddychovať, kým nezistila pravdu.

Elara sedela pri stole a premýšľala. Hľadala niečo, čo by jej pomohlo pochopiť, čo sa deje a ako sa môže brániť. Nikto nevedel, čo pre ňu tá kniha znamená, ale ona vedela, že je kľúčom k niečomu väčšiemu.

Elara sa rozhodla. Nemohla sa ďalej skrývať a čakať, že sa veci samy vyriešia. Potrebovala konať. Musela zistiť, kto stojí za všetkými tými temnými tieňmi a čo od nej chcú. Cítila, že niekto ťahá za nitky, a ona bola len bábkou v ich rukách.

Znovu si prešla zoznam kníh a rozhodla sa, že hneď ráno začne s hľadaním. Nemohla si dovoliť strácať čas. Každý deň, ktorý strávila bez odpovedí, ju privádzal bližšie k nebezpečenstvu. Vedela, že je na správnej ceste, len musí byť trpezlivá a nevzdávať sa.

Tmavé tiene sa jej zjavovali v mysli, ale tentokrát sa rozhodla, že sa im postaví čelom. Nebude utekať a schovávať sa. Bude bojovať. A vedela, že ak bude dostatočne vytrvalá, nakoniec nájde pravdu, ktorú hľadá.

S týmto rozhodnutím sa Elara uložila do postele. Bude to ťažká cesta, ale ona bola pripravená. Snívalo sa jej o temných tieňoch a tajomstvách, ktoré musela odhaliť. Ale tentokrát bola pripravená. A vedela, že s každým krokom, ktorý podnikne, sa priblíži k pravde.

Nasledujúce ráno sa Elara prebudila s novým odhodlaním. Vyšla z izby a zamierila do knižnice, pripravená na ďalší deň hľadania. Nikto nevedel, čo hľadá, ale ona vedela, že je to len otázka času, kým nájde odpovede.

Cítila, že niekde v tých starých knihách je kľúč k jej problémom. A vedela, že keď ho nájde, bude pripravená postaviť sa svojim nepriateľom. S novým odhodlaním sa ponorila do štúdia, rozhodnutá nájsť pravdu, nech to stojí čokoľvek.

Elara Blackwood bola pripravená bojovať za svoju budúcnosť. A vedela, že keď príde čas, bude pripravená postaviť sa svojim nepriateľom čelom.

Dievča z knihy (osud vo vlastných rukách)Where stories live. Discover now