Kapitola 124: Zničila niečo, čo bolo pre ňu dôležité

3 1 0
                                    

Elara sa potulovala chodbami Rokfortu ako prázdna schránka, jej kroky bezcieľne, oči prázdne a myseľ naplnená nekonečným pocitom zúfalstva. Každý deň sa cítila, akoby sa topila vo vlastnom smútku a nenávisti. Jej srdce bolo ťažké, bijúce len z povinnosti a nie z nádeje či radosti.

Študenti okolo nej si všímali tú dramatickú zmenu. Predtým plná života a sebavedomia, teraz bola len tieňom svojho bývalého ja. Elara bola známou kráskou s ohnivým duchom, no teraz sa prechádzala po chodbách so sklonenou hlavou, akoby niesla na svojich ramenách ťažký balvan. Jej oči, ktoré kedysi iskrili energiou a odhodlaním, teraz boli prázdne a bez života.

Elara nenávidela samu seba za to, že padla do vlastnej pasce. Zničila svoju poslednú nádej na návrat domov. Tá kniha, ktorá mohla byť jej lístkom k slobode, sa stala iba popolom v krbe. Mattheo ju oklamal, zmanipuloval a potom sa len spokojne usmieval, akoby to bola len ďalšia hra. Bola príliš dôverčivá, príliš naivná. Nenávidela sa za to, že mu verila, že podľahla jeho klamstvám a zvodom.

Jej vnútorný monológ bol plný sebakritiky a výčitiek. „Ako som mohla byť taká hlúpa?" premýšľala. „Prečo som mu verila? Mala som vedieť, že nie je nič iné než had, ktorý čaká na príležitosť udrieť."

Každý deň bol pre ňu boj. Boj s myšlienkami, ktoré ju neustále prenasledovali, boj s pocitom bezmocnosti a straty. Nemohla sa zbaviť pocitu, že stratila všetko. Jej jediná šanca na návrat bola zničená jej vlastnými rukami, a to všetko kvôli hlúpej dôvere, ktorú vložila do nesprávnej osoby.

V jednej z týchto pochmúrnych chvíľ prechádzala okolo skupinky študentov, ktorí si medzi sebou šepkali a ukazovali na ňu. Vedela, že hovoria o nej. Vedela, že vidia jej zmenu, jej pád. Cítila sa ako zviera v klietke, sledovaná a posudzovaná na každom kroku.

Tom, ktorý bol svedkom jej zmeny, sa rozhodol spýtať Matthea, čo sa stalo. „Čo sa jej stalo?" opýtal sa, jeho hlas plný zmätku a obáv.

Mattheo pokrčil plecami, jeho výraz bezstarostný. „Zničila niečo, čo pre ňu bolo dôležité," odpovedal. Jeho slová boli jednoduché, ale mali hlboký význam.

Tom nerozumel presne, čo tým Mattheo myslel, ale cítil, že je to niečo vážne. Chcel sa spýtať viac, ale videl, že Mattheo nemá záujem rozvádzať to ďalej.

Elara, hoci nepočula ich rozhovor, cítila na sebe Tomove oči. Vedela, že jej priatelia sa snažia pochopiť, čo sa s ňou deje, ale nemohla im to vysvetliť. Nemohla im povedať, ako veľmi sa cíti zničená a bezmocná. Jej vnútorný boj bol príliš osobný, príliš bolestivý na to, aby ho zdieľala s ostatnými.

Každú noc ležala v posteli a premýšľala o tom, čo sa stalo. Premýšľala o tom, ako zničila svoju poslednú nádej. Jej myseľ sa neustále vracala k tomu okamihu, keď hodila knihu do ohňa. Bolo to, akoby ten okamih bol vyrytý do jej pamäti, neustále ju prenasledujúci. „Prečo som bola taká hlúpa?" opakovala si v duchu znova a znova.

Nenávidela Matthea za to, čo jej urobil, ale nenávidela aj samu seba za to, že mu to dovolila. Cítila sa, akoby stratila všetku kontrolu nad svojim životom. Cítila sa stratená, opustená a beznádejná.

Elara sa snažila nájsť spôsob, ako sa s tým všetkým vyrovnať. Snažila sa nájsť nový plán, nový cieľ, ale všetko sa jej zdalo beznádejné. Jej myseľ bola ako v hmle, neschopná sústrediť sa na nič iné než na svoju bolesť a zúfalstvo.

Jedného dňa, keď sa opäť potulovala chodbami, zastavila sa pri okne a pozerala sa von. Vzduch bol chladný a obloha zamračená, akoby aj príroda cítila jej bolesť. „Musím nájsť cestu von," pomyslela si. „Musím nájsť spôsob, ako sa z toho dostať."

Bola to malá iskra nádeje, ale bola tam. Vedela, že sa nemôže vzdať. Vedela, že musí nájsť silu bojovať ďalej, aj keď sa všetko zdalo beznádejné.

S týmto rozhodnutím sa pomaly otočila a začala kráčať späť. Jej kroky boli stále ťažké, ale v jej srdci sa zrodila nová odhodlanosť. Vedela, že cesta pred ňou bude ťažká, ale bola pripravená čeliť všetkému, čo jej osud prinesie.

Elara vedela, že musí byť silná. Musela nájsť spôsob, ako sa dostať domov, ako získať späť to, čo stratila. A tentoraz sa nenechá oklamať. Tentoraz bude pripravená.

Dievča z knihy (osud vo vlastných rukách)Where stories live. Discover now