Dari tadi Dean Camden terkial kial menggaru kepala sambil mengeluh kecil. Matanya tertumpu pada skrin telefon setiap beberapa saat.
"Your food is getting cold sayang," sapa Zuri isterinya sambil memotong beef steak didepannya.
"A minute," sahut Dean sepatah tanpa memandang isterinya.
Zuri menggelengkan kepala. Suaminya menjadi sangat sibuk sejak kebelakangan ini dengan projek naiktaraf beberapa buah sekolah di pedalaman dibawah seliaan syarikatnya.
"I suggest you to step down.. let your second do this project. You cannot handle it yourself.. makan pun tak sempat.. see..," Zuri meneruskan cadangannya selepas meneguk jus oren yang dihidangkan.
"No sayang.. i can't.. this time let me handle. This project cost around 50 millions sayang.. I don't trust my second or third man can handle this. All these while I yang selalu turun padang," jawab Dean pula.
"At least masa makan, you makan.. cannot la like this.. i still remember last time you said once you got that millionaire's title, you want to enjoy life. You don't want to do this type of job but see what happened?" Zuri mengajukan soalan sambil mengingatkan suaminya kata-katanya dahulu, semasa mereka masih orang biasa sahaja.
Dean mulai merasa kurang senang setiap kali Zuri mengingatkan kata-katanya dahulu. Dia meletakkan hp di atas meja dan mulai menjamu beef steak di depannya.
"This is for us Zuri..,"
"I hear you.. yes.. but you are a multi millionaire man right now. Our money is more than enough, Dean"
"I don't trust my guys on this project.. give me two years to handle this ok sayang.. I promise after this I will let my guys run the business,"
"I mark your words,"
"Thank you.. let's enjoy our food.. excuse me..," lambai Dean kepada waiter yang berada di kaunter.
"Yes, Sir.. anything that I can help you with?" tanya waiter itu sebaik saja tiba di meja Dean dan Zuri.
"Jacob's Creek Merlot Red wine please,"
"Sure. Be right back in a second,"
Tidak lama kemudian waiter tadi kembali bersama sebotol red wine dan segera diisikan ke dalam gelas wine di atas meja.
"Thank you," kata Dean dan Zuri serentak.
"Cheers sayang, Happy 15th Anniversary.. I love you so much. Thank you for always be my backbone and be with me all the time without fail," ucap Dean sambil mengangkat gelas wine sambil memandang isterinya.
Zuri Harris, the women he met during his 30's. He is at his lowest. Far from family and he only managed to work in an architecture company as an assistant to an architect.
Ups and downs in life perkara biasa. Tetapi adalah sesuatu yang luar biasa bila Dean adalah pekerja yang paling disayangi oleh majikannya sehingga dia di jana untuk menyambung pelajaran dan mengambil kursus architecture selama 3 tahun dan akhirnya menjadi seorang arkitek di syarikat yang baru, fully dibawah nama Dean Camden dan dua orang teman arkitek yang berkongsi mengendalikan syarikat tersebut.
Pengalaman dalam bidang arkitek selama lebih 18 tahun dan kerana peribadi mesra alam yang dimiliki Dean membuatkan perjalanannya dalam bidang arkitek sangatlah luas dan mudah. Dari orang biasa-biasa sahaja, dua tahun yang lalu dia telah dinobatkan sebagai multi millionaire apabila projek projek dibawah syarikatnya berjaya mengaut keuntungan besar hanya dalam masa setahun dan dalam masa yang sama Dean Camden membuka dua lagi anak syarikat di dalam bidang perindustrian dan hartanah.
Dengan profit sebanyak lebih 3million sebulan, kehidupan Dean dan Zuri berubah sekelip mata namun mereka tidak pernah berubah. Mereka berdua sentiasa merendahkan diri dan tidak menunjuk nunjuk kekayaan mereka. Tidak pernah sekalipun mereka post di media sosial kehidupan millionaire mereka sehingga ramai teman-teman lama tidak tahupun mereka adalah multi millionaire.
Kekurangan yang ada pada Dean dan Zuri hanya satu. Tiada zuriat. Mereka sudah mencuba namun tidak berjaya sehingga ke hari ini.
Doktor pakar mengesahkan hormon Zuri tidak normal. Dia masih boleh hamil cuma peluang nya tipis. Terserah kepada takdir dan kehendak Tuhan, jika kehendakNya Zuri dan Dean diberi zuriat, maka mereka akan menerima berita baik itu bila-bila masa sahaja. Itupun jika mereka berdua masih mahu memiliki anak pada umur 40an.
Zuri pernah mengajukan soalan kepada Dean tentang zuriat dan anak angkat namun Dean acuh tidak acuh. Dia tidak mahu Zuri terlalu memikirkan tentang itu kerana baginya kebahagiaan bersama Zuri sudah memadai.
"Kata-kata orang disekeliling tidak dapat selalu didengar. They are not us. They dont know you, they dont know me.. they just heard our story but they still have no idea who we are. That's not important sayang.. just know that I will always love you.. ada anak ke tak ada.. let God's will be done.."
Kata-kata Dean inilah yang Zuri pegang sehingga kini.
YOU ARE READING
Defeated To Her
FanfictionAs a young gaming champion takes on the challenges of the virtual battlefield, he finds himself plunged into an emotional maelstrom after falling head-over-heels for a striking millionaire's wife, testing the limits of loyalty, desire, and the quest...