Amberlee

0 0 0
                                    

"My name is Amberlee Hank. I am 35 years old. Before, I was a secretary to Sir Liam Warren for more than 15- as you know he is the one who introduced me to Mr Dean Camden-"

"So, you agree to work for Mr Dean Camden? And why?" Tanya Zuri kepada wanita yang bakal mengisi jawatan sebagai Personal Assistant suaminya nanti.

"I am a multi-tasking person who Mr Dean can depend on to, to manage HR and administration job during peak hours. I don't have any commitments outside so I can focus to the task given to me in the office. Overtime? Count me on," jawab Amberlee dengan penuh rasa teruja. Minggu lepas dia diperkenalkan ke Mr Dean Camden secara tidak rasmi oleh Sir Liam Warren.

 Minggu lepas dia diperkenalkan ke Mr Dean Camden secara tidak rasmi oleh Sir Liam Warren

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zuri mengangguk kemudian mencoret sesuatu di buku nota atas mejanya.

"Ok, good to know. Now, some personal questions. Are you local?"

"Yes, I'm from North Duken,"

"Staying with family?"

"On my own,"

"Are you married?"

"I'm single,"

Zuri mengangguk lagi. Dia mencoret sesuatu pada nota dan memandang Amberlee sekilas dan mengukir senyum.

"When can you start working?"

"As soon as possible," jawab Amberlee dengan penuh semangat.

"Ok, we will go through the details and will send an email to you if you are selected. The offer letter will be attached together in the email," jelas Zuri.

"Ok, thank you miss," angguk Amberlee.

"Madam," kata Zuri memperbetulkan panggilan terhadapnya. Senyuman tipis diberikan.

"Ah.. sorry. Thank you madam," angguk Amberlee sekali lagi. Dia bangkit dari tempat duduk dan menghulurkan tangan untuk berjabat dengan Zuri.

Huluran tangan disambut dengan segera.  Zuri menggenggam erat jari lembut Amberlee.

Seusai berjabat mereka sama-dama berjalan keluar dari pejabat Dean. Beberapa orang staff memandang dan mengangguk sambil menunduk sebagai isyarat hormat kepada Zuri dan Amberlee.

"Sorry for asking, you are the Personal Assistant of Mr Dean Camden?" Tanya Amberlee dengan nada yang tidak yakin.

Zuri terseyum simpul dan akhirnya mengangguk. "Yes, very true,"

Defeated To HerWhere stories live. Discover now