"I'm going to do surgery for my chin, baby" cermin kecil disimpan semula ke dalam hand bag nya.
"Why? You are so beautiful already.." jawab Kensuke sambil merenung wajah tunang nya.
Wajah halus Catlyn ditatap tanpa berkedip. Baginya tiada satu kekurangan pada tunang nya itu. Dari atas kepala hingga ke hujung kaki, semuanya perfect.
"I hate my jaw. My face looks short and round. I don't like it," kata Catlyn sambil memuncungkan mulutnya tanpa memandang Kensuke.
"It's very important to maintain my look now baby.. i received many comments about my jawline," sambung Catlyn itu lagi sebelum tunangnya bersuara.
"You are so perfect to me.." jari wanita itu diraup dengan lembut.
"No.. i don't feel that way.. i did survey the beauty clinic locally.."
"You made your mind already?"
"Yes but I don't know when shall i go for surgery,"
"How much is the cost?" Tanya Kensuke lebih serius.
"Around 7 thousands dollar," jawab Catlyn berseloroh. "Includes lipo.. no worries baby... My savings is more than that," tambahnya lagi.
Kensuke menarik nafas yang dalam. Dia tidak setuju dengan rancangan Catlyn namun dia tahu dia tidak layak menghalang kehendak Catlyn apatah lagi gadis itu terlebih dahulu mengatakan dia akan mengeluarkan simpanannya sendiri untuk surgery tersebut.
"Just in case you change your mind, know that you are always beautiful.. and i love you always," kata Kensuke selepas beberapa saat berdiam diri.
Berat rasa hatinya membenarkan Catlyn melakukan surgery tetapi apakan daya. Jika itu boleh membuatkan Catlyn gembira dan membantu untuk meningkatkan lagi keyakinan diri, Kensuke tidak mahu menjadi penghalang.
Catlyn ketawa kecil lalu menggenggam erat jari Kensuke. "I know you will agree.. that's why i love you baby,"
Kensuke senyum kelat sambil mengelus jari Catlyn. "I want you to be happy always,"
"Thanks you baby.."
Kensuke mengangguk. Senyuman diukir.
"Ah, excuse me baby. I need to go to the washroom," Catlyn bangkit dari tempat duduknya meninggalkan Kensuke yang masih tersenyum memandangnya.
* * *
Makanan tidak dapat dihabiskan. Zuri memandang Dean yang baru sahaja menjamah makanannya.
"This shouldn't happened," Zuri menarik muka masam.
"Sayang, don't be like this.. tiba-tiba saja client cakap mau jumpa esok. They are important people for the project," Dean hilang selera apabila melihat Zuri mula berpeluk tubuh. Memang marah lah tu.
"Remember I am your wife, Dean. I have feelings too! I dah booked ticket last week and I am so excited already!"
"I'm sorry sayang.. we change to Saturday okay? I told them to come next week but they are only available tomorrow until Friday this week," Dean mengeluh panjang.
Dia merasa serba salah kerana terpaksa menunda tarikh penerbangan ke Greece esok pagi kerana kontraktor untuk projek naiktaraf sekolah pedalaman telefon secara mengejut mahu berjumpa dengannya esok pagi.
"Kita tangguh ke Saturday okay..? Be patient sayang.. this is for us," pujuk Dean. Dia menatap wajah isterinya, menunggu persetujuan dari wanita itu.
"I promise, on Friday evening at 7 I will off the phone. I won't entertain any last minute meeting or discussion," pujuk Dean sekali lagi.
Zuri masih tidak menjawab. Betapa sakit hatinya apabila rancangan travel ke Greece tiba-tiba terpaksa ditunda. Dia merasa sangat geram tetapi apakan daya, dia sudah berjanji untuk bersabar dua tahun untuk suaminya handle project million tersebut.
Keadaan menjadi sunyi kerana Zuri masih enggan bersuara. Dean tidak dapat memujuk lebih-lebih apatah lagi mereka sedang berada di restoren.
"I go pay first," kata Dean beberapa minit kemudian. Dia berjalan ke kaunter restoren.
Zuri mula mengatur rambut nya. Dia bangkit dengan perlahan dari tempat duduk.
Dean berjalan mendahului kerana Zuri mengelak berjalan bersama Dean. Rasa sakit hati masih bersisa.
Matanya tertumpu pada seorang pemuda disebelah tempat duduk mereka tadi. Pemuda itu segera mengalihkan pandangan. Dia perasan pemuda itu kini bersendirian kerana tadi ada pasangannya bersama.
Adakah pemuda itu memasang telinga, mendengar perbualan antara dia dan Dean tadi?
Whatever, dengus Zuri didalam hati.
YOU ARE READING
Defeated To Her
FanfictionAs a young gaming champion takes on the challenges of the virtual battlefield, he finds himself plunged into an emotional maelstrom after falling head-over-heels for a striking millionaire's wife, testing the limits of loyalty, desire, and the quest...