9.fejezet

334 49 22
                                    

Arabella mellett feküdtem, ő pedig a mellkasomhoz bújva, mélyen aludt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Arabella mellett feküdtem, ő pedig a mellkasomhoz bújva, mélyen aludt. A karján járattam az ujjaimat, mikor egy orvos nyitott be a szobába. Amint meglátta, hogy a lány elaludt, elégedetten bólintott.

-Ön hozta be?

-Igen, a barátja vagyok.

-Ki jönne a folyosóra? Szeretnék váltani Önnel néhány szót.

-Természetesen.

Lehámoztam magamról, Bella karjait, majd nyomtam egy gyors csókot a homlokára, és követtem az orvost.

A folyosón intett, hogy menjek utána egy kevésbé forgalmas részre. Mikor egy kieső sarokhoz értünk, halkan szólalt meg.

-Utána néztem kicsit Madmaselle Fontaint kortörténetének, és találtam néhány aggasztó dolgot. Nem beszélhetnék róla, pláne nem Önnel, mert nem családtag, de aggódok.

-Bella azt mondta, esélye van normális életre.

-Ez így is van. Minden eredménye megfelelő, a gyógyszerek mellékhatásai nem jelentkeztek, vagy csak mérsékelten.

-Nem igazán értem mire céloz - ráncoltam össze a homlokom.

Az orvos mély levegőt vett, és zavartan a földre nézett, mintha a szavakat keresné.

-Tudja, Monsieur…?

-Leclerc. Arthur Leclerc.

-Arthur, nézze, az egész történetében van valami, ami nem stimmel. Madmoiselle Fontaine tünetmentes. Nem találtunk semmi olyan fizikai elváltozást, ami indokolná a korábbi diagnózisait. Nincsenek olyan laboreredmények, amelyek alátámasztanák a gyógyszerek szedésének szükségességét.

-Tehát azt mondja, hogy Bella egészséges?

-Nem egészen. Azt mondom, hogy sosem volt igazán beteg.

Értetlenül néztem rá, próbáltam feldolgozni, amit mondott.

-Miért szed akkor gyógyszereket? Miért hiszi azt, hogy beteg?

-Ez a legnagyobb kérdés, és ez az, amiért aggódom. Valaki vagy valami elhitette vele, hogy beteg. És ez nagyon káros lehet.

Egy pillanatra csend borult ránk, ahogy próbáltam megérteni az orvos szavait.

-Nem szeretnék vádaskodni, de felmerült bennem a Munchausen-szindróma lehetősége. Ez egy olyan mentális betegség, ahol az illető meg van győződve arról, hogy beteg, vagy szándékosan idéz elő tüneteket magán, vagy egy szerettén, hogy figyelmet kapjon.

-Szóval Bella ezt... kitalálta? - kérdeztem, még mindig döbbenten.

-Nem feltétlenül tudatosan. Lehet, hogy valaki más játszott szerepet ebben, valaki, akinek s  gondozásában állt. Fontos, hogy most segítsünk neki megérteni, hogy nincs szüksége a gyógyszerekre, és hogy mentálisan is felépüljön.

Karddal védve Where stories live. Discover now