75 | Een nieuwe vriend

51 2 0
                                    

"Maar dat is geweldig nieuws!", riep Marina uit toen we de volgende dagen samen iets aten en ik haar vertelde over mijn nieuwe werk.
"Hoe? Ik zal vooral verslagen moeten maken over Barça omdat dat de ploeg is die de meeste lezers volgen en dat wil zeggen dat ik ook over mijn ex moet schrijven, die me blijkbaar voor de gek houdt en samen is met Ana. Heb je daar naar gekeken?", vroeg ik haar.
"Dat heb ik... zijn PR vertelde me... dat ze contact hebben", antwoordde ze stil.
"Klootzak", zei ik kwaad.

"Luister, je bent ontploft na je interview. Er zijn duizenden aanvragen voor interviews, foto's, samenwerkingen, advertenties. En La Vanguardia wil dat je een boek schrijft. Je bent op weg om één van de populairste vrouwen te worden - je hebt het allemaal, het charisma, het uiterlijk, het verhaal en... wat je nog meer doet opvallen - je afkomst", mompelde ze en ik keek haar met een verwarde blik aan.
"Je bent jong, je bent mooi, je bent succesvol. Zorg dat je in deze wereld komt en laat iedereen zien wat Gavi liet gaan", vervolgde ze.
"Ik weet het niet... ik wil geen publiek figuur zijn", mompelde ik en at verder.
"Oh nee, nee, we gaan die weg niet op. Jij bent exclusief, geen rare advertenties op Instagram. Je moet gewoon plezier hebben, ga naar feestjes, leef je beste leven, ga uit met vrienden, wordt glimlachend gefotografeerd...", zei ze en eigenlijk leek het zo slecht nog niet.
"Oké. Prima, doe wat jij denkt dat het beste is. Verkoop de roddelbladen de beste versie van mezelf. Ik moet nu door, ik zie je vanavond bij het nieuwjaarsfeestje", zei ik en we stonden beide op om weer naar het werk te gaan. Vanavond was La Vanguardia's jaarlijkse nieuwjaarsfeestje en alle verslaggevers en de belangrijke mensen van Catalonië zijn uitgenodigd.

Toen ik weer op kantoor was, zag ik een email van het hoofd van de sportafdeling met de details voor mijn reis naar de Supercopa - ik kreunde toen ik zag dat ik op hetzelfde vliegtuig moest als de spelers. Ze boekte altijd een vlucht voor de spelers, personeel, families en journalisten - dit jaar zou ik daar bijzitten. Ik moest zijn ploegmaten zien, hun partners en families en nog andere mensen die ik door hem kende.

Om 17 uur sloot ik mijn computer af en ging naar huis om me klaar te maken. Onze uitgever, meneer Gordó had aangekondigd dat dit ook een feestje was voor mij, om mijn terugkeer te vieren, dus wilde ik er op mijn best uitzien. Ik deed een glimmende maar conservatieve zilveren jurk aan (Het was nog steeds een kantoorfeestje en ik kon niet heel sexy aankomen) en borstelde mijn haar voordat ik naar mijn schoenkast keek. Ik haalde een paar sandalen met bandjes tevoorschijn en trok ze aan. Ik bekeek mezelf in de spiegel. Ik zag er goed uit - ik had al tijden geen hakken meer gedragen, omdat Gavi even groot was als ik. Maar nu was ik minstens 1m80 dankzij de hakken en dat gaf me een zelfverzekerd gevoel. Ik pakte mijn tas en belde een taxi.

Toen ik op het feestje aankwam, werd ik belaagd door veel mensen die met mij probeerden te praten en me vroegen over mijn periode in het Midden-Oosten. Ik probeerde mezelf naar de bar te wringen en bestelde onmiddellijk twee shotjes, om de avond verdraagzamer te maken. Ik dronk ze leeg en bestelde een mojito voor ik een paar hors d'oeuvres at - ik mocht niet zat worden op een nuchtere maag. Ik zag er waarschijnlijk uit als een varken dat al lang niets gegeten of gedronken had, maar dat maakte mij niets uit.

"Hetzelfde als deze jonge dame", hoorde ik een mannelijke stem zeggen die net aan de bar kwam aanschuiven op een paar meter van mij.
"Victoria Hernandez. De vrouw die terugkwam", zei hij nu en ik draaide me om zodat ik kon zien wie hij was. Ik was verrast toen ik zag dat ik hem kende.
"Luis Laporta", zei ik en glimlachte,
Ja, hij was de neef van de voorzitter van FC Barcelona. Hij was 4 jaar ouder dan mij en we gingen naar dezelfde school. Laporta's broer was getrouwd met een rijke enige dochter van een hertog en ze hadden... hem. Niet alleen was hij stinkend rijk door zijn moeder, maar ze was ook een ontwerper, wat wilde zeggen dat haar zoon altijd perfect gekleed was en dat zorgde ervoor dat ik een boontje voor hem had, ook al was hij voor mij altijd iets te oud. Hij had een erg schrijnende neus, sommigen lachten hem daarom uit, maar het was een deel van hem en al met al was hij een erg knappe jongen. Hij had het hart van elk meisje gebroken toen hij aankondigde dat hij naar Harvard zou gaan en Spanje voorgoed achter zich zou laten. Hij werd een van de grootste jongens op Wall Street en was verloofd met een model, tenminste dat wist ik uit de kranten.

Zekerheid • GaviWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu