Stipt om 14 uur kwam ik aan in het restaurant en gaf de ober de naam van Luis, waaronder ze onze tafel hadden gereserveerd. Hij arriveerde kort na mij.
"Waar gaat dit over?", vroeg hij me nog steeds verward over de toon van mijn bericht.
Ik zuchtte diep. "Ik heb een gunst van je nodig", zei ik en hij keek me met een vragende blik aan. "Een hele grote", voegde ik toe.
"Wat?", vroeg hij.
"Je moet me hierin vertrouwen, Luis, echt. Je moet Llorente en zijn assistenten ontslaan", flapte ik er uit en zijn ogen werden groter.
"Ben je gek? Waarom?", vroeg hij.
"Omdat ik een verhaal heb. En het zou de club er echt slecht uit laten zien. Ik kan het zelf niet schrijven, want dan zou ik mijn persoonlijkheid in diskrediet brengen. Ik moet het doorgeven aan een collega... want eerlijk gezegd is het een te goed verhaal om niet over te schrijven... en met het bewijs dat ik heb - zou niemand zich inhouden om de hele PR-afdeling van de club te belasteren. En Luis - jullie kunnen je nu geen slechte verhalen meer veroorloven", zei ik kalm, hopend dat hij me genoeg zou vertrouwen."Vicky, ik kan niet zomaar mensen gaan ontslaan voor jou. Je moet me vertellen waarover dit gaat", zei hij een beetje geïrriteerd.
"Luis, ik...", zei ik, maar hij onderbrak mij.
"Of je zegt het me nu of ik lees het in La Vanguardia", zei hij kort.
"Het heeft met Gavi te maken. Dat is waarom ik het niet kan schrijven", gaf ik toe.
"Verdomme, Vicky...", mompelde hij en ik bleef stil terwijl hij naar buiten keek om het even te verwerken.
"Hoe slecht kan het zijn?", vroeg hij toen ons eten aankwam.
"Wel, je zou het kunnen overleven... veel zouden het niet goed opvatten en je tegenstanders zullen alleen nog maar meer met jullie lachen", mompelde ik.
"Jesus... oké, ik zal het doen omdat ik jou vertrouw en ik hoop echt dat je mijn goede intenties niet misbruikt", zei hij serieus en ik knikte.
"Ik beloof het Luis en ik weet dat dit veel is om te vragen. Heel erg bedankt!", zei ik en ik was enorm opgelucht.
"Je wilt niet dat het uitkomt, toch? Dat is waarom je me het ook niet verteld, toch?", vroeg hij, hij kon me perfect lezen. Ik knikte en hij legde zijn hoofd in zijn handen.Uiteindelijk veranderden we van onderwerp en erna ging hij met me mee tot aan mijn Vespa, ik bedankte hem nogmaals voordat ik mijn helm opzette.
"Luis... bedankt dat je dit voor mij doet", zei ik en hij knikte.
"Natuurlijk. Ik zal je altijd vertrouwen, Vicky", zei hij en omhelsde me.
"Wel, tot snel", zei ik en glimlachte naar hem voordat ik op mijn Vespa stapte en hem startte. Ik voelde Luis mijn arm grijpen en keek naar hem.
"Weet je nog wat ik zei in Riyadh? Dat Gavi nog steeds van je houdt?", vroeg hij en ik knikte traag, niet wetende wat hij bedoelde. "Jij houdt ook nog steeds van hem", voegde hij toe en glimlachte voordat hij me losliet en naar zijn auto liep.📍 Barcelona, Catalonië, Spanje
vichernandez.updates Luis en Vicky lunchten samen vandaag! Ze zijn zo schattig 😭user1 Waarom draagt ze een pyjama buiten?
vicky_hernandez_fan Wij zijn fan 🙌🏼
user2 HoerToen ik thuiskwam, zakte ik neer in mijn zetel. Ik begon me slecht te voelen om een vriend zo'n enorme gunst te vragen. Ik wist dat Luis me vertrouwde en het voelde niet als hem misbruiken - Barça was echt beter af zonder dat dit verhaal zou uitkomen. Stel je voor hoe er met hen zou gelachen worden dat ze een weerloze 19-jarige tot een relatie hebben gedwongen terwijl hij geblesseerd was. Maar ik haatte Gavi dat hij nog steeds zoveel kracht over mij had - dat ik wilde, nee, dat ik voelde dat ik moest helpen en het rechtzetten voor hem, ook al vroeg hij niet om mijn hulp. Mijn gedachten werden onderbroken door een bericht op mijn telefoon:
Luis Laporta
Llorente buitenVictoria Hernandez
Erg bedankt Luis, echt
Ik sta bij je in het krijtLuis Laporta
ZekerRond 19 uur, reed ik naar het kantoor omdat ik de wedstrijd tussen Getafe en Real zou volgen. Normaal ging ik naar Madrid, maar ik vertelde mijn baas dat ik het vanaf het kantoor zou doen vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik was erg kwaad op mezelf dat ik dit ding tussen Gavi en Ana me van mijn werk hield. Martin was al in de kamer met een andere verslaggever die de Premier League volgde vandaag.
"Goedenavond", begroette ik ze beiden. Martin en ik gingen voor één van de grotere computerschermen zitten en hij deed een hoofdtelefoon aan terwijl ik mijn AirPods in stak. Mijn computer stond voor mij open, maar om eerlijk te zijn, kon ik me niet echt op de wedstrijd concentreren. Gavi nam 98% van mijn gedachten in.
"Wil je dat ik overneem? Je kan het nalezen na de wedstrijd... Je lijkt alsof je andere dingen aan je hoofd hebt...", bood Martin aan en ik knikte en schoof mijn computer naar hem.Ik haatte mezelf momenteel. Waarom kon ik me niet focussen op mijn werk? Toen de wedstrijd gedaan was, ging ik over de notities van Martin en zei dat hij het artikel mocht schrijven. Het zou toch geen groot worden - we waren een Catalaanse krant en niemand van onze lezers waren geïnteresseerd in wedstrijden van Madrid.
Ik keek naar buiten - het was donker geworden en de gedachten bleven nog steeds rondvliegen in mijn hoofd, en besliste om Gavi te confronteren met de situatie. Ik deed mijn jas aan en haastte me naar beneden. De rit voelde herkenbaar, maar na al deze tijd raar en toen ik bij zijn huis in Castelldefels aankwam, voelde ik me zenuwachtig. Maar de boosheid kwam weer naar boven, ik was ver gegaan voor hem en ik ging hem daarover aanspreken.
Ik belde aan en zijn vader deed open.
"Eh... Vicky, wat doe je...", begon hij, maar ik duwde naast hem door en ging naar binnen. Ik zag hen allemaal aan tafel zitten met Ivan, de manager van Gavi.
"Vicky!", riep Gavi uit en iedereen keek plots naar mij. Hij trok zich op uit zijn stoel, maar kreeg een klap in zijn gezicht van mijn kant."Waarom vertelde je het me niet?!", riep ik en hij keek me met een verraste blik aan. Ik gaf hem niet eens de kans om te antwoorden. "In plaats van op je revalidatie te focussen, spendeer je de vrije tijd aan rondlopen, verplicht om stomme Instagram verhalen te plaatsen met een meisje dat alleen geïnteresseerd is in je bankrekening?!", ging ik boos verder.
"Hoe weet je...", begon hij. "Het is nu toch gedaan...", zei hij en ik onderbrak hem.
"Ja! Omdat ik ertussen ben gekomen! Waarom kwam je niet eerder naar mij?!", vroeg ik boos.
"Jij WAT?! Ik had je niet eens iets gevraagd! Ik had het onder controle!", riep hij terug.
"Oh, echt?! Zo leek het niet toen je vorige week naar het gala kwam", zei ik terug en hij stond op en schoof zijn stoel naar achteren, licht sissend van de pijn - de beweging leek een beetje te abrupt voor hem te zijn geweest. Mijn hart brak toen ik dat zag.
"Je behandelt me weer als een kind!", riep hij.
"Het is niet mijn fout dat je er naar gedraagd! Bedriegen en liegen!", riep ik terug, met een traan die van mijn wang rolde. Dat raakte hem en hij slikte, en bleef stil nadat hij de waarheid had gehoord."En jij?! Ben jij niet zijn manager? Dat was erg ondermaats...", draaide ik me nu naar Ivan, die ook stil bleef, de hele ruimte was zo stil dat je een naald kon horen vallen.
"Jullie staan bij mij in het krijt", zei ik en wees naar iedereen.
"Wat wil je?", vroeg Ivan aan mij, erg geërgerd. Het lef van deze man. Hij zou overmorgen zeker een niet zo aardig artikel over zijn agentschap vinden in La Vanguardia.
"Een exclusief artikel over de revalidatie", zei ik en iedereen keek me verbaasd aan. Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat ik mijn werk hierin zou betrekken.
"Zeker niet! We hebben tegen de pers gezegd dat we dat stil en privé willen houden!", riep Ivan en sloeg met zijn hand op de tafel.
"Goed. Ik kan ook een artikel schrijven over de valse relatie van Gavi, durf te wedden dat het geen goede reclame zou zijn maar... ik moet over iets schrijven, toch?", zei ik met een uitdagende blik.
"Vicky, dat zou je niet doen...", zei Aurora nu stil en ik onderbrak haar."MANNEN! Ik heb jullie al van een enorme vernedering gered dat dit zou uitkomen zonder dat jullie het wisten! Ik ging extreem ver om Llorente en zijn team te laten ontslagen, gewoon voor u, Gavi! Het minste dat je kan doen na alles is een interview over je blessure!", riep ik uit en keek mijn ex-vriend in de ogen.
Er was een griezelige stilte in de kamer.
"Goed", zuchtte hij.
"Bedankt", zei ik kalm en mijn lichaam begaf zich automatisch naar hem en legde een hand op zijn arm. Hij keek in mijn ogen en we staarden naar elkaar."Maar goed... um... sorry voor het onderbreken van jullie maaltijd, ik ga nu", zei ik terwijl ik terug naar de realiteit keerde.
"Je kunt erbij komen zitten... als je wilt", zei Gavi's vader en ik trok mijn wenkbrauwen op.
"Heel charmant, maar liever niet, dank je", zei ik, misschien een beetje te kil, maar ik was gewoon niet in de stemming om met mijn ex en zijn familie te gaan zitten.
JE LEEST
Zekerheid • Gavi
FanfictionVictoria en Gavi ontmoeten elkaar per toeval wanneer ze hem moet interviewen na de finale van de Nations League 2023. Hij is meteen verliefd op haar, maar het leeftijdsverschil van enkele jaren ziet zij hem alleen als een jongere vriend. Zal het hem...