De dag na het gala was het weer zoals elke andere dag voor mij, Barça speelde thuis tegen Osasuna. Het zou ook Martin zijn eerste wedstrijd zijn als mijn stagiair en ik ontmoette hem buiten het stadion.
"Hier is je identificatie, verlies het niet, je zal het elke LaLiga wedstrijd nodig hebben. En dit is je ticket voor het persgedeelte", zei ik terwijl ik tussen de duizenden ticketten aan het zoeken was die in mijn tas zaten.📍 Estadi Olímpic Lluís Companys, Barcelona, Spanje
vichernandez.updates Vicky arriveerde aan het stadion vanavond! Barça speelt tegen Osasuna 🤞🏼user1 Wist niet dat ze rookte 😳
Reactie op user1:
user2 Ik zou ergere dingen doen als ik hetzelfde als haar zou hebben meegemaakt
blaugranafan101 Ze is een geweldige journalist, ik houd van haar werk. Gevat, duidelijk en kritisch!"Ga je in de VIP zitten?", vroeg hij toen we naar binnen wandelden.
"Eh, nee, waarom?", vroeg ik verrast.
"Oh, ik gewoon... zag dat je daar meestal zit, je weet wel... met je vriendje", mompelde hij en ik lachte.
"Je moet niet alles geloven dat je leest", grinnikte ik toen we gingen zitten en onze spullen op de juiste plaats begonnen te zetten.
"Maar is dat net niet wat journalistiek is? Je weet wel... mensen die geloven wat wij schrijven?", vroeg hij en ik moest lachen.
"PR is alles en vanaf dat je iets hebt te zeggen, zullen die rond je hangen, in de hoop dat jij zal schrijven wat ze jou verkopen. Luis vraagt me ook om goede dingen te schrijven hier en daar", legde ik uit.
"Wel, dat doe je wel niet veel", grinnikte hij.
"Mijn ex speelt voor de club, natuurlijk schrijf ik niet alleen goede dingen", zuchtte ik.
"Daarom schrijf je eigenlijk veel te braaf over hen", zei hij.
"Kijk, het is allemaal te doen om balans te vinden zodat je je geloofwaardigheid niet verliest. Ik kan niet enkel slechte dingen schrijven want dan denken de mensen dat ik beïnvloed wordt door mijn vorige relatie. Als ik boven die dingen sta en niet over kleinzielige dingen schrijf, zullen mensen me niet geloven omdat er duidelijk negatieve dingen zijn om over te schrijven. Mijn advies: blijf trouw aan jezelf. Vind je eigen weg en stijl en laat niemand je beïnvloeden", legde ik uit en hij knikte, terwijl hij de informatie probeerde te verwerken.De wedstrijd begon en het begon niet goed, Ferran raakte geblesseerd in de eerste paar minuten en Fermín kwam in zijn plaats het veld op. Martin keek aandachtig naar mijn notities, en las ze over mijn schouder. Ik was zo blij dat onze nieuwe nummer 16 zo goed aan het spelen was, hij was goed op dreef vanavond en nadat de eerste helft gedaan was zonder doelpunten, hoopte ik dat hij in de tweede helft een doelpunt kon maken, hij speelde goed dus verdiende hij er één.
Maar ik was erg teleurgesteld toen hij in de 62ste minuut vervangen werd... door Roque uit iedereen. Mijn bloed begon te koken van hem te zien, ik was zijn opmerking niet vergeten die hij gemaakt had bij de Supercopa. Een minuut later scoorde hij, ik was zeker dat er stoom uit mijn oren kwam. Ik zou zijn doelpunt vermelden in een halve zin, terwijl ik Fermín zijn registratie en nieuwe nummer 16 een half artikel zou geven.
JE LEEST
Zekerheid • Gavi
FanfictionVictoria en Gavi ontmoeten elkaar per toeval wanneer ze hem moet interviewen na de finale van de Nations League 2023. Hij is meteen verliefd op haar, maar het leeftijdsverschil van enkele jaren ziet zij hem alleen als een jongere vriend. Zal het hem...