"Uyuyor mu?" diye sordu Leon, odaya girerken. Başını salladın ama yüzündeki endişeyi fark etmeden edemedin. "İyi misin?" diye sordun.
"Pek sayılmaz," dedi yanına oturarak. "Bugün maçımızın ertelendiğini öğrendim."
"Bu neden sorun olsun ki?"
"Maç Pazar günü oynanacak."
Ne demek istediğini anlamadan önce, neden bunun bir sorun olduğunu düşünerek kaşlarını çattın. Pazar günü bebeğinizin ilk doğum günüydü.
"Sevgilim, sorun değil. Partiyi başka bir güne alabiliriz."
"Ama doğum günü Pazar günü, başka bir gün değil."
"Evet, bir yaşına basacak. Ama parti aslında bizim ve arkadaşlarımız için, onun için değil. Çoğu zaman uyuyacak ve hatırlamayacak bile."
Gülümseyip durumu hafifletmeye çalıştın ama beklediğin tepkiyi alamadın.
Bu sırada küçük bir ağlama sesi geldi, seni bu konuşmadan kurtardı. Şimdi sıra küçük Sophia'ya bakmaktaydı.
Odasına gittiğinde hâlâ uyuyordu. Muhtemelen birkaç saniyelik bir rüyadan dolayı ağlamıştı. Ona baktığında, birkaç gün içinde bir yaşına basacak olduğuna inanmakta zorlandın. Hastaneden eve döndüğünüzde, kollarında o kadar küçük ve narin görünmüştü ki, dün gibi hatırlıyordun.
Onu rahatsız etmemek için usulca alnına bir öpücük kondurduktan sonra odana geri döndün ve Leon'u tavana bakarken buldun.
"Hey, kendini suçlu hissetmeyi bırak, olur mu?"
"Nasıl bırakayım? İşim yüzünden hep önemli anları kaçırıyorum. Bu gerçekten sinir bozucu."
Başını onun göğsüne yasladın ve onu rahatlatmak için biraz daha yaklaştın. "Bu, pek çok insanın yaşadığı bir durum. Ama senin işin bunu biraz daha zorlaştırıyor. Öte yandan, kızımızın isteyebileceği her şeye sahip olacağı anlamına da geliyor. Yani, işin hem iyi hem de kötü yanları var."
"Sadece onun yanında olamadığımı hissetmesini istemiyorum. Para, o özel anıları satın alamaz."
"Almayacak da. Onun yanında olabilmek için elimizden gelen her şeyi yapacağız, tamam mı?"
Leon başını salladı ama hâlâ tam olarak ikna olmuş görünmüyordu. Sen de ona bu konuda ciddi olduğunu nasıl gösterebileceğini düşünmeye başladın.
Sophia'nın doğum günü hazırlıkları için Cumartesi gecesi seninle kalacak olan annene, "İçeri gel, artık eve dönmüş olmalılar," dedin. "En sevdiğim insanlar nerede?"
"Oturma odasında!" diye cevap verdi.
Oraya gittiğinde, Leon'u yerde otururken, Sophia'yı da etrafında emekleyip ona bir oyuncakla vururken buldun.
"İyi vakit geçiriyor musunuz?" diye gülerek sordun.
"En iyisi."
Yanlarına oturdun, küçük kızını öpmeye çalıştın ama o emeklemekle meşguldü. Sen de onun yerine Leon'u öptün.
"Yarım saat içinde gitmem gerekiyor."
"Yarın maçtan sonra seni Facetime'dan ararız, olur mu? Böylece Sophia'ya doğduğu saatte mutlu yıllar dileyebilirsin. O sırada oyun bitmiş olur."
"Aramanızı bekliyor olacağım."
Leon, ayrılmadan önce seni ve küçük Sophia'yı öpücük yağmuruna tuttu. Sen de gülümsemekten kendini alamadın. Yarın için sabırsızlanıyordun.
Pazar sabahı uyanır uyanmaz bebeğinin yanına koştun ve ona mutlu yıllar şarkısını söyledin. Belki de bu kadar heyecanlanmana gerek yoktu... O sadece yemek istiyordu. Yine de ona yeni bir oyuncak verdin; bazı hediyeleri partiyi beklemeden vermek istedin.
"Git hazırlan tatlım, onu ben giydiririm," dedi annen.
"Emin misin?"
"Evet, böylece daha hızlı çıkabiliriz. Her şey kontrolüm altında, sen hazırlan."
Hızlıca duş alıp Bayern tişörtünü giydin. Annenin, torunuyla fotoğraf çekildiği yere gitmeden önce ihtiyacın olabilecek her şeyi toparladın.
"Siz ikiniz selfie çekmeyi bitirdiniz mi?" diye sordun gülümseyerek.
"Bitirdik," dedi annen gülerek. "Hadi Sophia, babana sürpriz yapalım."
Maç saat 17:00'de başlayacaktı, bu da Sophia'nın doğduğu saat olan 20:00'de biteceği anlamına geliyordu. Her zaman bu saatin babasının forma numarasıyla aynı olduğunu söyleyerek şaka yapardın. Bu özel bir tesadüf gibi geliyordu.
"Leon, o golü atmak için gerçekten çok uğraşıyor, değil mi?" diye yorum yaptı annen.
Güldün çünkü haklıydı. Leon, o golü kızına ithaf etmek için yanıp tutuşuyordu. Bu düşünce seni duygulandırdı. Sonunda gol attığında o kadar coşkuyla bağırdın ki çevrendeki herkes dönüp sana baktı.
Leon, golü kutlamak için kameraya doğru koştu, ancak kızının ona bu kadar yakın olduğunu bilmiyordu.
Maç bittiğinde, annen, Sophia ve sen soyunma odasına doğru yola çıktınız. Takım senin orada olduğunu bildiği için nereye gideceğin konusunda endişelenmedin.
Röportajlar ve duşun ardından, Leon elinde telefonla senin onu aramanı bekliyordu.
Takım arkadaşlarından biri, "Bir saniyeliğine dışarı çıksana," dedi.
"Gelemem, kızımla Facetime yapmayı bekliyorum," diye yanıtladı Leon.
"Biliyorum, ama bir dışarı çık. Göreceksin, beklediğine değecek."
Leon, biraz meraklı ama aynı zamanda aramayı kaçırma korkusuyla dışarı çıktı. Fakat seni dışarıda görünce, telefonu unutabileceğini anladı.
"Burada ne yapıyorsun?"
"Sophia, doğum gününde babasının golünü izlemeyi kaçırmak istemedi."
Leon sana doğru yürüdü, seni öpüp kucakladı, sonra da Sophia'yı kollarına aldı. Üzerinde "Baba" yazan küçük Bayern formasıyla kızını görmek ona büyük bir gurur ve sevgi verdi.
"Mutlu yıllar, aşkım. Bugün seninle olabildiğim için çok mutluyum."
"Tam zamanında," dedin, saati göstererek. Saat tam 20:00'ydi.
"Bunu mümkün kıldığın için teşekkür ederim. Bu an benim için her şeye değer."
"Ben de öyle düşünüyorum," dedin, kollarını ona sararak. "Sophia'nın hayatında bazı anları kaçırabiliriz ama birlikte ona yetecek kadar güzel anılar biriktireceğiz. Bunun için endişelenme."