"Mats, gerçekten istediğin bu mu?" Onlara anlaşmayı yapmalarını ve bu işi bitirmelerini söylemişti. "Sana yılan diyecekler" zaten yıllardır ona yılan diyorlardı ve bu umurunda bile değildi. Daha resmi açıklama yapılmadan Dortmund'da inmişti bile. Vedalar o kadar da kötü değildi. Takım arkadaşlarının çoğu babaydı. Onlar anlıyordu ve diğerleri de bir gün anlayacaktı.
Eski evinin eşiğinden adımını attığında, ayrılırken fırlattığın bardağın duvara çarparak kırılmasının anısı kulaklarında çınladı. Onunla tekrar konuşman altı ay sürmüştü. Hayatınızı değiştirecek bir kararı, o hayatı sizinle paylaşan kişiyle konuşmadan verirseniz böyle olurdu. Sizi kendi evinizden kovar ve çıkarken kafanıza bira bardağını yerdin. Münih'e yalnız gitmişti ve Dortmund'da sensiz yepyeni bir hayat kurmuştu.
Geçen yıl Kasım ayında Signal Iduna Park'ta kaybettikleri o geceye kadar seni unuttuğunu düşünüyordu ve sahadan çıkarken seni tribünde görmüştü. O kadar ani durmuştu ki James ona arkadan çarpmış, neredeyse ikisi de yere düşecekti ve kendine geldiğinde James ortadan kaybolmuştu. Senden gelen ve otel bilgilerini isteyen mesajı görene kadar seni hayal edip etmediğini merak etmişti. Geceyi birbirinize dolanarak geçirmiştiniz ama güneş doğduğunda çekip gitmiştin.
Yılbaşından bir hafta sonra, üzerinde iki pembe çizgi ve "Konuşmamız gerek" yazan bir hamilelik testi fotoğrafı gönderene kadar, sana tekrar ulaşma çabalarının hiçbirine yanıt vermemiştin. Ama konuşmanız gerekmiyordu. En azından Mats konuşmadı. O gün menajerini aradı ve önümüzdeki yaz döneminde transferi gerçekleştirmesini söyledi. Eğer doğru hesapladıysa, Ağustos ayındaki doğum için zamanında dönmesi gerekiyordu.
Ona bir çocuğun tekrar birlikte olacağınız anlamına gelmediğini söylemiştin. O da biliyordu. Ama bebek için geri döneceğini söylediğinde öyle mutlu olmuştun ki geniş gülümsemeni ne kadar da uğraşan saklayamamıştın. Mats bu gülüşü uzun süre aklından çıkaramadı içten içe ne kadar mutlu olduğunu biliyordu. Gelebildiği randevulara gelmesine izin verdin, gelemediği randevularda da FaceTimedan katıldı. Akşam yemeklerinde isimler ve araba koltukları hakkında konuştunuz ve sana daha büyük bir araç almasına izin verdin. Hâlâ ona bir bebeğin tekrar birlikte olacağımız anlamına gelmediğini hatırlatıp duruyordun ama onu kemer tokasından tutup eve geri çekmeden önce iyi geceler öpücüğü vermen, tekrar birlikteymişsiniz gibi hissettiriyordu.
İşte orada, eski evinde durmuş, tanıdık ama boş duvarlara ve çıplak zeminlere bakıyordu. Resmi duyuru şimdiye kadar mutlaka yapılmıştı ama o telefonunu kapatmıştı. Twitter'daki herhangi birinin ne söyleyeceği umurunda değildi. Ön kapının kilidinin klik sesini duyunca döndü ve bir tanrıça gibi eve girişini izledi.
"Vay canına," dedi. Senin görünüşünden oldukça mutsuz olduğunu biliyordu ama hamileliğin sana kesinlikle yakıştığını düşünüyordu. Elbisen mükemmel yuvarlak karnını sarıyordu, cildin parlıyordu ve... hamilelik memeleri harikaydı. Yine de bunları kendine sakladı. "Çok güzel görünüyorsun."
"Sızdıran bir inek gibi hissediyorum," dedin kendini yelleyerek.
"Yine de güzel bir inek." göz kırptı, sen de ona küçük bir gülümseme gönderdin.
"Sen gittiğinden beri buraya hiç gelmedim. Hatırladığımdan daha küçükmüş."
Etrafına bakındı. Gerçekten de daha küçük görünüyordu. Onun evi daha yeniydi, daha açıktı. Daha büyük bir bahçesi de vardı. Onunki bir bekâr eviydi. "Nasıl olsa bebek seninle yaşayacak. Ben sadece... geleceğim..."
"Benim yanıma taşın."
"Ne?"
Ağır bir iç geçirdin, saçlarını yavaşça topladın ve bir elini kalçana attın. "Belki sıcaktan, belki çocuğun beynimi yiyor ama yanıma taşınmanı istiyorum çünkü seni özlüyorum, seni seviyorum ve sanırım artık bir aile sayılırız."
"Ne?"
"Mats, bana bunu tekrar söyletme." Acı çekiyor gibi görünüyordun ve Mats bunun hamilelikten mi yoksa onu hâlâ sevdiğini itiraf etmenden mi kaynaklandığını anlayamadı. "Çocuğun başka bir yerde yaşarken sen burada yaşayamazsın, sen öyle bir baba değilsin."
Sana doğru bir adım attı, bir elini karnına sürttü ve bebeğin ona doğru tekme attığını hissetti. Boğazında yükselen yumruyu yuttu. "Kesinlikle emin misin?" Evini kolayca tekrar kiraya verebileceğini düşündü, sadece tamamen ciddi olduğunu duymak istiyordu.
Elini eliyle kapatıp sertçe sıktın. "Evet." Parmaklarını dudaklarına götürdü ve uçlarından öptü. Yanağından aşağı bir damla gözyaşı süzüldüğünü gördü, sonra onu sildi. "Bunu yaptığına hâlâ inanamıyorum."
Omuz silkti. "Bunu sen yaptın-" Etkili olması için durakladı. "YANİ. Münih'e taşınmayacağın çok açıktı. Çocuğumdan o kadar uzakta yaşamayacağım. Zor bir karar değildi."
"Peki ya ben?"
"Şey," dedi sinsice sırıtarak. "Sana yeniden aşık olmak güzel bir avantajdı." İffetli bir öpücük için eğildi, daha fazlası için kendine güvenmiyordu. Hamileliğin seni gerçekten de seksi gösterdiğini düşünüyordu. "Ee. Eve gidelim mi?"
"Eve gidelim."