26. fejezet - Gyengítés

2 1 0
                                    

A kezdő gyakorló számára egy elemi varázslat három részből tevődik össze. A mágusnak elsőként létre kell hoznia önmagában a szándékot, amit hangosan vagy csak gondolatban ismételgetett, úgynevezett varázsigével segít megindítani. A teljes kibontakozást egy különleges mozdulatsor is segíti. A kezdő mágusok csatái ezért inkább egy különleges, énekkel megtűzdelt táncra hasonlítanak. Az elemi mágustánc, mint egy szórakoztatási forma, a színházakban mindig is nagy tömegeket vonzó előadásnak számított.
A haladó mágusok a "táncot" csaknem teljesen elhagyhatják. A mester szinten, pedig elég csak a szándék. Egy mester máguson nem lehet észrevenni, hogy éppen varázsolni készül, vagy már meg is tette. Persze egy igazlátó kivételt képezne, de azok olyan ritkák a kontinensen, mint a fehér holló. A varázsló mágusok körül a láthatatlan energiamező megváltozik és mintába rendeződik, egy igazlátó úgy tudna olvasni abból, hogy a mágus éppen mire készül, mint egy könyvből.
Miközben a mindent felemésztő tüzet nézte, Uctor éppen ezen elmélkedett. Felidézte magában az a keveset, amit a varázslásról tudott, és próbálta megfejteni, Rugin vajon milyen szinten van a tűzmágiában?
Néhány perce még a karaván elején lovagolt a tűzmágussal, amikor észrevettek egy csapat dögevő madarat az előttük lévő út felett keringeni. Ruginnal és néhány karavánőrrel előrelovagoltak, felderíteni a terepet.
A kiszáradt folyómeder peremén álltak, az első itatónál, amire számítottak. Bár ez most, a nyár közepén, nem volt több, mint egy iszapos dagonya. Vagyis lehetett volna...
Az itató tele volt már oszló, vagy frissen elhullott álltokkal, de olyan is volt, ami még rángatózva agonizált, miközben a dögkeselyűk már ott ugráltak körülötte. Ez egy kegyetlen lakoma volt az ő számukra is, számtalan élettelen madár hevert a tetemek mellett.
- Megmérgezték az itatót - mondta ki döbbenten Uctor. Ha szűken mérik, a vizük még elég lesz két-három napra. A csaknem kétszáz embernek bőven elég lenne a készletük, de ott van a száz igavonó, és közel száz hátas ló. Ezek a mederbéli itatóhelyek, mindig jó lehetőségek voltak az állatok számára. - Kiküldök előre felderítőket a többi itatóhoz - határozta el magát végül.
- Felesleges kockázat! - mordult fel dühösen Rugin. - Ott is ugyanez lesz a helyzet. Nézd meg! A legrégebbi tetem egy hetes lehet. Ránk várnak ezek a mocskok!
- Mit tehetünk akkor? - kezdett kétségbe esni Uctor.
- Imádkozzatok esőért! - mondta halálosan komolyan Rugin, és az itató felé fordult. Uctor látta, a tűzmágus mennyire próbálja visszafogni a dühét, és mennyire megrendülten nézi egy nagytestű növényevő haláltusáját.
Minden előzmény nélkül az egész területen tűz lobbant. Égett az iszap, égtek a tetemek, és a menthetetlen élők is. Sötét füst emelkedett az ég felé. Mielőtt az északi szél belekaphatott volna, a füst eltűnt egy fehéren vibráló, kör alakú formációban, amit Rugin "rajzolt" fel a levegőbe.
A tűz annyira forró, még a csontok is elporladnak! - csodálkozott Uctor.
Időközben a karaván első szekere a tűz mellé ért, Uctor intett nekik, hogy menjenek tovább.
A meder csaknem tökéletesen keleti-nyugati tájolású volt. Enyhe szögben tartott észak felé, míg végül elveszett a hegyek közé vájt meredek falú völgyben. A köves út a meder északi partján vezetett. A szürke, poros pusztát fokozatosan felváltotta a szürke köves puszta. Míg a síkság északi része bővelkedett a zöld legelőkben, ezt a rész már nyugodtan lehet sivatagnak is nevezni. Ez volt a kontinens legszárazabb területe. A nyugat felől jövő párás légtömegek az Itangig sem jutnak el, a kelet felől jövő felhők elakadnak az eget karcoló Fűrészfogak között. Az északi áramlatok is már régen elhagyják az összes nedvességüket, mire a Katlan fölé érnek, csak a csípős szél marad. A dél felől érkező felhőket az állandóan mozgásban lévő északi áramlat szórja szét.
Az ősi, kiszáradt meder mentén ezért nem csak a karavánok útvonala vezetett keletről az Itangig, hanem a vándorló állatoké is.
- Ezen a területen legkevesebb öt éve nem esett eső - szögezte le szomorúan, lehajtott fejjel Uctor. - Tényleg van értelme az imának?
- Az imának mindig van értelme - bíztatta Rugin.
- Rendben, akkor este kihirdetem: "Emberek, imádkozzatok esőért!" Picit sem fognak bolondnak nézni.

Vigyázz rám!Donde viven las historias. Descúbrelo ahora