Czas po rozstaniu z Pedrim był dla Gaviego jak błądzenie w ciemnym tunelu bez końca. Każdy dzień był powtórką tego samego bólu i tęsknoty. Z drużyną, w treningach i podczas meczów, czuł się jak widmo. Chociaż starał się być obecny, jego myśli nieustannie wracały do Pedriego. Czuł, że coś w jego wnętrzu się złamało. Wszyscy dookoła widzieli, że Gavi jest zagubiony, ale nikt nie wiedział, jak głęboko sięgał jego ból.
Pewnego dnia, po wyczerpującym treningu, Gavi postanowił pójść do klubu, gdzie często spędzali czas z Pedrim. Wszedł do lokalu i od razu poczuł powracającą falę wspomnień. Zobaczył ich ulubiony stół, przy którym śmiali się i rozmawiali o wszystkim i niczym. Ale w tym momencie było tylko puste krzesło naprzeciwko niego. Czuł, jak w sercu powstaje lodowaty ścisk, a w głowie zaczynają narastać myśli, które nie dawały mu spokoju.
Gdy w końcu zamówił drinka, jego wzrok padł na grupkę znajomych. Wśród nich był Ansu Fati, który dostrzegł smutek na twarzy Gaviego.
Ansu podszedł do Gaviego, widząc, że jego przyjaciel wyglądał jak cień samego siebie. Usiadł obok niego, próbując wnieść odrobinę radości w tę przygnębiającą atmosferę.– Hej, co się dzieje? – zapytał Ansu, jego głos był pełen troski. – Wszyscy zauważają, że nie jesteś sobą.
Gavi wzruszył ramionami, czując, jak w jego gardle pojawia się gula. Przez chwilę milczał, nie wiedząc, jak wyrazić to, co mu leży na sercu. W końcu, nie mogąc dłużej ukrywać swoich uczuć, powiedział:
– Zakończyłem to z Pedrim. Musieliśmy się rozstać, przynajmniej na jakiś czas, ale nie potrafię przestać myśleć o tym, co straciłem.Ansu przyjrzał się mu z wyrazem zrozumienia. – To trudne, Gavi. Wiem, jak bardzo go kochasz. Czasami potrzeba przestrzeni, by zrozumieć, co naprawdę się czuje.
Ale Gavi nie chciał słyszeć o przestrzeni. Czuł, że to nie jest rozwiązanie. – Wiem, że potrzebuję go, ale nie wiem, czy on kiedykolwiek mi wybaczy. Zdradziłem go w najgorszym momencie, a teraz muszę żyć z tą świadomością.
Ansu pokiwał głową, próbując znaleźć odpowiednie słowa. – Może powinieneś z nim porozmawiać? Powiedzieć mu, co czujesz? Wiesz, że obaj zasługujecie na szansę.
Gavi nie był przekonany. Bojąc się, że nie ma niczego, co mogłoby naprawić ich związek, odwrócił wzrok i spojrzał na szklankę. W jego sercu narastał strach przed tym, co może się wydarzyć, jeśli znowu otworzy się na Pedriego.