32.

11 1 0
                                    

Pár héttel azután, hogy Leonardót megtették főtanítvánnyá, és ezzel hivatalosan is a birodalmi fővarázsló utódjává vált, Benjamin és Sigismund az egyik tanteremben rendezgette az inasok által széthagyott, otthagyott, rosszul megbütykölt dolgokat.

Vagyis rendet tettek. „Mint a szolgák."

Nem volt ismeretlen számukra ez a feladat, idősebbekként kötelességük is volt. Hiába, Sigismund a feladatot mégis büntetésként fogta fel. Hiszen, ezelőtt mindig hárman végezték ezeket. Azzal, hogy Leonardót kiemelték közülük, a fiatal társának ez nem az ő kiváltságát jelezte, csak a saját kudarcát.

Elbukott. Nem őt választották. Mivel nem volt elég jó.

Nem, ez nem volt igaz. Ez egy félrevezető, hazug gondolat volt, amivel csak az elméje akarta becsapni őt, és a többieket felmenteni. Nem merülhetett alá az egyszerű emberek önmarcangolásába, hogy elhiggye! Őt kellett volna kiválasztani!

Mert ő igenis jó volt. Sőt! Sigismund kérdés nélkül a legjobb tanítványnak tartotta magát, és mélységesen felháborította őr az, hogy másnak ítélték az ő címét.

A feltörő méreg úgy elborította az agyát, hogy észre se vette, milyen erősen hajított félre egy félig kifaragott varázspálcát.

Benjamin a falnak csattanó tárgy hangjára felkapta a fejét, és a rángatózó szemű tanítványtársára nézett.

- Beléd meg mi ütött? – kérdezte rögtön, összevont szemöldökkel.

Sigismund hangja idegesen dördült.

- Takarítás? Most már a szolgamunka is nekünk jut? Egy hónappal ezelőtt sárkánygyíkokat szelídítettünk, most pedig kis szarosok után pakolunk?! – rúgott bele izomból az egyik asztal lábába, mire az egész beleremegett.

A társa, úgy tűnt, egyáltalán nem izgatja fel magát a másik kirohanásán. Mintha már hatvanadjára hallgatta volna végig.

- Talán egy hónappal ezelőtt így volt, de most a fővarázsló nem ér rá – sepregetett. – Amúgy is... az idősebb tanítványok feladatai közé tartozik, hogy felügyeljék a fiatalabbakat, és szükség esetén, igen, feltakarítsanak utánuk. Úgyhogy, fejezd be az óbégatást, és folytasd a munkát!

De az csak fújtatott.

- Lenne ideje, ha nem csak a kis kedvencének adna különórákat! – szegezte villámló tekintetét a vele szemközti falnak.

Erre már Benjaminból is kiszakadt egy fáradtabb sóhajtás.

- Talán azért csak neki ad különórákat, mert ő a főtanítványa? – kérdezett vissza, mire ismét csak fújtatást kapott válaszul.

Ezt igazán kezdte már unni. Jobb ötlete híján félretette a seprűjét, és egy széket a társa irányába penderítve intett neki, hogy üljön le. Vele szemben ő is helyet foglalt. A lábai már igen sajogtak az órák óta tartó talpon levéstől, jól esett neki ez a kis szünet. És ha már amúgy is itt volt, összekötötte a kellemeset a hasznossal, és megpróbált némi értelmet verni a tanítványtársa fejébe.

- Be kellene fejezned a féltékenykedést, sehová nem vezet! – ajánlotta neki komolyan, miközben a térdei masszírozásába kezdett. – Látod, engem sem választottak ki, mégse cirkuszolok miatta, mint egy pisis!

Sigismund szája megrándult.

- Persze, hogy nem cirkuszolsz, neked egyébként sem volt semmi esélyed! – jelentette ki nyersen.

Till the Main Villain do us apart! - Míg a főgonosz el nem választ!Donde viven las historias. Descúbrelo ahora