"Uuu~xsabarnya lah nk mkn kek coklat yg omma buat ni..baik aku simpan takut Jun nampak..habis dia kebas..."kata Sena sambil melihat keknya.Dia menutup bekas itu dan menyimpannya dibwah laci meja.
kring
Pelajar memasuki kekelas masing2.Jun pulak masih belom sampai.Lambat lagi budak ni."ish..mane Jun ni..xkn xsmpai lgi..ke...dia lambat...atau..eh Sena...ko jgn nk berangan la..dia bukn suka kau pon..ish dhla hari ni aku jdi org suruhan dia..adoi pabo pabo pabo Sena''bisik hatinya sambil mengetuk-ngetuk kepalanya."yes,ms Kim,are you have any problem"kata Ms Sojin.Sena yg mendengar teguran itu memandang sekeliling.Ada jugak sebahagian budak ketawa kecil melihat kelakuan Sena.Sena hanya menggeleng.Ms Sojin menghadap ke papan hitam dan sambung menulis.Sedang mereka belajar tiba-tiba,Jun masuk kedalam kelas dengan keadaan yg teruk.Mukanya berlembam dan dilengan baju nya plk ada hirisan pisau dan menyebabkan banyak darah mengalir dilengan bajunya itu."Mr wen,what's wrong with your face...are u okay?"kata Ms Sojin.Sena melihat Jun.Aimatanya mula berlinangan.Dia cepat2 membuka spek dan mengelap airmatanya."Siapa2 boleh tolong hantar Jun pergi kebilik rawatan?"kata Ms Sojin.Tiada siapa pun yg berani angkat tangan.Semuanya takut melihat Jun.Bagi mereka semua,Jun amat menakutkan."tiada sape?"kata Ms Sojin.Semua menundukkan muka."S-SAYA"kata seseorg.Dan,org itu adalah Sena.Dia bangun dan berjalan kehadapan."bwk dia kebilik rawatan ok?"kata Ms Sojin.Sena mengangguk kemudian mengangkat Jun.Dia meletakkan tangan Jun yg luka dilehernya manakala tangannya yg lagi satu dipinggang Jun.
DI BILIK RAWATAN
Tangan Sena terketar-ketar apabila mengambil peralatan untuk merawat luka Jun.Jun hanya melihat sahaja Sena.Tiba-tiba Jun memegang tangan Sena.Sena melihatnya.Airmata mula bergenang.Dia xsanggup melihat muka Jun apatah lagi lengannya yg dihiris pisau."Sena~"panggil Jun.Sena hanya diam.Airmatanya mula jatuh.Pantas saja tangan Jun mengelap airmata yg jatuh."kenapa dengan awak?"kata Sena.Jun hanya diam."hmm..tadi..ade mamat samseng cari hal ngn aku...aku naik bengang ah bile mamat tu tolak aku..lah2 aku jugak yg kene padahnye..xkn samseng bwk pisau"kata Jun sambil melihat lengannya.Sena mengambil bandage dan membalut lengan Jun."Asal kau ni...baik sgt dgn aku..."kata Jun.Sena hanya menggelengkan kepala.Dia membetulkan speknya.
DI PONDOK BLOCK C
Sena menunggu Jun.Sambil-sambil itu,dia membuka bekalnya iaitu kek coklat~."Auww sdpnya...baik aku mkn dulula aaaa~"belom sempat kek itu masuk kedalam mulut Sena,ada org dh ambil dulu.Sena terkejut dan melihat siapakah gerangan yg mkn kek itu dulu sebelom dia.Dia menoleh ketepi dan melihat Jun sdg mengunyah sesuatu."sedap btul..baru aku nk kau suruh bwk bekal untuk aku"kata Jun."eh sedap btulla..bak sini"kata Jun mengambil kek itu dari Sena.Sena hanya ternganga melihat Jun mkn.Patutnya dia yg mkn tapi,Jun dh ngap dulu.Sena hanya memuncugkan bibir.Nak minta balik,haram Jun kasi,lebih baik diam."massita''kata Jun."nah..esok jgn lupe bawak bekal untuk aku"kata Jun.Sena hanya mengangguk."Good girl"kata Jun sambil mennyerabaikan rambut Sena."haih..mamat ni mkn xingt aku...adoii laparnye..ahh masuk kelas jelah..kjp lagi loceng bunyi"kata Sena.Dia bangun dari tempat duduk itu sambil memegang perutnya.
DI KELAS 5-SEVENTEEN
Sena masuk kedalam dengan lemah.Lapar sungguh dia.Dia melihat Jun lagi sedang seronok berborak dengan rakan-rakannya.Sena berjalan ketempat duduknya.Sewaktu dia berjalan,ada satu kaki pelajar yg sengaja dikeluarkan untuk Sena jatuh.BUKK~.Sena terjatuh kelantai.Semua pelajar dikelas itu mentertawakan dia.Paling kuat mentertawakan dia adalah Jun."hahahaha minah nerd jatuh doh~eh korg2 tau x?minah nerd kalau dia jatuh,dia buat mcm mne?mcm ni hahaha"ketawa Jun sambil membuat gaya org betulkan sepet.Hati Sena sakit,bagaikan berjuta-juta pisau mencucuk apabila mendengar kutukan Jun.Airmata mengalir deras.Dia bangun dan berlari keluar dari kelas.Sakitnya hati dia apabila kata2 Jun terngiang-ngiang didalam kepalanya.Pandangan Sena mula kabur,makin lama makin kabur.Dia rebah kelantai.Pandangannya hampir kabur.Dia terpandang seorg lelaki yg memanggil namanya berkali-kali.Pandangannya kini gelap.Suara org yg memanggilnya itu tadi sayup-sayup.
BERSAMBUNG....
YOU ARE READING
Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]
RomanceMengisahkan seorg budak lelaki bernama Wen Jun Hui atau lebih dikenali sebagai Jun,seorg pembuli,hati beku di PLEDIS HIGH SCHOOL, jatuh cinta dengan seorg bdk perempuan nerd yg masuk didalam sekolah tersebut.Tiap-tiap hari,dia akn membuli bdk nerd i...