Di Pledis Highschool
Sena masuk kedalam kelas.Dia memandang sekeliling sudut kelas itu.Nampaknya tiada siapa pon kecuali dia yg berada didalam kelas itu.Sena duduk ditempatnya."keja smlm aku dh siap..nk buat ape ni...jun mne eh
..slalunya..dia dh dtg...tapi hrini xde pon...lambat kot..."kata Sena.Sena mula bosan.Dia bangun dan mengemas kelas itu.Tak lama kemudian,ada sekumpulan lelaki masuk kedalam kelas tersebut."morning,sena!awalnya dtg"kata DK."morning."kat Sena sambil memberi senyuman kepada mereka.Mereka semua menolong Sena mengemas kelas.Ramai pelajar telah memenuhi kelas itu.Tapi,mana Jun.Jam mcmni xknlah lambat lagi.Sena berdiri didepan pintu kelas.Matanya melilau mencari bayangan Jun.Tapi,yg hanya dia nampak,pelajar dari kelas lain dan juga dari kelasnya.Sena mengeluarkan phonenya.Dia menelefon Jun.Tetapi,panggilannya tidak dijawab."eh pahal ngn Sena tu?"tanya seungkwan."entah...terkinja-kinja..aku tgok dia...dia cari sape eh?"tanya hoshi pula.Mereka semua mengangkat bahu tanda tidak tahu.Kringg!!!!
Bunyi loceng menunjukkan masa pertama guru mereka masuk kekelas.Sena mengeluh.Dia berjalan ketempat duduknya dengan menundukkan wajahnya.Dia pandang kesebelahnya.'jun...mne awak..xkn awak dtg lmbat lagi....kn awak ckp..awak nk berubah..tapi...knp..awk xmuncul lagi..'bisik hati Sena.
"Bangun"
"Selamat sejahtera cikgu"Semua didalam kelas itu mengucapkan selamat pada guru mereka."selamat sejahtera,kamu semua boleh duduk."kata cikgu itu."Harini siapa yg tidak hadir?"sol cikgu itu."Jun cikgu"kata S.coups.Semua memandang kearahnya termasuk Sena."kamu tau sbb ape dia tak datang?"soal cikgu itu lagi."demam panas cikgu!"jerit Seungkwan."Oi bingai..taula kau tu pndai highnote tapi takyah la jerit²..pekak telinga aku tau tak!"jerit Hoshi."Dah tu ko tu jerit ape?!"jerit seungkwan."ko jerit...aku jeritla!"jerit Hoshi lagi."Dah!!!xnyah nk jerit!!pasal tu pon nk gaduh ke!!duduk sekarang!!"jerit cikgu itu.Bergema suuaranya diruangan kelas itu."boleh naik darah tinggi..klau tgok perangai kamu semua mcmni!"jerit cikgu itu lagi.Hoshi dan Seungkwan menundukkan kepalanya."dh buka buku teks m/s 100" kata cikgu itu.Mereka semua mengikut arahan itu.Sena pusing kebelakang."joshua,betulke jun dmm?"soal Sena yg mahukn kepastian."aah,smlm lepas dia sedar dri pengsan..dia terus dmm pnas...so..dia xskolah la hari ni"terang joshua sambil menconteng mejanya.Takde keje punya pasal.Meja jadi mangsa contengan Joshua.Hahaha."oh...yeke...ok xpelah..yah!jgn conteng meja la!"jerit Sena."Ala nanti aku padam la balik..."kata Joshua dengan selamba.Sena memandang kedepan semula.Dia meletokkan kepalanya dimeja.Rasa sunyi pulak bila Jun takde.Pembelajaran berjalan seperti biasa sehinggalah bunyi loceng kedengaran membuatkan pelajar tidak sabar untuk rehat."ok kamu semua boleh rehat"kata cikgu itu lalu keluar dari kelas itu.Pelajar didalam kelas itupon berpusu-pusu ke kantin."hahaha ko ni pelik la..."kata The8."betulla"kata dino.Dino pandang kearah Seba kemudian memandang 17.Dino membuat pandangan apahal-ngn-sena.Semua mengangkat bahu."Sena,xnk rehat ke?soal Mingyu."korg semua pegila...saya xlapar.."kata Sena sambil memandang tingkap."oh come on...jomla rehat ngn kiteorg.."ajak Vernon.Sena menggelengkan kepalanya."dh la tu jgn paksa dia...aku tau..sgt dia tgh rindukn jun tu.."kata s.coups dengan perlahan."rindu?baru sehari je kot..dh rindu?"soal dino."Sebelom aku ketuk kepala kau..baik ko diam..ko tak tau perasaan Sena..ko diam-diam je...jgn nk bnyk soal."ugut s.coups.Dino mencebik."pikir comel la tuh..hmm"kata s.coups."dhla korg ni...i nak gi kantin dlu...bye.."kata diva seungkwan dan berjalan seperti lagak diva."i pon same"kata Mingyu.Dia memeluk tangan wonwoo."eh pahal ko ni?peluk tangan aku bagai..."kata Wonwoo."aaalaaa...xkn mrh kot hyung..."kata Mingyu dgn nada yg comel."ehheehhheeh naik gila aku melayan ko..baik aku gi dlu"kata Wonwoo."yah!tunggula"kta Mingyu.Semua org sudah pergi.Kini tinggal Sena seorang sahaja didalam kelas itu.Sena cuba menelofon dan mesej jun tetapi tidak balas.Sena tak marah.Dia paham Jun skrg tak sihat.Jadi dia buang semua pikiran negatif dgn mendengar lagu ditelefon pintarnya.
Bersambung...
YOU ARE READING
Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]
RomanceMengisahkan seorg budak lelaki bernama Wen Jun Hui atau lebih dikenali sebagai Jun,seorg pembuli,hati beku di PLEDIS HIGH SCHOOL, jatuh cinta dengan seorg bdk perempuan nerd yg masuk didalam sekolah tersebut.Tiap-tiap hari,dia akn membuli bdk nerd i...