26.Ada je kerenah diorang ni

1.3K 98 1
                                    

Di pledis highschool

Semua pelajar sibuk membuat kerja sendiri.Sena lagi fokus belajar teknik meng-wushu orang.Dan tok gurunya adalah Jun.Junghan sedang menenangkan Joshua yg masih tidak puas hati tentang semalam.Dia hanya memandang Dino sahaja dari mula kelas."Hyung!dahla tu...janganlah amik hati pasal malam punya semalam...pandang orang mcm nk makan je...Hyung lapar ke?"soal Dino."Aah.Memang aku tgh lapar pon.Rasa nak ngap je ko sekarang.Yah!sape ada pisau...aku nk sunatkan budak ni"kata Joshua yg sudah panas hati."Nah ni sunat kau"kata Jeonghan sambil mengetuk kepala Joshua."Aduh ape ko ni Hyung!"marah Joshua sambil menggosok² kepalanya."Kau cakap main lepas je kan.Dah la tu takyah la marah Dinosaur tu.Kau bukannye tak tau perangai dia mcm mne"kata Jeonghan."Amboi...sesedap maggie kari je cakap aku ni Dinosaur hyung?sampai hati kau hyung"kata Dino."Mana aku xamik hati hyung.Punyala mcm kucing aku yg kt LA tu mncari kamus terbang khas dari California semata-mata nk ajar budak Dinosaur tu.Aku start cari pkl 12...jumpe pkl 3 pagi.Aku datang balik...semuanya dah terbongkang tah kemana.Lagi² budak tu!!ergh!!nak gigit je!!"marah Joshua."Woi senyapla!!!memekak je!!orang nak belajar pun susah!!"jerit Dooyoon yg tak puas hati mendengar Joshua memekak mcm orang gila."Eii sibuklah kau!!!pergilah library kalau nak belajar!!xdelah kau dengar aku terpekik terlolong kat sini!!"jerit Joshua.Semua memandang Joshua.Setahu mereka Joshua xpernah macam ni.Haih kes semalam punya pasal la Joshua boleh jadi naik angin macamni...--"."Ha...ha ayok tak tayok balik makan keropok...Joshua dah marah...."kata Sena perlahan pada Dino.Jun tergelak kecil dengan ayat Sena.Manalah awek dia dapat ayat tu."Tengok mcm Sena...Sena baik.."kata Sena sambil tersenyum."Jun..."panggil Sena."Ye..."sahut Jun."Sena xbuat papepon"kata Sena dengan nada budak kecil."Yeke?"soal Jun yg mula melayan kerenah gadis kesayangannya itu."Ye.."kata Sena."Betul Sena xbohong?"kata Jun lagi terus melayan perangai Sena."Tak"kata Sena sperti kanak² berusia lima tahun dan menggelengkan kepalanya."Hahaha aigoo cute nya dia"kata Jun sambil mencubit kedua pipi Sena."Oi...dah xyah la nk bersweet-sawit kat sini.Naik menyampah aku"kata Seungkwan sambil meniru gaya mazlee dalam ohmyenglish.Sena berdiri dan memandang kearah Seungkwan."Eleh taulah jeles xde awek.Tulah sape sruh jadi bapok...tgok dh xlaku.Blueerk"kata Sena sambil menjelirkan lidah kepada Seungkwan dan duduk semula berpeluk tubuh.Jun hanya menggelengkan kepala melihat perangai yeochin nya juga member yg haih susah nak cakap.Masing² jadi gila.Almaklumlah,hari last sekolah...cikgu xbagi keje sekolah...jadi gilalah semuanya.Termasuklah musuhnya yg jadi gila sebab Joahua memekak dari tadi."Eleh...suka hati je nk cakap bapok...hey im still namja you know...aku ni laku...cuma aku jual mahal je"kata Seungkwan."Eleh klau dah ckp jeles+amik hati cakap jela...xyah nak berdalih lagi DIVA BOO.."kata Sena yg masih berpeluk tubuh tanpa pandang Seungkwan."And one more thing that you must know...it-te...i ni bkn jenis amik hati..mcm orang tu"kata Seungkwan dengan sengaja kuat."Amboi perli nampak"kata Joshua dari belakang."Mmg pon...sentap ke you?!!!"kata Seungkwan."Aah sentap giler you...sentap sgt²...cakapla lagi you...i suuukeeee lah"kata Joshua dengan geram."Yeke you suke i cakap..."kata Seungkwan."Suke...suke sgt² smpaikan i rasa nak ambil gitar pulaklah you"kata Joshua lagi."Omo!you nak nyanyikan untuk i ke?so romantic"kata Seungkwan pusing kebelakang sambil meletakkan tapak tangannya didada.Korang taukan kalau perempuan tersentuh hati mcmmne.Kalau taktau buat² tau."Takla...i nak hempuk kat kepala you boleh x?"kata Joshua yg mula naik angin semula.Kesian Joshua,asyik naik angin je...boleh pecah kepala otak dengan perangai diorang ni."Err Joshua...hehe jangan marah...kita gurau...kita kan kawan..janganlah mcmni"kata Seungkwan yg terkejut kerana Joshua perlahan-lahan mengahampirinya."Hehe hehe..sengih²...eiiirghh"kata Joshua yg mula membuat penumbuk dikedua tangan nya."O'oh...i think he's so serious now..daripada aku bnyak cakap kat sini...lebih baik aku...CABUT!!"Seungkwan terus berlari keluar dari kelas."BOO SEUNGKWAN!!!!!"bergegar kelas itu dengan jeritan Joshua.Joshua berlari mengejar Seungkwan.Semua didalam kelas itu ketawa terbahak-bahak sampai berguling² melihat perangai diorang berdua.Lagipun hari tu last mereka disekolah.Jadi mereka senua bebas untuk membuat ape ape saja.Tapi janganlah jadi mcm diorang ni menggila dalam kelas xabis².Ada je keranahnya.

Bersambung....

Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]Where stories live. Discover now