Finally,you woke up!

1.1K 92 1
                                    

Di hospital Seoul

Sena masuk kedalam bilik wad Jun sambil memegang beg yg berisi bekas makanan.Dia duduk dikerusi yg disediakan oleh pihak hospital.Sena mengeluh.Jun masih belum sedar.Dia mengambil tangan Jun dan meletakkan dipipinya."Bila awak nak bangun...saya rindu awak...yg lain pon rindu awak..." kata Sena.Dia meletakkan kepalanya dikatil Jun.Tak lama kemudian,dia pun terlelap.

Sena bangun dari tidurnya akibat terganggu dengan bunyi deruman guruh.Sena memandang diluar tingkap."Hari dah nak hujan...aku lupa pulak nak bawak sweater...dahlah kat sini sejuk..." kata Sena sambil memeluk tubuhnya.Dia bangun dan memandang diluar tingkap.Tak lama kemudian,hujan pun turun membasahi bumi.Sena termenung saja memandang luar tingkap.Sejak akhir-akhir ni,dia banyak termenung.Dia sendiri pun tak tahu sebabnya.

"Sena..." suara seseorang memecah lamunan Sena.Sena menoleh kearah suara itu.

"Mwo?Awak dah bangun?!Awak dah bangun yeay!!"

Sena terus berlari kekatil Jun dan memeluknya."Saya pikir awak dah xnak bangun..." kata Sena sambil mengalirkan airmata.Akhirnya,insan yg disayanginya sudahpun sedar.Perasaan Sena terlampau gembira tak terkata."Mestilah saya bangun...kalau x miss nerd kita ni asyik nangis je..." kata Jun sambil mencubit pipi Sena.Wajah Jun pada masa itu masih tak bertenaga."Saya panggil doktor tau." kata Sena lalu berlari keluar mencari doktor.

Beberapa minit kemudian~

"Keadaan dia mula stabil.Saya harap awak dapat menjaganya dengan elok.Lagi satu,suruh dia banyak makan dan banyakkan rehat.Walaupun keadaan dia mula stabil,tapi dia perlukan tenaga." kata Doktor itu.Sena mengangguk faham.Doktor itu pun berlalu pergi.

"Dengar tu,makan banyak sikit..." kata Sena."Macam mak nenek lah awak ni..." kata Jun."Yah !"."Don't marah²...gurau je...muehehe" kata Jun sambil tersengih.Sena mengeluarkan bekas makanan itu.

"untuk saya ke?" tanya Jun.Mamat ni mmg nak kena dengan aku ni.Pergi tanya soalan bodoh pulak.Dah tau aku bawak untuk kau lagi kau tanya untuk saya ke?.Lempang sekali kang.Ni makan dia !

"Taklah untuk doktor hensem kat sini..." kata Sena."Aloh" kata Jun sambil pout ."Untuk awaklah...untuk sape lagi..." kata Sena sambil mencubit pipi Jun.Nasib bukan telinga dia.Kalau x capang macam Chanyeol.

C:Ish ! jembalang mne lagi sebut name aku ni ?! aigoo takutnya *lari kat baekhyun*

"Awak dah bagitau yg lain ke ?" tanya Jun."Nak bagitau la ni..." kata Sena sambil mengeluarkan smartphone nya.Wow Sena ! Dah maju kau ye.Dulu pakai phone button buat baling aje.

S:-_-"

Sena pun menghubungi seventeen dan Pn.Wen .Mestila dia hubungi.Habistu apa function dia keluarkan phone.Author ni pun satu.Tak pandai buat cerita apelah...

"Diorang cakap kejap lagi otw..." kata Sena.Jun mengangguk.

Cengkerik:krik krik krik

Author:*pijak cengkerik* aku xpnggil ko berlakon la..

Masing-masing diam.Taktau nak cakap apa."Sena..." panggil Jun."Ye?" sahut Sena sambil memandang Jun."Doyoon mcmne?" Tanya Jun."Tsk.Dah la...xyah tau pasal dia...dah aman dah pon dalam penjara.." kata Sena.Amboi Sena...main lepas je kau ye.Jun hanya membuat mulut "O"

Tak lama kemudian,Seventeen pun datang."Jun !!!" jerit mereka semua."Opppp" kata Sena.Mereka semua brek mengejut sehingga terlajak brek nya."Korang ni dah kenapa?dah kena sawan babi hutan ke?"tanya Sena."Bukan ape...dah 3 bulan kot Jun koma...kiteorg rindu tau x..." kata S.coups.Mereka semua mengangguk setuju.Yelah,kawan rapat sejak sekolah rendah lagi.Mana x rindu kalau salah sorg kawan diorang koma 3 bulan.Kalau x rindu tu bukan sahabat setia namanya.Susah senang bersama.Janganlah orang tu susah,kita yg senang ni buat xtau je.

"Wow...makanan..." kata Seungkwan sambil menerjah bekas makanan ditangan Sena tapi sempat Sena menarik bekas itu jauh dari tangan Seungkwan.Seungkwan hanya menjuihkan bibir.Tak dapat makan punya pasal,menangis tak berlagu dia.

"Dah la tu Seungkwan,frust menonggeng aku tengok kau,nanti aku belanja ko kfc ye..." kata Vernon."Thank you bro" kata Seungkwan."Apelah ko ni...makanan tu untuk Jun kot...yang ko nk mkn tu apasal" kata Jeonghan sambil memberi satu ketukan dikepala Seungkwan.

"Aduh...ish...mana aku tau hyung...kok ye pon xyah la ketuk kepala aku..euuu aduh.."kata Seungkwan sambil mengusap kepalanya.

Semua ketawa melihat Seungkwan yg tersengih kerang busuk.

"Makanlah...doktor kan dah cakap..." kata Sena sambil menghulurkan bekas makanan pada Jun."Gumawo(^O^) " kata Jun.

Bersambung...

Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]Where stories live. Discover now