38.What?

1.1K 89 5
                                    

Setelah sembuh,Jun dibenarkan pulang kerumah.Pn.Wen sangat gembira tak terkata.

"Yeay Jun hyung dah balik"kata The8 sambil mengetuk-ngetuk kuali bersama sudip.

"Kau pergi letak kat dapur atau kau nak aku humban kau dalam parit"kata S.coups.

"Yelah yelah nak letak baliklah ni...apalah nak cakap jun hyung dah balik pon xboleh bla...bla...bla...bla..."rungut The8 sehingga kedapur.S.coups hanya mencebik.

"Nan yesuriya...ohehohehohehoh"

"Seungkwan,senyaplah sikit"kata Wonwoo.

"Jun awak nak makan?"soal Sena."Xnak.Im not hungry now.I just want to hug you"kata Jun sambil memeluk pinggang Sena dan mendagu dibahunya.

"Alahaii...napelah ada org tgh buat drama depan mata aku ni" kata Jeonghan sambil menggosok matanya.

Sedang mereka seronok melakukan kerja masing-masing.Tiba²,kedengaran siren berbunyi.Bunyi sirennya seperti movie war of the world.

Semua kaku.Tak berani berkata-kata.

"Weyh,takkan bunyi siren tu..." kata² Seungkwan tergantung.

"Sound tripod"kata S.coups sambil menelan air liurnya.

Sekali lagi,siren itu berbunyi.

"Ohh ottokhae?takkan lah kita dalam movie war of the world kot..."kata Joshua dengan ketakutan.Dia pernah menonton movie tersebut.Jadi dia tahu macam mana selok belok ceritanya.

Bunyi siren itu sekali didengari oleh mereka.

"Woi janganlah main-main.Aku xsuka ah"kata Wonwoo.

"Kalau bunyi tu maksudnya..."

"Jangan pikir bukan-bukan lah Josh ! Tu kan movie je" kata S.coups sambil membaling bantal pada Joshua.

"Mana tau tetiba alien tu datang.Tembak kita and then and then k-kita lenyap th-then tinggal baju je.Badan k-kita s-semua hilang" kata Joshua separuh gagap.Memang seram woo ceritanya.

"Karut mengarut lah kau ni.Boleh x jangan terbawak-bawak cerita tu.Betul apa S.coups cakap.Tu kan cerita je."kata DK

"Korg ni,betullah aku cakap.Siren tu maksudnya alien tu ada kat sini !!" Jerit Joshua.

"Joshua,sedar sikit.Jangan terbawak-bawak boleh x" kata S.coups sambil meggoncang badan Joshua.Tak sangka,Joshua caya dgn benda macam ni.

"Jap,sekarang ni sape je xde kat sini" kata Woozi.

"1 2 3....14 je?"kata S.coups.

Bunyi siren itu kedengaran lagi.Aish ! Saja nak takutkan orang.Joshua pulak dah mengarut sampai kelaut.

"Aduh...sape plk yg hilang ni...dah la mak bapak Sena ngn mak jun xde sekarang ni...Aku takut"kata Hoshi.

Joshua mendengar siren tu dengar betul.Rasanya dari atas.Dia mengambil kayu besbol milik Jun kemudian memberanikan diri naik keatas.Lantaklah dia kena tembak ngn 'alien' berkaki tiga robot.Tangan yang banyak.Berkepala ketam (?).Mereka yang lain,mengikuti Joshua dari belakang.

Mereka sudah sampai keatas.Siren itu berbunyi lagi.Bunyi datang dari bilik hadapan Joshua.Dengan tangan yg terketar-ketar,dia membuka pintu tersebut dengan perlahan.

"Yah !"

Joshua tersentak kemudian menoleh kebelakang."Bukak la cepat sikit.Terketar-ketar macam orang tua."kata S.coups yg berada dibelakang Dino.

"Sabarlah.Aku takut tangan alien tu belit korang je.Tangan dia tu dah la ada mata kat hujung sekali.Aku xnak korang kena amik.Aku sayang korang tau hah..."kata Joshua.

"Yelah Joshua.Kiteorang pun sayangkan kau.Tapi cepatlah sikit bukak pintunya."kata Vernon.

Joshua mengangguk dan menoleh kehadapan semula.Joshua tersentak lagi sekali.

"Apalagi..."

"Bunyi siren tu..."

"Bukak jelah..."

Joshua membuka pintu dengan perlahan-lahan.

Kliikk

Pintu itu terbuka sedikit.Joshua melihat sedikit didalam.Kosong.Joshua terus menolak pintu itu.

"WARGHHH!!!"

"ARGHHHH!!!"

Mereka semua terkejut.Rupanya siren tu datang dari phone Mingyu.

"Eh Joshua.Ko ok x ni?"tanya Jeonghan apabila melihat Joshua terkaku.Dia melambai-lambai tangannya pada mata Joshua.

Joshua terus rebah kelantai.Terdapat alien-alien war of the world berpusing dikepalanya.

Mereka semua menggeleng kepala berkali-kali.Tulah,suka sangat movie yang seram.Kan dah pengsan.

"Lain kali kalau nak tengok movie,jangan ajak Joshua join sekali.Dah teruk dah aku tengok budak ni."kata S.coups sambil cuba memapah Joshua.Berat juga dia ni.Makan apa ?

"Tapi hyung,Joshua hyung suka tengok movie" kata Dino.

"Kalau aku cakap jangan.Jangan"kata S.coups

Mereka semua menurut.Takkan nak lawan kot.

Malamnya...

"Asal omma suruh kumpul ni" kata Sena.Pn.Kim,En.Kim dan Pn.Wen hanya tersenyum.

Mereka semua pelik.Apasal senyum je.Pertandingan senyum ke ?

"Awak cakaplah"kata Pn.Kim

"Sebenarnya,tunjuk kami semua berkumpul disini untuk beritahu sesuatu.Terutama untuk Sena dengan Jun." Kata Pn.Wen.Makin pelik mereka.Sena dengan Jun ? Kenapa dengan diorang.

"Kami bersetuju,untuk kahwinkan Jun dengan Sena." Kata Pn.Wen.

Semua terkejut.Apatah lagi Jun dengan Sena."What? Kahwin?" Kata mereka serentak.

Pn .Wen hanya mengangguk.

"Kahwin~" itu sajalah perkataan terakhri sebelum Jun jatuh pengsan.Tadi Joshua,sekarang Jun.Pelik,selalunya perempuan yg pengsan,ni laki ? .

Bersambung....wuu diorang dah nak kahwin...

Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]Where stories live. Discover now