Hari ni hari Sabtu jadi Sena tidak kesekolah.Sena turun kebawah untuk bersarapan bersama-sama keluarganya.
''omma masak ape?"soal Sena yg kini sudah berada dimeja makan."omma masak bokkeumpbap(nasi goreng)dengan cheese buldak(ayam goreng pedas dgn cheese)"kata Pn.Kim sambil meletakkan hidangan itu dimeja."wah massita.."kata Sena.Mereka semua baru sahaja mula menjamah,bunyi loceng rumah mereka memberhentikan mereka."Sena..tgok sape dtg?"kata En.Kim.Sena mengangguk dan pergi kedepan pintu.Dia membuka pintu.Terkejut dibuatnya bila Jun berada didepan rumahnya,siap senyum lagi tu."xsuke eh aku dtg..kalau mcmtu aku balik"kata Jun yg baru saja pergi tetapi sempat dihalang oleh Sena.Dia berpaling semula kearah Sena."mcm mane awk tau rumah saya?"soal Sena.Pelik dibuatnya dek mamat ni.Seingat dia,dia tak pernah bagitau pon kat Jun psal rumah dia.Macam mane mamat ni boleh tau."joshua hyung bagitau..."kata Jun dengan selamba.Sena terlihat member seventeen yg sedang melambai-lambainya.Sena pon melambainya dan memberikan senyuman manis pada Seventeen.Jun pandang kearah seventeen kemudian pada Sena."tsk,dah xlyn dorang..lyn kat depan ko ni lagi bagus...muke aku lagi handsome dari diorang.."kata Jun.Eh mamat ni jeles ke."wuuu Jun jelas tu"kata Seungkwan."Bila masa plk aku jeles...aku cuma xsuke je korg usya si Sena ni.."kata Jun yg menyembunyikan malunya."Eleh...nak cover malu plk..ckp jelah ko jeles..lagipun kiteorang mmg tgh usya dia pon"kata Wonwoo.Wonwoo2 cukuplah ko dh ade Mingyu,si Sena pun ko nk kebas jugak ke."Sena..ape bising-bising tu"kata Pn.Kim yg kini sudah berada dihadapan pintu bersama Sena."kawan kamu ke?"soal Pn.Kim"saya namchin dia..yg kebelakang tu kawan-kawan saya"kata Jun.Sukahati makbapak kau je ko namchin nye Sena Jun."Sena..kamu dah ade namchin..asal xbagitau kat omma...pndai eh berahsia"kata Pn.Kim."eh Omma dia sebenarnya.."belom sempat Sena menhabiskan aytnya,Jun memaut bahu Sena."xkn syg dh lupe kite ni dh couple dekat 2 bulan.."kata Jun sambil mengeyitkan matanya pada Sena.Sena menelan air liurnya.Waduh mamat ni dah gile ke apa."dah 2 bulan..lah yeke...eh jomlah masuk mkn dgn kami"kata Pn.Kim sambil mempelawa mereka semua.Kesemua mereka mengangguk.Mereka semua makan bersama-sama."Sena..harini aku nk g jalan-jalan dgn seventeen...ingat nk bwk ko sekali...sbb tula aku dtg sini..nk ajk ko"kata Jun yg berada didapur bersama Sena.Mereka yg lain sedang berborak diruang tamu."pegi mane?"soal Sena yg sibuk mencuci pinggan."Dah aku ckp jalan-jalan..ye jalan kemana-mana je.."kata Jun."eumm okla..saya ikot"kata Sena."good girl..pegi siap..pakai cantik-cantik tau..aku taknak ko nmpk terlalu nerd"kata Jun sambil mengusap rambut Sena.Sena hanya mengangguk.Dia pon pergi kebiliknya meninggalkan Jun yg ingin keruang tamu."takkanlah nak pakai dress kot..tapi..cantik ke aku pakai dress..tsk,pakai jela..lagipun kalau aku xpkai..nnti mamat tu membebel taktentu psal.pakai jela"kata Sena sambil membelek-belek dress berwarna unggu pekat paras lutut berlengan panjang dan terdapat reben dibahagian tengahnya.Dia memakai dress itu.Kemudian ikatan rambut dilepaskan.Dia meletakkan sedikit mekap dimukanya.Dia xsuke tebal-tebal.Kalau tebal-tebal org bukan nak pandang."Sena..cepatla..namchin dgn kawan-kawan kamu dah tunggu ni"kata Pn.Kim."Ye kejap"laung Sena.'agak-agak Jun suke ke x?mestilah sbb ko cantik..ceh Sena..jgn nk perasanlah..dia buknnye nk pndang aku..ingat aku xtau..yg tdi dia berlakon je dpn omma heh..ahh buat mcm biase jela'bisik hati Sena.Dia menarik nafas dalam kemudian melepaskannya.Dia keluar dari bilik.Dia menuruni tangga.Semua org yg berada diruang tamu tertumpu padanya.Member seventeen ternganga melihat Sena.Jun pulak dah terkesima dengan penampilan Sena.'Sena ke depan mata aku sekarang ni..lain giler nk dibandingkn dgn dia yg selalu aku tgok..jeongmal yeppo Sena...Sena...kalaulah kau mcmni kat sekolah kan bagus..makin lama makin sayang plk kat kau.'bisik hati Jun.Sena mula berasa tidak selesa kerana semua member Seventeen pandang dia.Dia berdehem.Semua org tersedar.Member seventeen menggosok mata mereka berkali-kali.Jun pulak menampar-nampar pipinya."saya dah siap jom"kata Sena.Semua mengangguk dan bangun dari situ.Mereka semua jalan kaki.Tak muat giler nak naik kete.Dari rumah sampai dekat seberang jalan Jun tak berhenti-henti melihat Sena."asal awak dari tadi asyik tgok saya je"kata Sena yg mula berasa tidak selesa."ani..salah ke?"soal Jun.Sena hanya menggelengkan kepala.Jun hanya mendiamkan diri saja.Tiba-tiba tangannya memegang tangan Sena.Sena memandang karahnya."aku xnk ko dkat dgn member aku yg lain..aku nk ko kat sebelah aku je..."kata Jun.Sena hanya mengeluh.Makin lama makin pelik mamat ni dia tengok.
DI FUNFAIR
Mereka semua berjalan difunfair.Sena terpandang satu permainan dimana hadiahnya adalah teedy bear.Sena menarik-narik baju Jun."nak ape?"soal Jun."tu"tunjuk Sena."OK"kata Jun.Mereka berdua pon pergi kepermainan tersebut.Member seventeen pun ikut sbb diorang xnk hilang jejak."awak ade tiga peluang untuk baling bola ni..kalau awak dapat jatuhkanbotol tu..awak akn dapat hadiah teedy bear."kata penjual itu.Sena mula membaling bola pertama.Tak kena.Ada 2 bola lagi.Sena membaling bola kedua.Masih tak kena.Dia membaling bola terakhir."maaf bola awak dh habis..."kata penjual itu.Sena memuncungkan bibirnya.Takdapat la dia teedybear tu."Sena,ko nk g mane?"soal Jun yg melihat Sena mahu pergi dari situ."tempat lain"kata Sena.Jun faham sangat yg Sena nakkan teedybear tu."joshua hyung,sini jap"kata Jun."bwo?"."temankan Sena bwk dia pergi tempat lain..nanti mesej saya korg kat mane ok?".Joshua mengangguk kemudian pergi kearah Sena dan membawanya ketempat lain."saya nk cuba"kata Jun kepad penjual itu.Penjual itu memberikan bola kepada Jun.Dengan sekali balingan saja,botol itu jatuh.Penjual itu memberikan teedybear kepada Jun."yah Jun,ko nak bagi kat Sena ke?"kata Hoshi.Jun mengangguk.Dia menyuruh dino memegang teedybear tu.Dia mengambil telefonnya dan mesej kepada Joshua.Dino pulak main-main dgn teedybear tu.Jun mengambil semula teedybear tersebut dari dino."ala hyung ni..baru je..nak main"kata dino."n bukn untuk kau"kata Jun.Dino mencebik.
DIRUMAH SENA
"Eumm Jun,gumowa sebab bawak saya gi jalan2"kata Sena dengan malu-malu.Mukanya mula blushing.Tak sangka yg Jun ni baik jugak."sam-sama oh aku satu benda nk bgi kat ko"kata Jun.Sena mengangkat keningnya.Jun memberikan teedybear kepada Sena."ini kan.."."ko nk ni kan.."kata Jun."eo"jawab Sena."Nah"kata Jun.Sena mengambil kemudian memeluknya."gumowa junnie"(junnie tu aku saje je cipta)."junnie dugu?"soal Jun.Sena hanya menundukkan mukanya.Muka dia dah jadi tomato."Sena-ah?"panggil Jun."poppo"kata Jun.Bahang lagi muka Sena."cepatlah..member aku dh tunggu tu"kata Jun."err xpyhla..saya bknnye yeochin awk"kata Sena.Malu dibuatnya.Sena baru melangkah masuk kedalam tapi ditahan oleh Jun."kalau ko xnk..bia aku yg buat"kata Jun.Dengan pantasnya Jun mencium pipi Sena.Terkejut elektrik Sena dibuatnya."bye"kata Jun sambil menggosok-gosok rambut Sena.Dia berlari kearah seventeen.Seventeen melambai kearah Sena.Begitu juga Sena.Dia masuk kedalam sambil memegang pipinya."eh Jun,pandai eh ko skrg...ko suka kat Sena ke?sampai kiss pipi bagai?"kata Mingyu."i think i already like her"kata Jun sambil tersenyum."WUAAA JUN SUKA SENA"jerit mereka."diamlah korg ni buat mal je"kata Jun.
BERSAMBUNG....WUUU JUN SUKA KAT SENA..AII JELES PLK AKU..HAHAHA...
YOU ARE READING
Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]
RomanceMengisahkan seorg budak lelaki bernama Wen Jun Hui atau lebih dikenali sebagai Jun,seorg pembuli,hati beku di PLEDIS HIGH SCHOOL, jatuh cinta dengan seorg bdk perempuan nerd yg masuk didalam sekolah tersebut.Tiap-tiap hari,dia akn membuli bdk nerd i...