Di rumah Sena,pagi pukul 6.30
Sena sedang lena dibuai mimpi tetiba dia merasakan ada sesuatu dipipinya.Sena membuka matanya."Yah!apahal letak ais kat pipi saya hah?!"jerit Sena."Shuh."kata Jun sambil meletakkan jari telunjuk dimulut Sena."Bisingla.Orang tlg kejutkan je..tapi bising mcm bapak ayam"kata Jun."Yg awak pegi letak ais kat pipi saya apahal..sejuk tau x?"kata Sena lagi."Ye ke?saya rasa xsejuk pon"kata Jun."Awak mmg..awak tu alien..mne nk rase sejuk..."kata Sena."Dahla bising je minah ni.Pegi mandi la.Sebelum saya mndikn awak.Nk ke?"tanya Jun."ish yela²"kata Sena turun kekatil dan mencapai tualanya.Sebelum dia menutup pintu,dia menyuruh Jun keluar.Setelah Jun keluar,dia membersihkan dirinya.Setelah dia menyiapkan dirinya,dia keluar dari biliknya dan turun kebawah untuk sarapan."morning"sapa Sena."Jun,baju siapa yg awak pkai?"tanya Sena."baju saya la"jawab Jun."tapi...bkn...ke"kata Sena separuh."baru sye ingt sebelom ni sye pernah tido kt umah the8 so time tu plk hari skolah...aku bwkla baju ni skali..esoknye plk kiteorg ponteng xdtg skolah hahaha"terang Jun."Suke ponteng sekolah"kata Sena sambil menarik kerusi dan duduk."But tu dulu...skrg sye dh lain..bla...bla..bla"mula Jun membebel dipagi hari.Sena yg sudah bernanah telinga dengan bebelan Jun yg merepek,terus menyumbatkan dua sudu nasi goreng kimchi kedalam mulut Jun."Diam pon"kata Sena."aigoo sena kesian Jun...nah air Jun...pagi² mcmni...Sena xsuke org membebel...nah minum..tercekik kamu ahjussi tgok.."kata En.Kim smbil menghulurkan.Dengan pantasnya Jun terus meminum air itu."Jahatla awak ni"kata Jun."Blueek".Pn kim dan En kim ketawa melihat gelagat dua orang budak itu.Ada saja telatah mereka berdua.
Di Pledis Highschool
Semua pelajar didalam kelas Jun kecoh dengan cerita yg rumah Jun terbakar.Tak lama kemudian,Jun dan Sena pon masuk kekelas.Semua pelajar mengerumuni Jun.
"Jun betulke awak rumah awk terbakar?"
"Jun awak ok ke?"
"Betulke Jun?kesian nya"
Pelbagai soalan dilontarkan pada Jun.Dengan malasnya,dia mengambil tangan Sena dan duduk ditempatnya.Di satu sudut,terdapat seorang jejaka tersenyum sinis."rumah terbakar ke kawan?huh padan muke...balasan!"kata lelaki itu.Kemudian keluar dari kelas itu."Jun nah...aku baru beli smlm..semuanya style ko"kata The8 sambil meltakkan beberapa helai baju diatas meja Jun."Nah aku pon same.Tapi ni semua baju lama aku.Ada yg aku beli tapi aku xpkai...ko ambik jela eh?"kata Hoshi juga meletakkan baju diatas meja Jun."Nah aku bagi ko barang pencuci muka"kata Mingyu sambil menghulurkan plastik kearah Jun.Jun mengambil dan meltakkan diatas mejanya."Pin pin ketepi ketepi hiayaahh berat betul..nah"kata Seungkwan sambil meletakkan kotak yg besar."Fuyoo.Barang ape ko bagi ni..baju ke?"tanya DK."Hah ni semua buku² rujukan yg omma aku belikan tapi aku langsung xpkai...so ko amik jelah eh"kata Seungkwan sambil menolak perlahan kotak itu."Eii ko ni.Tgok hbis baju yg aku lipat ni jatuh..elok² aku lipat cantik dah jadi mcmni sedeyh!!!"kata The8."lek lapan lek"kata Seungkwan."Apa lapan²..aku sepak ko semuanya nk lapan"kata The8."skrg ni sape hyung?"soal Seungkwan."Kau"kata The8.Seungkwan menjongketkan keningnya berkali-kali.The8 menjeling sahaja."Err hyung..bnyk betul duit...org bgi..kat..Jun hyung...ni"kata Dino sambil berjalan terhuyung hayang membawa tin biskut yg berisi duit.Dan dimuka depan tin itu dilekatkan kertas 'Derma untuk keluarga Jun'."Ko ni..bawak tin ada duit pon susah ke?sini bagi aku"kata S.coups.Dino memberikan tin itu kepada s.coups."Tengok...satu tangan je aku boleh..."kata s.coups bangga dengan kekuatannya."yela...abg sado kan"kata Dino.s.coups meltakkan tin itu diatas meja Jun."Idea yg nk buat tabung ni semua idea Sena."kata s.coups.Jun memandang mereka semua."Terima kasih korang...aku bary je nk cari keje..taoi korg dh bgi sumbangan kat aku...aku gunakn sebaik baiknyala"kata Jun yg terharu dengan sikap kawan²nya yg ambil berat terhadapnya.S.coups menepuk-nepuk bahu Jun.
Bersambung....
YOU ARE READING
Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]
RomanceMengisahkan seorg budak lelaki bernama Wen Jun Hui atau lebih dikenali sebagai Jun,seorg pembuli,hati beku di PLEDIS HIGH SCHOOL, jatuh cinta dengan seorg bdk perempuan nerd yg masuk didalam sekolah tersebut.Tiap-tiap hari,dia akn membuli bdk nerd i...