4.DISEBABKAN GAMBAR...

1.8K 172 6
                                    

Sena membuka matanya perlahan-lahan.Dia memandang kesekelilin bilik itu.'aku kat mane ni..nk kate kat bilik aku..lain gila...' bisik hati Sena.Dia melihat dekorasi bilik itu.Matanya tertangkap pada satu bingkai gambar.Dia bangun dan mengambil gambar itu.Dahinya berkerut.'ni kan..gambar..Jun..tapi yeoja sebelah dia ni sape?dia dh ade yeochin ke?'bisik hatinya lagi.Sedang dia sibuk membelek gambar itu,ada satu suara menegurnya."kau jangan sekali-kali pegang gambar tu"kata org itu."J..jun.."kata Sena.Jun datang dekat padanya dan merampas gambar itu dan menyimpannya didalam laci meja."asal tangan ko gtl sgt ah..nk pegang2 barang org?"soal Jun.Sena hanya mendiamkan diri."AKU TANYE JWAB LAH"tengking Jun.Sena tersentak.Dia berlari keluar dari bilik itu.Dia keluar dari rumah tu dengan tangisan.Jun yg berada didalam rumah berlari mengejar Sena."Sena"panggil Jun.Sena menoleh kebelakang dan berlari semula."Sena"panggil Jun lagi.Sena berlari sehinggakan dia tidak sedar yg dia sudah berada di lintasan jalan raya.Tiba-tiba...

PINN

BAMMM

Langkah Jun terhenti.Lututnya mula terketar-ketar.Dia terus berlari mendapatkan Sena yg sudah terbaring dipenuhi darah diatas jalan raya.Semua org yg melihat kejadian itu mula berkumpul ditempat kejadian.Jun menyuruh org-org disitu untuk membantunya.


HOSPITAL SEOUL, DIRUANG KECEMASAN

Jun duduk ditempat dihadapan bilik kecemasan.Tangan dan bajunya dipenuhi darah Sena.Tanpa disedari airmatanya mula jatuh ketapak tangan."Jun..."ada satu suara memanggilnya.Dia menoleh kearah suara itu dan terlihat The8 sedang senyum memandangnya."kau buat apa kat sini?"soal Jun.The8 duduk disebelah Jun."aku tgok makcik aku kat sini..kau pulak buat ape kat sini..asal baju ngn tgn ko bnyak darah..ko pkl budak smpai masuk hospital lagi ke?"soal The8.Jun menggeleng kepala."dah tu?"soal The8 lagi.Baru Jun membuka mulut pintu bilik kecemasan dibuka oleh doktor."siapa-siapa disini ahli keluarga mangsa"kata doktor itu."saya"kata Jun."Pesakit mengalami cedera yg parah,dan ia akn memakan masa yg lama untuk sembuh semula.Jadi,saya sarankan suruh pesakit banyakkan rehat.Dan,jangan sesekali buat pesakit tertekan.Kalau pesakit terlalu tertekan,pesakit akn mudah jatuh sakit.Itu sahajalah yg saya dapat ckp..."jelas doktor itu."boleh saya jenguk dia"kata Jun."boleh,silakan..kalau xde pape saya pergi dulu"kata doktor dan beredar dari situ.Jun dan The8 masuk kedalam bilik itu.Mata The8 membulat besar apabila dia melihat tubuh Sena dikepalanya dibalu dan terdapat alat pernafasan dimukanya."Jun..ape kau dah buat kt dia..smpai jadi mcni..kau sendiri ckp...jgn pukul dia teruk tapi ko sendiri yg buat..apa ni Jun.."kata The8 dengan tegas."aku tau aku salah...kalau aku tak tengking dia tadi..benda ni takkan jadi.."kata Jun yg menundukkan muka dibawah.Airmata dia jatuh setitis demi setitis.Lama kelamaan ianya banyak."Cuba cite kat aku..mcmne boleh jadi mcmni.."kata The8.Jun mula menceritakan segala-galanya yg terjadi.The8 mengeluh."hanya disebabkan gambar kau dan 'dia'Sena jadi mcm ni.."kata The8.Jun hanya mendiamkan diri.Tak mampu berkata apa-apa.Walaupun dia tua daripada The8 tetapi,The8 mempunyai pendirian yg matang berbanding dirinya."kau janganlah keras hati sgt kat Sena,aku tau kau tak dapat lupakan 'dia'tapi janganlah buat Sena jadi tempat kau lepaskan segala amarah kau kat 'dia'...lagipun 'dia' dah bla dari hidup kau..takde gunanya kau marah kat 'dia' lagi dah..aku rase 'dia' dah hidup bahagia dgn org lain dah..dahla Jun..aku rase..xbaik plk aku ckp tegas kat kau..lagipon kau lagi tua dari aku...tapi ingat..aku harap kau xbuat mcm ni lagi?ok..aku gi dulu"kata The8.Jun mengangguk.The8 beredar dari situ meninggalkan Jun dan Sena."Sena mianhe...aku marah sgt kat dia...sampaika kau jadi mangsa aku...sorry..mulai harini aku akn jaga kau..dan aku cuba untuk tak marah-marah kat kau lagi walaupun hanya disebabkan gambar.."suara Jun perlahan.Dia menggengam erat tangan Sena.Dia melentokkan kepalanya diatas katil dan meletakkan tangan Sena dipipinya.Akhirnya,Jun tertidur semalaman disitu bersama Sena.

BERSAMBUNG...AUTHOR TULIS SAMBIL DENGAR LAGU SEVENTEEN.1)JAMJAM 2)20 ITUPON ULANG2 SBB LAGU JAMJAM DGN 20 TU BEST..TAPI PART JUN KAT LAGU JAMJAM SIKIT JE...BILA CKP PSAL JAM...TERINGAT KAT JIMIN YG TAK DAPAT JAMS HAHAHA DIRTY DIRTY JAMJAM...

Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]Where stories live. Discover now